Urban GT March 4, 2016 Report Share March 4, 2016 Har ett problem jag inte kan lösa, och hoppas att någon kan hjälpa mig med detta. Gäller en Mustang GT 2007. Jag har demonterat Shaker 500 och monterat dit ramen till 2-din stereon. Jag beställde ett kit med ram och kablage på nätet. Kablaget passar i bilen men i andra änden är det bara sladdar. Behöver hjälp med att veta hur man kopplar in stereon med kablage? Har även läst att man skall dra ner volten från Stereon till 5v med ett motstånd? Passar BRL`s kablage rakt över om man köper ett sådant? Någon som kopplat detta, skulle ödmjukast behöva hjälp med detta. Mvh Urban Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallentin March 4, 2016 Report Share March 4, 2016 1 hour ago, Urban GT said: Har ett problem jag inte kan lösa, och hoppas att någon kan hjälpa mig med detta. Gäller en Mustang GT 2007. Jag har demonterat Shaker 500 och monterat dit ramen till 2-din stereon. Jag beställde ett kit med ram och kablage på nätet. Kablaget passar i bilen men i andra änden är det bara sladdar. Behöver hjälp med att veta hur man kopplar in stereon med kablage? Har även läst att man skall dra ner volten från Stereon till 5v med ett motstånd? Passar BRL`s kablage rakt över om man köper ett sådant? Någon som kopplat detta, skulle ödmjukast behöva hjälp med detta. Mvh Urban Hej Är det ett sånt här kablage du har? Det som säljs på brl :) Då får du färdiga iso-kontakter så du bara kan plugga in den nya stereon, Kontakten med de två rca-kontakterna är till bilens slutsteg, det ska bara ha 5v, annars så smäller det till i högtalarna när du startar stereon. Skadligt för slutsteget med. Så det är där du ska begränsa spänningen med ett motstånd :) Så stereon ska ha 12v som vanligt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urban GT March 4, 2016 Author Report Share March 4, 2016 Ok. Ska beställa det där kablaget från Brl mitt kablage har inga iso-kontakter. Jag fick med detta motstånd i kittet jag köpte. Vart någonstans skall man monteta detta motstånd och hur? Har läst på något forum att det skall vara skilnad att koppla in eftetmarknads stereo i årsmodell 2007 och framåt. Tack på förhand? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe March 5, 2016 Report Share March 5, 2016 Det är inget motstånd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallentin March 5, 2016 Report Share March 5, 2016 (redigerad) 10 timmar sedan, Urban GT said: Ok. Ska beställa det där kablaget från Brl mitt kablage har inga iso-kontakter. Jag fick med detta motstånd i kittet jag köpte. Vart någonstans skall man monteta detta motstånd och hur? Har läst på något forum att det skall vara skilnad att koppla in eftetmarknads stereo i årsmodell 2007 och framåt. Tack på förhand? Det där är en spänningsregulator. Förhoppningsvis för 5v. På input kopplar du 12v remote från stereon. Ground är jord Output är ut till slutsteget i bilen, det är den adaptern med två rca-kontakter. Så är det två kablar med vit/blå markering, de ska ha 5v. Vill man inte använda en spänningsregulator så får man använda ett motstånd istället :) Men det krävs att du lödar och får det bra. Sen isolera det ordentligt med krympslang tex, så det inte blir kortslutning. Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urban GT March 6, 2016 Author Report Share March 6, 2016 Vad jag förstår så ska båda vit/blåa lödas på output. På input så skall remotesladden från stereon lödas på. Antar att det skall lödas en jordkabel På mitten benet på spänningsregulatorn, vart skall jorden sitta sedan?? Tack på Förhand Urban Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
monkeyman March 6, 2016 Report Share March 6, 2016 (redigerad) I jord på den andra delen av kablaget, den stora kontakten. Jord är svart kabel. Så här gjorde jag, se bilden. Svart från stereons kablage + mittenbenet på regulatorn kopplas ihop med svart i adapterkablaget som sitter i bilen. Den här sidan är bra också med lite bilder: http://themustangsource.com/forums/f692/alpine-iva-w205-lorex-sg4933r-rear-camera-install-w-pics-455116/ Skickat från min iPhone med Tapatalk Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mallemia March 6, 2016 Report Share March 6, 2016 Jag köpte ett sådant här kablage och då behövdes inget motstånd! Allt fanns med, fungerar perfekt! http://www.crutchfield.com/S-GktKePXPlq1/p_127C2RFRD1/PAC-C2R-FRD1-Wiring-Interface.html Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Linde March 6, 2016 Report Share March 6, 2016 5 timmar sedan, Miamalle said: Jag köpte ett sådant här kablage och då behövdes inget motstånd! Allt fanns med, fungerar perfekt! http://www.crutchfield.com/S-GktKePXPlq1/p_127C2RFRD1/PAC-C2R-FRD1-Wiring-Interface.html Den har jag också använt fungerar perfekt. Dyr dock. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mallemia March 7, 2016 Report Share March 7, 2016 12 timmar sedan, Daniel L said: Den har jag också använt fungerar perfekt. Dyr dock. Det var efter ett tips från dig för några år sen! ;) Känner du igen bilden? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Linde March 7, 2016 Report Share March 7, 2016 18 minuter sedan, Miamalle said: Det var efter ett tips från dig för några år sen! ;) Känner du igen bilden? Ja justja, ja visst minns jag detta. :) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urban GT March 10, 2016 Author Report Share March 10, 2016 Det här blev resultatet, hoppas det funkar. Ser ni något som ser konstigt ut, skriv gärna då. mvh Urban Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallentin March 11, 2016 Report Share March 11, 2016 Ser bra ut :) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
monkeyman March 11, 2016 Report Share March 11, 2016 Den lösa remote-sladden med kabelsko, var ska du koppla den till? Jag kopplade även in den blå remote i den stora kontakten så dvs ut från regulatorn till de 2 blå i den lilla + den blå i stora kontakten också. Vet inte om det är nödvändigt dock. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallentin March 11, 2016 Report Share March 11, 2016 Den ska han nog använda till ett slutsteg, som signal :) Den blå i den stora kontakten har nog en annan funktion då den går in i bilen härva. Om det nu inte går till en radioförstärkare eller liknande Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
monkeyman March 11, 2016 Report Share March 11, 2016 Nä jag är osäker också vad den går till, står som remote också. Funderar om det är till steget som driver framhögtalarna och de andra 2 är till stegen bak för shaker 1000, men jag är inte säker. Men skulle något inte fungera så går det ju alltid koppla in den i efterhand. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urban GT March 11, 2016 Author Report Share March 11, 2016 Den blåa remotesladden med kabelsko, är tanken till att koppla in ett slutsteg till baslåda i bagagen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kragan August 23, 2017 Report Share August 23, 2017 On 2016-03-07 at 12:57, Daniel L said: Ja justja, ja visst minns jag detta. :) Men om man går in o skall beställa kittet o dom ber en söka på bil så passar den inte mustang 2006 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puyo March 4, 2021 Report Share March 4, 2021 Hej gammal post men har problem med min stereo. Har det kit ni visar med lösa kablar samt den svarta lilla saken som ändrar till 5V. Men när jag startar bilen poppar det ändå till i högtalarna och sen får jag generator ljud i högtalarna med. Tar jag av kontakt till slutsteg upphör det. Prövat 3 olika stereo bara för se om det är stereon men samma på alla 3. Org var shaker 500 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts