Divad March 29, 2016 Report March 29, 2016 Tänkte importera delar från summit, så som: bromskitt powerstop z26 sänkningsfjädrar sportluftfilter och en tuner! Vet att det även finns andra bra sidor så som american muscle men dom hade fasta priser på frakt och skatt/avgifter. Plus att det inte går att köpa allt i deras sortiment ifrån sverige. Har ni några bra tips på vad man ska tänka på med tanke på tullavgifter moms osv tack på förhand Med vänlig hälsning, David K Citera
Wallentin March 30, 2016 Report March 30, 2016 Summitracing har ett alternativ där du ser hela kostnaden med tull, frakt och moms. Så du vet vad det landar på. Sen kan man välja andra alternativ, men inte se vad tull och moms blir. Men det ska man kunna räkna ut på nätet. Vet bara inte var man går in, om det är på tullverket eller liknande. Jag brukar välja alternativet där man ser totalkostnaden. Det är rätt dyrt att beställa från usa nu när dollarn är hög, men fortfarande billigare än att handla det här i sverige :) Citera
monkeyman March 31, 2016 Report March 31, 2016 (redigerad) Kolla shopusa.com också, där kan du se vad det kostar i frakt/tull/moms direkt om du anger totalpriset i $. De senaste gångerna jag beställt har det landat runt 14kr/$ med allt inräknat. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund April 1, 2016 Report April 1, 2016 Ja Summit är tryggt och bra! Räkna med minst 14kr/$ Jag ser många som påstår lägre men dom gör alltid ett fel i kalkylen! Shop USA tar jag på stora saker och funkar grymt bra! INTE PLÅT DOCK!!! Då får man på Summit utnyttja "Fri frakt" inom USA men självklart blir det totalt inte billigare då ShopUSA ska ha en del av kakan. Brukar ta ca 1-2 veckor om man inte väljer båt alternativet Citera
Foose April 2, 2016 Report April 2, 2016 Fjädrarna köper du enklast från Tyskland, jag ska beställa från Vogtland, till din bil kostar det ca 2300 kr levererat till dörren. Det andra kan man ta från Summit eller Jegs men jag brukar köpa från eBay istället, de har börjat med pris inkl frakt moms och tull så du betalar vid köpet och en vecka senare knackar det på dörren och grejorna levereras. Då slipper du även betala kostnader för tulldeklaration här hemma. Större grejer typ fälgar skickar jag till Susanne på GET Logistics i Miami så skickar hon det med båt, skaffa kundnummer hos henne, är det inte bråttom kan man även ta mindre delar via henne, det är ofta fri frakt inom USA. Citera
Greven 1 April 8, 2016 Report April 8, 2016 Jag föredrar att köpa från CJ Ponyparts. Det fungerar perfekt. Efter tre dagar, har du delarna hemma. Om du köper mindre delar, levereras de med postnord till dörren och som inte ställer frågor. Däremot större delar som ljuddämpare, kardan etc. levereras till dörren av UPS och då åker man på tull. UPS har ett avtal med skatteverket, där de tar in tull och som de sedan redovisar till skatteverket. Citera
Recommended Posts