Jump to content

Recommended Posts

15 timmar sedan, kanske mustang said:

2018 gt automat med all utrustning packet 4 tror jag det  är med för andra fälgar äön de svarta. kör med den året runt kör inte säkert eller lugnt på något sätt. min första sportbil. hade bil med 200hk innan   är väldigt nöjd med den här. inget konstigt har hänt  den har bra grepp i torrt väglag. När det är blött ute så kan man få småkast om man svänger och gasar till, så man får ta det lite lugnare då helt enkelt.  i snö och vinterväglag har  jag de däcken som fick bäst i trst odeubbat funkar bra när ddet är is och snö ute kör jag lugnt så klart. Har varit lite problem ibland att back upp från lutande garage nerfart men då  får man skotta lite snö och lägga något lite tyngre i bagagen funkar bra.  Jätte nöjd med bilen och kan rekomendera den 🙂

Tack för input 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Köp en 2018, det är många skillnader till det bättre. Särskilt väghållning och inredning. Och om ljudet är viktigt så får du ju rätt ljud från början och slipper börja med att byta avgassystem. 😉

// Andreas

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, Cyberknutte said:

Köp en 2018, det är många skillnader till det bättre. Särskilt väghållning och inredning. Och om ljudet är viktigt så får du ju rätt ljud från början och slipper börja med att byta avgassystem. 😉

// Andreas

 Där ser man ,med tips från många skapar man ju sej en bättre och bättre bild. Vad är skatten för en 2018 halvårsvis ? 

Med vänlig hälsning Björn

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Kapten Telge said:

 Där ser man ,med tips från många skapar man ju sej en bättre och bättre bild. Vad är skatten för en 2018 halvårsvis ? 

Med vänlig hälsning Björn

är den regad efter 1 juni 2018 24 000kr per år.

Link to comment
Share on other sites

Nja eftersom den har lägre utsläpp i WLTP än NEDC så kan den tom få marginellt lägre skatt när det införs, alternativt så har de valt att högsta värde gäller och då blir det detsamma.

Runt 18000:- efter 1Juli 2018 och 3858:- om reggad före.

Men det gäller endast de tre första åren och eftersom många står avställda halva året så handlar det i de flesta fall om 7000:- i merkostnad de tre första åren, inte så blodigt ändå ( 21000:- på en bil för 550000:-).

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, RRS550 said:

Min reggad innan 1a Juli 2018 ligger på 3858/helår 

Efter 1a juli 2018 runt 17-18k/helår första tre åren

Efter december 2019 drygt 20K/helår (oklart om det är första tre åren eller ej)

Det sistnämnda om dyrare skatt efter december 2019 kände jag inte till förrän nu.

Link to comment
Share on other sites

Hej alla.

Träffade en cool snubbe på Hällas parkering i Västerås igår. Gillade bilen och gick fram och sa "snygg bil" shysst ljud också. Visade sej vara en Camaro.

Cool bil, med vasst ljud. Vi kom att samspråka ett tag, och fick bland annat höra att man träffas på måndagar runt 17.00 vid ett place som benäms som VästerKvarn ?

Sista träffen för detta år, tydligen nästa måndag och tänker åka dit, och kolla läget. Fick höra att bilen,hans gick ner på 4 cylindrar på motorvägen i jämn fart. På så sätt spara soppa. Euro 6, eller vad det var. Är det likadant med GT 2015-2019 ? 

 

Med vänlig hälsning Björn

Link to comment
Share on other sites

28 minuter sedan, kanske mustang said:

Man  får betänka att de flesta ställer av sina  halva året eller så  med så då ser skatten lite bättre ut 🙂

Nåja, skatt runt 38- 40 pix om året  delat i hälften =  nästan 20 !! Är fortfarande märkbart . Man drar sej, (iaf, jag )  🙂  

 

Link to comment
Share on other sites

38 minuter sedan, Kapten Telge said:

Nåja, skatt runt 38- 40 pix om året  delat i hälften =  nästan 20 !! Är fortfarande märkbart . Man drar sej, (iaf, jag )  🙂  

 

Skatten ör 19000:- om året eller 9500:- för halva året, efter tre år sjunker det till 4000 helår eller 2000 halvår.

Merkostnaden mot tidigare med bil avställd halva året är 9500-2000=7500:- under de tre första åren, därefter är det ingen skillnad.

Som jag skrev tidigare så är det inte mycket sett till vad bilen kostar.

