Jump to content

Recommended Posts

Håller på som bäst med motorn då jag bestämmer mig för att kolla lite på mina rostiga balkar innan motorn ska läggas i. Upptäcker att det är rätt så rostigt under mattorna fram i bilen, har läst lite å undrar om cowl vent problemet är likadant på min 69,har läst mest om äldre modeller som har detta problem. Ser väldigt fint ut om man lyser ner i gallret men man kanske inte man kan se problemet. Det syns att någon har lagat golvet och upp på torped väggen, men det är ny rost som kommit så någonstans måste det ju komma in vatten ifrån. Är ju lite hål ner i där bränsle ledningen går igenom kan det skvätt upp där? Mvh Rasmus

Ta bort gallret/plåten framför vindrutan och spola ner med en vattenslang och lägg dig i bilen och se om / var det rinner in !

Säkraste och bästa sättet att få veta.

På 69 läcker det också gärna genom den limmade rutan.

Rostar lätt igenom i plåten runt rutan. Skulle även hälla vatten över framrutan och hålla koll på insidan.

Föresten tänk på att efter nästan 50år så kan det vara fullt normalt med rost på golvet....Har det en gång blivit blött är så torkar det nästan aldrig!
Original isoleringen är mycket dålig på att torka ur!  Nästan mer lik en svamp!

Tack så mycket, ska prova att hälla vatten på rutan å i ventilationen, så får vi se hur stort projekt det blir. Kan ju vara fukt som ligger kvar också, har typ svart heltäcknings matta i hela bilen, kanske inte är det bästa att ha men det låg i när jag köpte den, hör av mig när jag har provat. Mvh Rasmus 

• Like 1
  • 3 months later...

Var nu provat att hälla vatten i gallret under rutan, verkar inte komma in något vatten i kupén (pust) har dragit mig länge för att prova. Men vad kan man göra för att förebygga att dom inte rostar sönder? Kollar rutan nu med....

(redigerad)

Ska kolla värmeelementet, köpte bilen när jag var 18 å körde ett par år nu är jag 43... så den har haft tid på sig att torka;-) har svetsat lite underifrån så det är det som syns på bilden, men som sagt det är torrt nu. Kan väll även kanske ha skvätt in underifrån om det varit hål? Är likadant på förarsidan. Mvh

Ändrade %s av %s (%s)