Jump to content

Tips: Gratis salvage title check, innan köpet


MustangFreak

Recommended Posts

Tjena !

Sitter rätt ofta på blocket och tittar på nya mustang bilar som finns till salu, många av de som man kikar på är krockade!, vissa av de är riktigt bra smällda och man undrar vilken stackare som kommer att ha den oturen och köpa denna typ av bil och kommer denna att veta om det?

Här lägger jag ut igen en gratis hemsida där ni skriver in VIN nr och får fram om bilen varit smälld, på en hel del av bilarna finns till och med bilder, så man kan se hur bilen varit smälld.

1. Börja med att slå in reg nr på " fråga på annat fordon" transportstyrelsens hemsida.

2. Ta ut " Identifieringsnummer " ( VIN nr)

3. Gå in på " http://www.salvagedb.com/ " under "ENTER VIN YOU CAR" skriver du in VIN nr och klickar på "CHECK IT"

Står det inget under infon om bilen så är den förmodligen inte krockad etc.

post-8275-144839668733_thumb.jpg

ENJOY! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja detta är bara ett första steg om man inte vill betala för "carfax", sen självklart att man går djupare ifall man inte hittar något på denna sidan som jag lagt ut.

Sen är det väl bara det som finns registrerat i USA på denna sidan, och beror väl på om olyckan rapporterats eller inte, har den inte det så står det mest troligt inte med.

Link to comment
Share on other sites

Ja detta är bara ett första steg om man inte vill betala för "carfax", sen självklart att man går djupare ifall man inte hittar något på denna sidan som jag lagt ut.

Sen är det väl bara det som finns registrerat i USA på denna sidan, och beror väl på om olyckan rapporterats eller inte, har den inte det så står det mest troligt inte med.

Bilen jag kollat är rapporterad i USA med säkerhet då det stod med i pappren när jag budade hem den på auktion over there.

Så ska man kolla så är det nog värt det lilla det kostar att betala för en Carfax.

Link to comment
Share on other sites

Jag kollade upp en bil jag också vet har en Salvage/junk title. Den finns med i Carfax men inte på denna sida.

Undra hur dom inhämtar sin information.

// Danne

Kollade min GT500 som jag nyss sålde och den är tidigare krockad men den finns heller inte med så den där sidan ger jag inte mycket för..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...