Link to comment
Share on other sites

Mustangen går ju att köra snålare med alla 8 cylindrar aktiverade än vad Camaron gör på fyra....
Hehe, jag lackade ur men hade ju först beställt mig en Camaro Fifty, jubileumsmodell 

Väldigt fina bilar men klaustrofobisk kupé, men riktigt fina.
En helt annan karaktär på motorn då det är ett massivt vrid på lägre varv istället för Mustangen som behöver över 4000rpm för att vakna rejält

Link to comment
Share on other sites

De som har Camaron säger att runtomsikten är katastrofalt dålig. Annars är det en bil som har samma trevliga koncept som Mustangen.

Mustangen kör alltid alla 8 cylindrar, men ställer om kammarna vid olika varvtal och körlägen.

Link to comment
Share on other sites

45 minuter sedan, Duckster said:

Mustangen går ju att köra snålare med alla 8 cylindrar aktiverade än vad Camaron gör på fyra....
Hehe, jag lackade ur men hade ju först beställt mig en Camaro Fifty, jubileumsmodell 

Väldigt fina bilar men klaustrofobisk kupé, men riktigt fina.
En helt annan karaktär på motorn då det är ett massivt vrid på lägre varv istället för Mustangen som behöver över 4000rpm för att vakna rejält

Håller med, Camaron är läcker men det är verkligen stor skillnad på en Camaro och en Musse som man först kan tycka är snarlika typ,  storlek , prestanda och användningsområde. Men Camaron  är nästan helt värdelös som vanlig bil, trång invändigt och obefintligt bagageutrymme medans Mussen  som är betydligt rymligare och för typen enormt bagageutrymme med fällbara baksätet som gör att man kan slänga in en Montainbike,  eller två räcercyklar plus bagage för två pers en vecka.  Mussen är i det perspektivet oändligt mer användbar till  mycket annat än bara lek och korta dags och fikaturer .

Med Camaron får man typ med sig en pimpinett lite handväska,  och  den egentligen enda fördelen med Camaron, är att man inte får in en golbag.

  

Link to comment
Share on other sites

Vad gäller kördynamik så är Camaron nästan på en annan nivå, speciellt om man kör bana. Kan bara ta den manuella lådan som är snarlik den som finns i GT350.

Många med Mustang kör ju typ 50mil per år då tycker jag inte den skillnad som finns i sikt är något större problem.

Jag själv är kort och har kört Camaron flertalet tillfällen och tycker inte sikten är jätteproblem. 

Som en notis har kört 2300mil nu med min GT sen maj förra året. Om nu driftskostnader är en oro för trådskaparen så kanske detta inte är rätt typ av bil. Snabbt räknat så har lagt närmare 50000kr i soppa.

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RRS550 said:

Vad gäller kördynamik så är Camaron nästan på en annan nivå, speciellt om man kör bana. Kan bara ta den manuella lådan som är snarlik den som finns i GT350.

Många med Mustang kör ju typ 50mil per år då tycker jag inte den skillnad som finns i sikt är något större problem.

Jag själv är kort och har kört Camaron flertalet tillfällen och tycker inte sikten är jätteproblem. 

Som en notis har kört 2300mil nu med min GT sen maj förra året. Om nu driftskostnader är en oro för trådskaparen så kanske detta inte är rätt typ av bil. Snabbt räknat så har lagt närmare 50000kr i soppa.

Håller med dig, skall man snacka vad bilen drar så är det fel bil osv

Man köper den med hjärtat och inte förståndet!

Satan vad du är tung på foten... körde 600 mil på sem och vi gjorde av med ca 12000 på soppa, men värt varenda krona

Den som säger att soppan är billig i Tyskland får tänka om då kronan är så kass, fast man får ju 102 oktan 😎

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, corvette said:

Håller med dig, skall man snacka vad bilen drar så är det fel bil osv

Man köper den med hjärtat och inte förståndet!

Satan vad du är tung på foten... körde 600 mil på sem och vi gjorde av med ca 12000 på soppa, men värt varenda krona

Den som säger att soppan är billig i Tyskland får tänka om då kronan är så kass, fast man får ju 102 oktan 😎

😄

du körde nog lite längre sträckor än vad jag gör normalt. Dagspendling ökar förbrukningen en del.(men foten är lite halvtung haha)

Med ett snitt på närmare 1.3l/mil och ett snittpris på 16kr/l så hamnar man i dem krokarna.

Som sagt det är hjärtat som får bestämma.

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...