Mustangmike December 14, 2018 Author Report December 14, 2018 (redigerad) * Ändrade %s av %s (%s) Citera
Wallentin June 24, 2019 Report June 24, 2019 Gött att det var lätt att lösa Hade faktiskt liknande problem för en månad sen. Ett av stiften sa upp sig och bilen gick orent på tomgång och låga varv. Hade champion-stift i som gått 300 mil. Köpte en sats med ford original och bilen gick fint igen. Fick inte heller felkod trots taskig gång och misständningar då och då 1 Citera
Tbird June 24, 2019 Report June 24, 2019 Tycker det verkar konstigt att det inte ger felkoder. har haft tändspolar som varit dåliga till min Mercury Grand Marquis 2001 och då har den gett misfire och även talat om vilken tändspole. 1 Citera
Carpimp July 11, 2019 Report July 11, 2019 Oj, det där tändstiftet såg inte så bra ut. Skönt att den gick igenom nu och går jämnt och fint. Citera
Mustangmike August 15, 2019 Author Report August 15, 2019 (redigerad) * Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
datmbn August 15, 2019 Report August 15, 2019 Nu är vi två som varit med om detta !! Till alla andra !! Gå ut till bilen och kolla bultarna !!! (man kommer oftast åt genom fälgen utan att lossa hjulet) Med vänlig hälsning Mats Citera
Mustangmike September 30, 2019 Author Report September 30, 2019 (redigerad) * Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Darkis October 3, 2019 Report October 3, 2019 Fantastisk, rena lifestory mycket innehållsrikt och man kunde nästan uppleva det du gjort även här i datarummet man sitter en natt som denna, tidens vingslag, och närvarokänsla som en skugga föll här. tack för din anekdoter. keeping going strong 1 Citera
Mustangmike October 3, 2019 Author Report October 3, 2019 (redigerad) On 2019-10-03 at 02:21, DarKIs said: Fantastisk, rena lifestory mycket innehållsrikt och man kunde nästan uppleva det du gjort även här i datarummet man sitter en natt som denna, tidens vingslag, och närvarokänsla som en skugga föll här. tack för din anekdoter. keeping going strong * Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tbird October 3, 2019 Report October 3, 2019 (redigerad) Micke här är en bild på din bakaxel som var krokig. Nu är den förtärkt enligt 1.0 och rak och fin, men ej någon fin färg. Sedan under är min bakaxel till min Lincoln MKVII som undergått förstärkning 3.0. Menas allt invändigt och utvändigt. Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Mustangmike October 3, 2019 Author Report October 3, 2019 3 timmar sedan, Tbird said: Micke här är en bild på din bakaxel som var krokig. Nu är den förtärkt enligt 1.0 och rak och fin, men ej någon fin färg. Sedan under är min bakaxel till min Lincoln MKVII som undergått förstärkning 3.0. Menas allt invändigt och utvändigt. Kanon, stort tack Stefan. Då är det bara resten kvar att göra på den för mig Citera
Mustangmike October 3, 2019 Author Report October 3, 2019 (redigerad) * Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Carpimp October 4, 2019 Report October 4, 2019 7 timmar sedan, Mustangmike said: Det har börjat hända lite i garaget med motorprojektet. Det tog lite tid att reda ut alla frågetecken med alla delar och sedan alla maskinjobb på blocket, vevaxel, kolvar, ringar. m.m. Började med borrning och däckning av block förra hösten men det kändes inte bra efter att han gjort nån tabbe och tagit för mycket på däckhöjden så tog hem grejorna och byte maskinshop till Blenco som fick kolla upp alla mått och toleranser och göra balansering av vev och fila in ringarna. Kan verkligen reckommendera motor Fredde på Blenco som är proffsig, erfaren och känns trygg och fötroendegivande genom hela processen. Mycket huvudbry, problemlösning och faktasökning och mailande med leverantörer i USA under höst 2018 till somaren 2019 innan allt kunde verifieras eller fattas beslut om väg frammåt. Lärde mig snabbt att inte ta något för givet bara för att man köpt nya delar, precis allt måste kollas och verifieras. Man har liten nytta av att eventuellt kunna bevisa i efterhand att en detalj var fel och orsakade att motorn rasat. Jag har brutit ihop ett antal ggr och undrat om jag tagit mig vatten över huvudet med detta projekt men kommit igen och låtit det få ta tiden att reda ut. Detta gör jag för att det är kul och det måste kännas rätt hela vägen. Jag har ju ingen brådska egentligen eftersom jag har en fungerande Musse jag kan gasa och ha kul med under tiden. Lite otippat men Ford Racing delarna har varit det som vållat mest huvudbry, att det är rätt och riktigt och passar i kombination med andra delar och ibland har delar modifierats och anpassas för att bli bra i slutändan. I Söndags ansåg jag mig klar med allt och alla förberedelser och det var dags att börja montera ihop grejerna. Känndes lite läbbigt att ta detta steg efter allt, så jag tog en bild först. Kanonroligt vuxenlego. Citera
Tbird October 4, 2019 Report October 4, 2019 Nu är du på gång. Som sagt gäller att läsa på och fråga innan man gör det. Min motor står i köket och skäms, med nästan all el inkopplad. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.