Jump to content

65 HT Janne J


JanneJ

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Kul film, hur funkar däcken på kullen, hinner dom kylas eller blir dom överhettade efter 3-4 varv?

Har bara kört hoj där ännu men ev. kanske ska dit en sväng senare i sommar med Bulliten. Med hoj går det att köra knäskrap i 200 under bron om det är fritt och allt stämmer, galet nice 🙂. Runt minuten -1+5 sek kunda jag flowa runt på, riktigt mysig bana med hoj iallafall.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Åker på Nankang AR-1 som är ett rent R-däck, har helt slutat åka bana på vanliga gatdäck, spelar ingen roll om det är de bästa gatdäcken de kommer att överhetta efter 10 minuter i fullt tempo. Även om man kör lugnt ett par varv eller går i depå så är man strax tillbaka på överhettade däck igen.

AR-1 håller utan problem ett 20 minuterspass, har stabila stommar som funkar bra med tyngre bilar och bra karaktär när man åker över gränsen. Förra året åkte jag på Yokohama A052, ett väldigt trevligt däck men kanske något högt slitage, 5 deltävlingar i sprintcupen ( konbana ) och 2 banmöten så var de såpass slitna att jag valde att byta, tyvärr har A052 dragit iväg i pris och det är svårt att motivera en merkostnad på 1000:-/däck jämfört med Nankang.

Vill man mest glida runt och njuta av att gasa på rakan så kan man klara sig på gatdäck men om man vill pressa tider så är det R-däck som är roligast.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Trackday på Knutstorp med Svkg.

Bytet av utväxling i bakaxeln ställde till det lite för mig, första passet var jag inte alls bekväm med varvtal och växlingspunkter, inför nästa pass hade jag hunnit med att reflektera en stund och testade lite andra växlar och varvade motorn mer än vad jag normalt sett brukar göra på Knutstorp, är bortskämd med att åka på vridet men nu stämde det så dåligt så jag var tvungen att byta strategi. Till slut visade det sig att det gick bäst när jag bara åkte på 2:an och 3:an och då började tiderna sjunka.

Förra året hade jag en 1.15.50 tid som snabbast, i år kom jag ner på 1.14.15 och hade många varv på 1.14.xx.

Bilen är underbart snäll och att åka över gränsen känns odramatiskt, Nankang AR-1 däcken fungerar ypperligt och jag måste säga att de är väldigt prisvärda.

Här är några varv:

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Första deltävlingen i sprintcupen/konbana, hagel och snö på vägen dit, första rundan hade överstyrning-understyrning-ingen styrning, mao halt som tusan 😉

Under eftermiddagen torkade det upp och banan blev helt ok, chassi och bromsar är helt underbara, motorn behöver lite mer justeringar efter vinterns pyssel.

Kvällens höjdpunkt var att åka med i Peters Ferrari 250 GT i konbana, stel axel och bladfjädrar även där, fint ska det vara 🙂SC2024-6.thumb.jpg.17c509498e54bb31dd254e4b506acc07.jpgSC2024-8.thumb.jpg.f1c8dc5a6932a274ea36afabaae01794.jpgSC2024-7.thumb.jpg.0e5d66a85305e86d84c1856c79993788.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...