Speedwell67 October 14, 2019 Report October 14, 2019 Gillar färgen och stuket, klart rejsig! 1 Citera
JanneJ October 17, 2019 Author Report October 17, 2019 (redigerad) Just nu ligger fokus på att få den besiktigad, förra gången var 1983! Sedan kan jag i lugn och ro fortsätta med arbetet under vintern. Tanken är att jag ska kunna åka några banträffar redan under våren 2020. Ändrade %s av %s (%s) Citera
JanneJ October 17, 2019 Author Report October 17, 2019 Bakre biten av avgassystemet stod på att göra listan. Blev att till att skräddarsy rören för att komma förbi panhardstaget ( vidvinkel på mobilen förvränger rätt duktigt, rören ligger inte mot någonstans.. ) Ändrör: Diskret utseende, precis som jag vill ha det. Citera
Speedwell67 October 17, 2019 Report October 17, 2019 Snyggt med svarta ändrör. Har några långa på min som ja inte är nöjd med. Har funderat på ersättare, och jag går nog på något liknande Citera
Jan CMC 391 October 18, 2019 Report October 18, 2019 Dock inte så roligt att åka bakom på en dammig grusväg på väg in till ett träffområde med nytvättad bil Citera
JanneJ October 22, 2019 Author Report October 22, 2019 11 timmar sedan, corvette said: De kunde de väl ha justerat på plats De erbjöd sig 2 gånger, problemet är att hela pottan sitter lite snett, det övre fästet är trasigt, typiskt 65-66 sjuka. Citera
JanneJ November 3, 2019 Author Report November 3, 2019 Passar på att köra lite testrundor innan vintern: 2 1 Citera
JanneJ November 10, 2019 Author Report November 10, 2019 Har roat mig med att kontakta några av de tidigare ägarna och häromdagen fick jag en bild från 1975: Mellan den röda och den vita färgen fanns det ett lager turkos/blå/grön, här kom beviset på hur den såg ut då! Citera
JanneJ November 19, 2019 Author Report November 19, 2019 (redigerad) En liten åktur kanske? Ändrade %s av %s (%s) 2 Citera
FastMagnus November 20, 2019 Report November 20, 2019 Uppgradera till en coyote maskin nu när den är bes Citera
Speedwell67 December 16, 2019 Report December 16, 2019 Riktigt läckert! Nu är det bara att åka. 1 Citera
JanneJ December 17, 2019 Author Report December 17, 2019 18 timmar sedan, Speedwell67 said: Riktigt läckert! Nu är det bara att åka. Fick några små rundturer innan vintern/regnperioden slog till på allvar. Den gamla tesen att man inte kan bygga en färdig bil i garaget stämmer till 100%, det dök upp en del detaljer som måste åtgärdas under vintern. Har börjat det dryga jobbet att montera färdigt dörrarna, shit vilken tid det tar med lister, rutmekanism och allt annat, en är i alla fall färdig: 1 Citera
JanneJ February 22, 2020 Author Report February 22, 2020 Byggde en ny instrumentpanel, har ingen wireutgång ur växellådan och ville också få in varvräknare i panelen. Baksätet ersattes med ett clubsportinspirerat inrede: 1 Citera
JanneJ February 29, 2020 Author Report February 29, 2020 Gjorde några enkla skruvade subframe connectors, har en tanke om att göra något annat som inte tar markfrigång men nöjer mig med dessa i år. Värmeskydd runt kattarna för att skona el/bränsle/broms ledningar. Hittade lite värmeskyddsplåtar från någon BMW på skroten och klippte till: Citera
Tbird February 29, 2020 Report February 29, 2020 Verkar som du redan vet att skruvade subframe connectors inte gör det ska. Tyvärr så flexas det för mycket i bult infästningen. Citera
JanneJ February 29, 2020 Author Report February 29, 2020 1 timme sedan, Tbird said: Verkar som du redan vet att skruvade subframe connectors inte gör det ska. Tyvärr så flexas det för mycket i bult infästningen. Bättre än inget är anledningen Kommer att hitta på någon variant som är mer integrerad i golvet, eller så blir det steget fullt ut och helbur. Vill köra lite bana i år för att utvärdera vad som behövs för att ta bilen till nästa nivå, siktar på Kinnekulle i maj med Sportvagnsklubben Göteborg som första trackday. Citera
JanneJ March 14, 2020 Author Report March 14, 2020 Original exportstag passar inte runt insprutningen så det fick bli en hemmagjord variant: Någon gång när jag får lust kommer jag att svetsa strävorna som går till torpeden, just nu är det gott nog 1 Citera
Recommended Posts