Jump to content

Lackskydd bakskärm


MrStarhouse

Recommended Posts

Liten fråga.

Jag har precis skaffat en 2016 GT. Märkte just nu att i skärmkanten på bakhjulen, i bakkanten, sitter ett litet plastskydd som jag misstänker ska skydda mot stensprut från däcken. 

Detta finns dock bara på höger sida. Är det så även på era bilar, eller har dom glömt nåt på min?

 

Link to comment
Share on other sites

Jag tror dock dom är originalmonterade på 2015+.

Tittade nämligen lite närmare och det finns riktiga skruvhål innanför, och innerskärmen är formad för att det ska sitta där. Så antingen så har dom glömt monterat det, eller så har dom glömt att dra åt det och det har trillat bort.

har kontaktat Ford nu så får vi se vad dom säger...

Link to comment
Share on other sites

Sitter även på 2017 vad jag kan se på mina bilder.

Jag har sett på någon eftermarknadsleverantörs hemsida att det finns små trianelformade ministänkskydd att sätta på båda skärmkanterna för att hindra att däcken kastar upp dam och sten på skärmen bakom bakhjulet.

Är det någon som sätt repor på lacken där bakom bakhjulen ?

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
15 timmar sedan, MrStarhouse said:

Bild önskades, här kommer två stycken, en från sidan det finns, och en fån sidan det saknas.

 

 

Vänster.jpg

Höger.jpg

Såna har jag aldrig sett på min bil

måste kolla i programmet imorgon

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
12 timmar sedan, corvette said:

måste kolla i programmet imorgon

Såg du nåt speciellt om dessa i datorn? Är dom nån standardutrustning, eller nåt som handlarn skruvar dit?

Lite konstigt att vissa men inte alla har dom, ännu mer konstigt att jag har bara en :-)

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Näru det där är INTE monterat på alla

Låste på mitt chassi och den hade den inte

Tog sedan utan chassinummer och hittade dem FR3Z6328370A och FR3Z6328371A

Link to comment
Share on other sites

11 minuter sedan, corvette said:

Näru det där är INTE monterat på alla

Undrar vad det är som avgör om det sitter där eller ej. Lite konstigt.

Den saknade är dock på väg till Ford i Karlskoga nu. Här i Örebro har ju Ford brunnit ner...

Btw, finns det nånstans man kan se vilka utrustnings koder som den bil man har är byggd efter. Jag vet för några år sedan då jag hade en Corvette C5, då satt det en hel lista med koder i handsfacket, (typ en build sheet men ändå inte).

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, MrStarhouse said:

Undrar vad det är som avgör om det sitter där eller ej. Lite konstigt.

Den saknade är dock på väg till Ford i Karlskoga nu. Här i Örebro har ju Ford brunnit ner...

Btw, finns det nånstans man kan se vilka utrustnings koder som den bil man har är byggd efter. Jag vet för några år sedan då jag hade en Corvette C5, då satt det en hel lista med koder i handsfacket, (typ en build sheet men ändå inte).

regnr samt e-post

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
17 timmar sedan, Robban1 said:

Jag har inga på min bil heller. 

Skumt - ska informera min kontakt på Ford genast ;P. Ja man kan ju verkligen undra varför vissa är utan, dock osäker på om de gör någon större nytta.Jag har klätt mina bakre skärmkanter med stenskottsfilm - kan ju bytas efter ett par år.

Ett vettigt stänkskyd fram hade varit bättre. Ser redan nu en del stenskott på bakskärmarna. Funderade på att sätta skyddsfilm på dessa också. Någon som vet var man kan hitta bredare (typ 30cm) skyddsfilm. Veta att 3M har, men inte var man kan köpa den.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

On 2017-05-19 at 1:36 PM, .Jim. said:

Skumt - ska informera min kontakt på Ford genast ;P. Ja man kan ju verkligen undra varför vissa är utan, dock osäker på om de gör någon större nytta.Jag har klätt mina bakre skärmkanter med stenskottsfilm - kan ju bytas efter ett par år.

Ett vettigt stänkskyd fram hade varit bättre. Ser redan nu en del stenskott på bakskärmarna. Funderade på att sätta skyddsfilm på dessa också. Någon som vet var man kan hitta bredare (typ 30cm) skyddsfilm. Veta att 3M har, men inte var man kan köpa den.

Ja prata med din kontakt. Jag gissar att skärmskydd saknas på min bil pga jag har 255 bak, inte 275 som GT har. Breda däck kan orsaka stenskott. 

Link to comment
Share on other sites

kan meddela att jag hade de små skydden och skall vara där

Var en medlem som tyckte mina innerskärmar satt konstigt, hade aldrig tänkt på de om han sagt

Så vid dagens tvätt av bilden undersöktes detta, det visade sig att någon vid monteringbandet ansåg att skydden skulle innanför bakskena

Ett lite ryck med ett tillhöran knäpp då de hamnade på plats konfimerade att de skulle över kanten!

Nu får alla dyka ner ock kika så vi får veta hur många som har dessa felmonterade

Link to comment
Share on other sites

On 2017-05-17 at 08:10, MrStarhouse said:

Bild önskades, här kommer två stycken, en från sidan det finns, och en fån sidan det saknas.

 

 

Vänster.jpg

Höger.jpg

Nu ser min likadan ut som din!!
Paco vid bandet hade nog en dålig dag när han satte dom fel på min bil :))

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, corvette said:

kan meddela att jag hade de små skydden och skall vara där

Var en medlem som tyckte mina innerskärmar satt konstigt, hade aldrig tänkt på de om han sagt

Så vid dagens tvätt av bilden undersöktes detta, det visade sig att någon vid monteringbandet ansåg att skydden skulle innanför bakskena

Ett lite ryck med ett tillhöran knäpp då de hamnade på plats konfimerade att de skulle över kanten!

Nu får alla dyka ner ock kika så vi får veta hur många som har dessa felmonterade

Mitt ena saknas dock tyvärr helt. Tittar jag in i där det borde sitta så ser det ut som bifogad bild.

Dock så är det ju på väg, skulle ta ca 2v, så kan väl dyka upp nästa vecka.

 

Utan.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...