Jump to content

Röd 2007 GT


datmbn

Recommended Posts

Kör sedan tre veckor en röd 2007 GT som skall få rulla året om som min 
vanliga bil. 
Bilen importerades i februari och gick igenom besiktning och togs i bruk i början av september,
den har enligt carfax bara haft en tidigare ägare i USA som använt den som privatbil.
Bilen ser ut att vara helt orginal utan några förändringar, varken på fjädring eller motor.
Bilen är mycket fin i lacken utan några nämnvärda skavanker, den rullar och växlar också "mjukt" och utan oljud.
Enligt vägmätaren har den gått 7000 mil men 
om man tittar på tex dimljusglasen så har den nog gått längre kanske drygt det dubbla, 
det finns ochså någta servismeddelande på carfaxen som antyder detta.

Jag heter Mats och bor i Motala.
Ända sedan jag fyllde 18 för 37 år sedan har jag i princip aldrig lämnat en bil på verkstad.
Mest har jag mekat och åkt citroen av de flesta sorter, och det jag inte har bytt eller lagat på dessa 
bilar är inte värt att laga.
Det skall bli roligt att lära sig lite nytt, meka bakhjulsdrivet och automat har jag ju inte gjort så mycket.

Ni som inte använder era Mustanger året runt kan ju tänkas behöva en vinterbil
och då har jag en som är till salu !

Bilen är nybesiktigad 5/10 Ua
All utrustning fungerar
Det finns Ac, elhissade rutor, enklare färddator, höjbar förarstol, justerbar ratt, rattkontrollerad stereo med CD,
Bilen har både abs och esp. Bilen är också nivåreglerad med hydralisk fjädring och går mycket bekvämt.
Det finns också ett löstagbart drag.
Bilen är en Citroen C5 2.2 hdi som är i ett mycket gott skick . 
Nästan nya skivor och klossar runt om och nya comfortklockor, kopplingen bytt för 3000 mil sedan,
Det finns både sommar och bra vinterdäck på alfälgar. Det finns också motorvärmare.

10000:- kan väl vara ett bra brukspris.

mvh Mats

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det var inte min mening att skryta utan att visa att mustangen inte är en så dålig vinterbil som man kanske tror.

Den förmodade dåraktiga körningen föregick dessutom innomMotalas komungräns där det inte kommit mer än ca 3 cm snö och alla större vägar varit bara och blöta.

I bland har man inget val då jag inte fått mina vinterdäck förän i dag.

Nu är hur som helst vinterdäcken på 

215x60x17

20161109_201200.jpg

Link to comment
Share on other sites

Provade min lite i snön förra vintern några få ggr innan jag fixade plats i garaget. Har en idiot utfart från jobbet som är lite spännande även i sommarväglag, Start från stillastående när det blir lucka, och måste köra fram för att över huvud taget se, då står man i skymd utfart i bra uppförslut i hal polerad backe och bara billängden på dig för att få fart för att hinna korsa vägen i sidlut och svänga vänster fortsatt uppåt innan någon hinner komma från vänster, ofta kommer dom alldeles för fort över det skymda krönet. Körde dubbat och greppet var inga problem i och med diffbromsen(GT500 axel). Har även motorvärmare och eluppvärmda säten. Största problemet var att man led psykiskt över att utsätta bilen för slask, grus och salt och eländet och sidorutorna som inte är vinterkompatibla. Bortsett från det var det kungligt att åka Musse på vintern.  

 

Link to comment
Share on other sites

Rutorna är nog inga större problem (har 

Kört ctroen c6 med lika dana rutor i 7 år nu)

Denna tråd blir ju lite lång nu kanske skulle starta en ny trådunder någon annan rubrik 

"Mustang som bruksbil" 

Mvh mats

 

 

Link to comment
Share on other sites

Förebyggande för att få fönstren att fungera bra är att som vanligt se till att gummilisterna är rena och gärna smorda med glyserin samt att man är noga med att skrapa rutan ordentligt ner  mot listen samt borsta bort snö nogrant så att det inte smälter och rinner ner i dörren

Mvh Mats

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...