Jump to content

Original v.s mod


Recommended Posts

Vad tycker ni? ska en mustang hållas original för att behålla sitt värde i framtiden?
För mig är en mustang från fabrik en ofärdig produkt som ska förbättras. Men vet också att några hävdar att den ska behållas original för att behålla sitt värde. 

vad tycker ni? Jag har en cobra som jag funderar på att byta kompressorn på och uppgradera väghållningen. Har även en 90 GT cab som jag har en hel del funderingar kring. Båda är i originalutförande och i väldigt bra skick med få mil. (3000 respektive 5000mil)
Hur resonerar ni med nyare mustanger? 2005+

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att man skall bygga bilen i sin egna smak! Framtida värde är inget jag bryr mig om eftersom jag tänkt behålla bilen i många år! (har en ej original 70 cabbe)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag köpte en SCT X4 tuner till min Mustang GT -07. Tyckte att den gick ryckigt med tunen laddad så jag kör orginal.

Personligen om jag kollar på begagnat vill jag att motorn skall vara original. Sänkt, annat avgassystem, öppet luftfilter bryr jag mig inte så mycket om.

 

Link to comment
Share on other sites

Min åsikt är att du ska gilla bilen! 

 

Jag tycker att bilen blir lite av ett tidsdokument. Man kan se vad som hänt förr i tiden, tycker lika bra om de som får behålla sin historia som de bilar som originalrenoverats ner i minsta skruv.

Gör som du själv känner,  spara alla delar. 

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Jag köpte en SCT X4 tuner till min Mustang GT -07. Tyckte att den gick ryckigt med tunen laddad så jag kör orginal.
Personligen om jag kollar på begagnat vill jag att motorn skall vara original. Sänkt, annat avgassystem, öppet luftfilter bryr jag mig inte så mycket om.
 

Med tuner ska du väl ha öppet filter, då går den inte ryckigt


Skickat från min iPad med Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...