Jump to content

Fyra månadert med Mustang :)


Quisten

Recommended Posts

Hej Alla !

Har kört min GT -07a i 4 månader blivit säkert 300 mil här kommer några funderingar samt några frågor.

Skall börja med att säga att jag bara älskar den bilen så nya bak däck fick det bli då dom gamla blev utan mönster

rätt så snabbt faktiskt :cool: Jag har bestämt mig för att ha min bil "clean and nice" låg och fet med bra väghållning men

skippar plast scoop och stipes och herre jösses prylar då bilen bara ser billig ut då ( tycker jag).

Vad anser ni om bältet ???? Jag är ändå lång 195cm endå har jag bältet uppe vid halsen....

Pling pling pling åhhhhh vad det irreterar mig :mad: vad göra förutom att bara krossa pling prylen. går den att

få tyst på ett smart sätt ?? Man kan inte ha nyckeln i tändningslåset det plingar så man blir galen....

Samt det värsta av allt....... ! Går det att omprogramera stereon att den kan spela fast dörrarna är öppna för

denna funktionen tycker jag suger nått jävligt.... Hur tänkte dom där....... ? Sommar bil som inte kan ha musiken på

med öppna dörrar !

Skulle vara skoj att höra era åsikter.

Har endå inte nämnt Rost på huv kanten samt huv fladder det finns andra trådar för det.

Anders

Link to comment
Share on other sites

Ang bältet så är det lite synd att det inte är justerbart. Är 186 och det skaver lite på halsen på mig med :P Men det är en vanesak. I värsta fall får man ha bälteskuddar.

Plingandet stör jag mig också på, vet dock inte om man kan lösa det på ngt enkelt vis.

Link to comment
Share on other sites

För att stänga av bältespåminnaren gör så här:

(Gjorde det på min, så det fungerar)

1. Set the parking brake

2. Put it in Park (auto) or neutral (manual)

3. Ignition off, doors closed, lights off

4. Turn the ignition switch to RUN (or ON) position (Do not start car)

5. Wait until the safety belt warning light turns off (about 1 to 2 minutes)

** The next three steps must be completed within 60 seconds or the

procedure

will have to be repeated.

6. Buckle then unbuckle the safety belt three times, ending with it

unbuckled

7. turn on the headlights, turn off the headlights

8. Buckle then unbuckle the safety belt three times, ending with it

unbuckled

** After step 8 the safety belt warning light will be turned on for three

seconds

9. Within seven seconds of the safety belt warning light turning off, buckle

then unbuckle the safety belt

** this will disable the belt minder if it is enabled.... This is also the

procedure for enabling the belt minder if it is disabled.

Link to comment
Share on other sites

Förutom att det är lag på bälte så antar jag du är singel utan barn om du väljer att åka utan bälte.

Reserverar mig lite eftersom du faktiskt inte skrev att du kör utan bälte utan bara att plingandet stör dig. :)

Link to comment
Share on other sites

Förutom att det är lag på bälte så antar jag du är singel utan barn om du väljer att åka utan bälte.

Reserverar mig lite eftersom du faktiskt inte skrev att du kör utan bälte utan bara att plingandet stör dig. :)

Hoppas du aldrig kör för fort! Det är lag på att man ska hålla hastigheterna oxå! (It´s the Law)

Link to comment
Share on other sites

Kul!

Jag har bara haft min 06:a i cirka en månad. Vad tycker du om väghållningen i lite högre farter? Typ 150-200? Jag tycker det känns lite "slängigt" eller hur jag ska uttrycka mig :D Känns inte så kippstadigt som man skulle önska sig givet motoreffekten på 300 hästar.

Rost på huven förresten? Är inte den av aluminium?

Link to comment
Share on other sites

Enkelt att kolla, checka med en magnet (kylskåpsmagnet duger).

Ford komcernen har haft en blandning av material på motorhuvar och bakluckor genom åren (plåt, aluminium och plast).

Det mesta odokumenterat, ingenting i verkstadshandböcker från Ford.

Också en totalt odokumenterad parantes, åtminstone hade Ford Thunderbird helgalvad kaross 1988 (vet ej när Ford började galva karosser), långt innan Audi skröt om de hade det.

