September 1, 20195 yr Author comment_168345 15 timmar sedan, kanske mustang said: 2018 gt automat med all utrustning packet 4 tror jag det är med för andra fälgar äön de svarta. kör med den året runt kör inte säkert eller lugnt på något sätt. min första sportbil. hade bil med 200hk innan är väldigt nöjd med den här. inget konstigt har hänt den har bra grepp i torrt väglag. När det är blött ute så kan man få småkast om man svänger och gasar till, så man får ta det lite lugnare då helt enkelt. i snö och vinterväglag har jag de däcken som fick bäst i trst odeubbat funkar bra när ddet är is och snö ute kör jag lugnt så klart. Har varit lite problem ibland att back upp från lutande garage nerfart men då får man skotta lite snö och lägga något lite tyngre i bagagen funkar bra. Jätte nöjd med bilen och kan rekomendera den 🙂 Tack för input 🙂
September 2, 20195 yr comment_168377 Köp en 2018, det är många skillnader till det bättre. Särskilt väghållning och inredning. Och om ljudet är viktigt så får du ju rätt ljud från början och slipper börja med att byta avgassystem. 😉 // Andreas Ändrade %s av %s (%s)
September 3, 20195 yr Author comment_168381 8 timmar sedan, Cyberknutte said: Köp en 2018, det är många skillnader till det bättre. Särskilt väghållning och inredning. Och om ljudet är viktigt så får du ju rätt ljud från början och slipper börja med att byta avgassystem. 😉 // Andreas Där ser man ,med tips från många skapar man ju sej en bättre och bättre bild. Vad är skatten för en 2018 halvårsvis ? Med vänlig hälsning Björn
September 3, 20195 yr comment_168386 1 timme sedan, Kapten Telge said: Där ser man ,med tips från många skapar man ju sej en bättre och bättre bild. Vad är skatten för en 2018 halvårsvis ? Med vänlig hälsning Björn är den regad efter 1 juni 2018 24 000kr per år.
September 3, 20195 yr comment_168390 Jag är ganska säker på att det är månadsskiftet juni / juli som det går på. Reggad före juli = 4000 kr / år.
September 3, 20195 yr comment_168391 Min reggad innan 1a Juli 2018 ligger på 3858/helår Efter 1a juli 2018 runt 17-18k/helår första tre åren Efter december 2019 drygt 20K/helår (oklart om det är första tre åren eller ej)
September 3, 20195 yr comment_168412 Nja eftersom den har lägre utsläpp i WLTP än NEDC så kan den tom få marginellt lägre skatt när det införs, alternativt så har de valt att högsta värde gäller och då blir det detsamma. Runt 18000:- efter 1Juli 2018 och 3858:- om reggad före. Men det gäller endast de tre första åren och eftersom många står avställda halva året så handlar det i de flesta fall om 7000:- i merkostnad de tre första åren, inte så blodigt ändå ( 21000:- på en bil för 550000:-). Ändrade %s av %s (%s)
September 3, 20195 yr comment_168413 4056:- kostar min 2018 eftersom cab är lite dyrare. Mina utsläppssiffror och som synes är de LÄGRE i WLTP
September 3, 20195 yr comment_168415 9 timmar sedan, RRS550 said: Min reggad innan 1a Juli 2018 ligger på 3858/helår Efter 1a juli 2018 runt 17-18k/helår första tre åren Efter december 2019 drygt 20K/helår (oklart om det är första tre åren eller ej) Det sistnämnda om dyrare skatt efter december 2019 kände jag inte till förrän nu.
September 3, 20195 yr Author comment_168419 Hmm. Om detta tycker man ju, såklart. Jag tar till mej och värderar alla svar. Tack för era svar. Med vänlig hälsning Björn
September 5, 20195 yr Author comment_168446 Hej alla. Träffade en cool snubbe på Hällas parkering i Västerås igår. Gillade bilen och gick fram och sa "snygg bil" shysst ljud också. Visade sej vara en Camaro. Cool bil, med vasst ljud. Vi kom att samspråka ett tag, och fick bland annat höra att man träffas på måndagar runt 17.00 vid ett place som benäms som VästerKvarn ? