MustangFreak November 15, 2015 Report November 15, 2015 Tjena !Sitter rätt ofta på blocket och tittar på nya mustang bilar som finns till salu, många av de som man kikar på är krockade!, vissa av de är riktigt bra smällda och man undrar vilken stackare som kommer att ha den oturen och köpa denna typ av bil och kommer denna att veta om det?Här lägger jag ut igen en gratis hemsida där ni skriver in VIN nr och får fram om bilen varit smälld, på en hel del av bilarna finns till och med bilder, så man kan se hur bilen varit smälld.1. Börja med att slå in reg nr på " fråga på annat fordon" transportstyrelsens hemsida.2. Ta ut " Identifieringsnummer " ( VIN nr)3. Gå in på " http://www.salvagedb.com/ " under "ENTER VIN YOU CAR" skriver du in VIN nr och klickar på "CHECK IT"Står det inget under infon om bilen så är den förmodligen inte krockad etc. ENJOY! Citera
Daniel Linde November 15, 2015 Report November 15, 2015 Tack för tipset, den sidan har jag missat!Jag tog mig friheten att redigera ämnet och tog bort lite fetstil från texten.// Danne Citera
Tommy Iggesund November 15, 2015 Report November 15, 2015 Gott. Ska precis byta bil. Blir då första ägaren i Sverige förutom importfirman, en GT cab -12CMC 5041 Citera
Slycke Johan November 16, 2015 Report November 16, 2015 Hej.Jag kollade en av dom jag har fixat till och den vet jag ju att den var motorbrunnen men fick svaret från denna sida.Salvage history not found Så det kanske inte alltid funkar.. kan ju vara bra att veta om man ska handla bil. Citera
MustangFreak November 16, 2015 Author Report November 16, 2015 Ja detta är bara ett första steg om man inte vill betala för "carfax", sen självklart att man går djupare ifall man inte hittar något på denna sidan som jag lagt ut.Sen är det väl bara det som finns registrerat i USA på denna sidan, och beror väl på om olyckan rapporterats eller inte, har den inte det så står det mest troligt inte med. Citera
Wallentin November 16, 2015 Report November 16, 2015 Bra sida Kollade för skojs skull några mussar på blocket, skrämmande många som har varit rätt mosade Citera
RoTe November 16, 2015 Report November 16, 2015 Bra tips! Jag brukar även googla VINnr och på så vis ofta få sökträffar på auktionssidor där skrotbilar säljs. Citera
Slycke Johan November 17, 2015 Report November 17, 2015 Ja detta är bara ett första steg om man inte vill betala för "carfax", sen självklart att man går djupare ifall man inte hittar något på denna sidan som jag lagt ut.Sen är det väl bara det som finns registrerat i USA på denna sidan, och beror väl på om olyckan rapporterats eller inte, har den inte det så står det mest troligt inte med.Bilen jag kollat är rapporterad i USA med säkerhet då det stod med i pappren när jag budade hem den på auktion over there.Så ska man kolla så är det nog värt det lilla det kostar att betala för en Carfax. Citera
Daniel Linde November 17, 2015 Report November 17, 2015 Jag kollade upp en bil jag också vet har en Salvage/junk title. Den finns med i Carfax men inte på denna sida.Undra hur dom inhämtar sin information.// Danne Citera
taxan November 18, 2015 Report November 18, 2015 Jag kollade upp en bil jag också vet har en Salvage/junk title. Den finns med i Carfax men inte på denna sida.Undra hur dom inhämtar sin information.// DanneKollade min GT500 som jag nyss sålde och den är tidigare krockad men den finns heller inte med så den där sidan ger jag inte mycket för.. Citera
Recommended Posts