Jump to content

Race ramps jack stands, erfarenheter?


Glottis

Recommended Posts

Har kikat lite på olika alternativ till pallbockar då jag tycker dom är lite i vägen under bilen.
Har hittat "race ramps jack stands"

https://www.ddesign.nu/product/jack-stand-s-20cm-race-ramps-europe

Dom ser väldigt smidiga ut och känns som att bilen skulle stå stabilare än på pallbockar. 
Någon som har testat? är dom värda pengarna? Finns det något billigare alternativ?

 

Link to comment
Share on other sites

Håller med att bockarna är i vägen men det beror ju också på vad man ska göra under bilen, inte sällan vill man ta av ett hjul eller flera.

Ett billigare alternativ är 45x45 regel som du kapar upp i 25-30cm bitar, Montera med byggskruv och bygger dina egna torn till valfri höjd. Ett mervärde är att det lätt att demontera, slänga in i vedspisen och värma huset med när du tröttnat på att dom står ivägen.

:-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Håller med man vill nästan alltid ta av hjulen!

Duger med vanliga pallbockar.....Men jag har alltid kapat av klyckan och förlängt röret +100mm

Det gör grymt mycket att få upp bilen några extra cm

Levande material som trä känns risky då man inte har en aning om vad som kan hända.
"Safety First!" går jag på så stål ska det vara för mig!

Link to comment
Share on other sites

Så här ser min variant ut, kostnad 0kr då jag hade spillbitar liggandes. Bra att ha då man behöver få upp bilen fast ändå vill ha den på hjulen. Tex när jag letade ett oljud från bakvagnen, vill ändå ha vikt på hjulen men få upp den en bit så man kan komma under.

 

20171006_063001967_iOS.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...