Link to comment
Share on other sites

Huven på 05-09 Är i aluminium. Hade själv lacksläpp i framkant innan. Blästrade alla dåliga ställen förra vintern och lämnade det till en lackerare :) Nu är huven som ny igen. men fick blästra en hel del, särskilt undertill där det hade börjat krypa

Link to comment
Share on other sites

Huven på 05-09 Är i aluminium. Hade själv lacksläpp i framkant innan. Blästrade alla dåliga ställen förra vintern och lämnade det till en lackerare :) Nu är huven som ny igen. men fick blästra en hel del, särskilt undertill där det hade börjat krypa

Japp, provade precis med en magnet. Den fastnar inte på motorhuven. Tyckte det lät lite konstigt med rostangrepp på huven...

Min bil har fått huven omlackerad, men precis som du säger tycks det ha ärgat även under huven. Det är inte åtgärdat, men jag borde ordna det innan det letar sig tillbaks över kanten igen... Är väl bara att slipa till lite och bättra på med färg antar jag.

Link to comment
Share on other sites

Japp, provade precis med en magnet. Den fastnar inte på motorhuven. Tyckte det lät lite konstigt med rostangrepp på huven...

Min bil har fått huven omlackerad, men precis som du säger tycks det ha ärgat även under huven. Det är inte åtgärdat, men jag borde ordna det innan det letar sig tillbaks över kanten igen... Är väl bara att slipa till lite och bättra på med färg antar jag.

Det är viktigt att man blästrar och får bort oxidationen helt. Vill han ah det 100% så är det det som gäller :) Slipar man så är det inte säkert att man får bort allt och det kan krypa fram igen

Link to comment
Share on other sites

Okej, tänkte att det kanske är mindre noga under huven (sitter ju ändå lite skyddat och bilen kommer inte rulla vintertid).

Kör man med punktbläster då?

Skulle det fungera med sådan här pryl, fast annat munstycke?

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Blastring/Punktblaster-2000028446/

Är glas bättre än sand? Har ingen erfarenhet av blästring, men har nyligen köpt mig en rätt ordentlig kompressor så...

Rätt ställe att prova på, så länge man inte nöter hål i huven vill säga..:)

Link to comment
Share on other sites

Efter steg åtta, skall varningslampan lysa i tre sekunder. På min Musse händer ingenting, efter steg åtta? Jag har visserligen en 06:a men jag har svårt att tro, att det skulle vara någon skillnad mot en 05:a, vilket jag får uppfattningen att Daniel Linde hade.

Link to comment
Share on other sites

Efter steg åtta, skall varningslampan lysa i tre sekunder. På min Musse händer ingenting, efter steg åtta? Jag har visserligen en 06:a men jag har svårt att tro, att det skulle vara någon skillnad mot en 05:a, vilket jag får uppfattningen att Daniel Linde hade.

Nä det ska inte vara någon skillnad vad jag vet. Har för mig att denna instruktion finns att läsa i manualen för bilen(osäker dock).

Ibland kan en sverigekonvertering eller eftermarknadslarm ställa till det. Vill minnas att det stått om det här på forumet förut.

Link to comment
Share on other sites

Kul!

Jag har bara haft min 06:a i cirka en månad. Vad tycker du om väghållningen i lite högre farter? Typ 150-200? Jag tycker det känns lite "slängigt" eller hur jag ska uttrycka mig :D Känns inte så kippstadigt som man skulle önska sig givet motoreffekten på 300 hästar.

Jag ville pressa motorn lite häromdagen. Kom upp i 220-230 sen blev jag tvungen att släppa av då det blev alldeles för "slängigt" som du säger.

Så kände jag verkligen inte i min förra bil, en Focus ST.

Självklart gjorde jag de på bana icon11.png

Link to comment
Share on other sites

Jag ville pressa motorn lite häromdagen. Kom upp i 220-230 sen blev jag tvungen att släppa av då det blev alldeles för "slängigt" som du säger.

Så kände jag verkligen inte i min förra bil, en Focus ST.

Självklart gjorde jag de på bana icon11.png

:)

Det är lite läskigt!

Jag körde så fort den gick, stannade väl på 250 på mätaren vill jag minnas.

Raksträcka givetvis ;)

Link to comment
Share on other sites

Körde i 250 häromdagen! Kändes stabilt. Det verkar som ju fortare jag kör desto mer trycks bilen ner i vägen. Kanske för att den är sänkt och har 20 tums fälgar! Men huven fladdrar lite så att man blir ju lite nervös! Givetvis på bana.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Körde i 250 häromdagen! Kändes stabilt. Det verkar som ju fortare jag kör desto mer trycks bilen ner i vägen. Kanske för att den är sänkt och har 20 tums fälgar! Men huven fladdrar lite så att man blir ju lite nervös! Givetvis på bana.... ;)

Nae nu känner jag mig larvig.. Får dra en sväng imorgon igen då ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...