Jump to content

Recommended Posts

11 timmar sedan, Kapten Telge said:

Vet. some kind of wired question….. Men, låt oss säja Tyskland dåra... Hur fort har ni gasat i km i Mussen GT +15. Vad upplevs ?  Whobbles or not ?

Förutsätter bra däck.

Vad är bra däck ? 

250 km/h (ej tagit bort spärren) ingen vobbel, bara  huven fladdrade 

 

Link to comment
Share on other sites

On 9/13/2019 at 3:41 PM, Kapten Telge said:

Skönt att läsa. Förvirringen blev stor för mej. Om vi börjar med ratten så tillhör den väl normalt en Shelby Cobra. Tittade också på grillen framtill, och på Shelbys har väl den mer öppen än Mustangen, som (om jag fattat rätt är delad). Lixom för mer luft, antar jag. Precis som 4 strålkastare varav 2 fejkas , då de är luftventiler. Denna hade 4 strålkastare vad jag kunde se... Väntade ett tag på ägaren till detta fordon på parkeringen, då jag ville prata med honom/henne, men tog för lång tid tyckte jag, då det fanns andra ärenden att hinna med

Låter som att det var förra generationen, 2014 eller äldre.

Link to comment
Share on other sites

17 timmar sedan, RRS550 said:

Seriöst vad menar du.

Kör du i 200 med ungarna i bilen? Ingen bil är safe i 200.

Missförstå mej inte nu. Jag och äldste sonen som är 25 år,skulle gärna prova att dra upp kommande bil i 200 knyck,om förutsättningar finnes. Varför jag frågar om kapacitet gällande bilens egenskaper samt nödvändigheten av bra däck,är för att jag tänker på säkerheten främst. Så fort man sätter sej i en bil är det farligt ,även i lägre farter 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

TGycker däcken jag fick till är mycket bra 260  inga problem som andra sagt huven fladdrar lite och du får vara uppmärksam på saker som händer lite längre fram och planera annars inga problem däck bra brommsar bra bil bra allt bra 🙂 2018  fullutrustad packet  4  tror jag det är med silverfärgade fälgar 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2019-09-21 at 03:14, Kapten Telge said:

Missförstå mej inte nu. Jag och äldste sonen som är 25 år,skulle gärna prova att dra upp kommande bil i 200 knyck,om förutsättningar finnes. Varför jag frågar om kapacitet gällande bilens egenskaper samt nödvändigheten av bra däck,är för att jag tänker på säkerheten främst. Så fort man sätter sej i en bil är det farligt ,även i lägre farter 

Bara ösa på bilen går lungt och stadigt! 👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On ‎2019‎-‎09‎-‎21 at 03:14, Kapten Telge said:

Missförstå mej inte nu. Jag och äldste sonen som är 25 år,skulle gärna prova att dra upp kommande bil i 200 knyck,om förutsättningar finnes. Varför jag frågar om kapacitet gällande bilens egenskaper samt nödvändigheten av bra däck,är för att jag tänker på säkerheten främst. Så fort man sätter sej i en bil är det farligt ,även i lägre farter 

Håller med föregående.

Att dra upp bilen i strax över 200 är helt odramatiskt och bilen går stabilt och fint. Den går fort dit upp. Kolla in Youtube, det finns flera filmer med folk som kör sina Mustanger upp till 250 på autobahn. Däcken ska vara OK för den begränsade toppfarten på 250 men programmerar man bort spärren så ska den toppa omkring 290 sägs det, och då är man nära däckens gräns.

Det gäller bara att hitta en lämplig plats där 200 är OK och att det inte är byig vind...….

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Michelin Pilot 4S däcken är ju en högre liga än de tidigare Pirelli däcken.
Så köper du en tidigare modell, uppgradera däcken så de klistrar lite bättre än de däcken..

Bilen är så go att köra så det är ren njutning oavsett om man kör 500m eller 50mil, så gött
En riktig Gran Turismo 😃 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minuter sedan, Duckster said:

Michelin Pilot 4S däcken är ju en högre liga än de tidigare Pirelli däcken.
Så köper du en tidigare modell, uppgradera däcken så de klistrar lite bättre än de däcken..

Bilen är så go att köra så det är ren njutning oavsett om man kör 500m eller 50mil, så gött
En riktig Gran Turismo 😃 

Körde 600 mil på sem å de var njutning 😍

Håller med dig, Pirelli svålarna var inte bra.

Jag bytte till Nitto däck som klarar lite mer inspirerad körning

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

41 minuter sedan, RRS550 said:

Har MP4S

Inga problem i 200+. Problemet är underlaget i kombination med breda sulor det svajar en hel del.

Precis, som mig då. I dessa hastigheter och snabba acc känner man hur svajig kärran blir. Går väl att råda bot på lite genom att ha mindre luft i hjulen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Tobbe1977 said:

Precis, som mig då. I dessa hastigheter och snabba acc känner man hur svajig kärran blir. Går väl att råda bot på lite genom att ha mindre luft i hjulen. 

+200 och snabba accelerationer.................  fan va du kör me din Cabbe 🤣

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...