Jump to content

Recommended Posts

(redigerad)

:(

Behöver byta koppling, någon som vill dela med sig av egna erfarenheter?

Har en på GT500 -07:a som gått mindre än 3000 mil. Den började slira för några månader sedan så nu är det dags. Har varit i kontakt med verkstad och det var ju inte så upplyftande....

Är inne på en McLeod RXT (Street version) Twin Disc - någon som har andra förslag?

//S

Ändrade %s av %s (%s)
non
(redigerad)

Ford gjorde recalls på kopplingarna på -07orna... Det var tydligen ingen lyckad konstruktion och många drabbades.

Kolla så inte svänghjulet fått stryk på kuppen :(

Jag kör med McLeod RXT Twin Disc (1000hp utförandet) på min GT500 med 580whp och den är riktigt bra.

Det går bra att krypköra/slira osv men det kräver lite vana då spelet är ganska kort mellan skiva 1 och skiva 2 som bettar ordentligt.

Den är inte trögtrampad och den ger en grym "bettkänsla" vid snabba växlingar.

Jag är väldigt nöjd med RXT:n iaf ;)

(Tänkte bara ifall du ville veta hur den var :rolleyes: )

Lycka till!

Mvh

Danne

Ändrade %s av %s (%s)
Felstavat

Vad fick du för pris på bytet och på vilken firma??

Skulle vilja få bytt till en kraftigare innan den rasar !

:(

Behöver byta koppling, någon som vill dela med sig av egna erfarenheter?

Har en på GT500 -07:a som gått mindre än 3000 mil. Den började slira för några månader sedan så nu är det dags. Har varit i kontakt med verkstad och det var ju inte så upplyftande....

Är inne på en McLeod RXT (Street version) Twin Disc - någon som har andra förslag?

//S

Priset beror på original eller eftermarknadskoppling. Original ligger på 40 + jobbet. En McLeod kostar här hemma ca 26 men då har du inte pilotlager, slavcylinder och nya bultar i det priset. Ink allt = ca 30-32 + arbete 6-8.

Jag kommer att ta hem prylar för ett komplett byte själv (en McLeod street version som har fått många bra lovord), frakt, tullat,och skattat = tutti landar på 24 för hårdvaran.

När jag bytte på minGT så tog jag hem allt själv från Summitracing. Betalade 10 tusen för nytt svänghjul, Ram HDX-koppling, uttrampningslager, stålomspunnen kopplingsslang och svänghjulslager. Här i sverige hade grejerna kostar mer än det dubbla.

Bytte det själv och det är inte svårare än på en gammal volvo faktiskt.

• 7 months later...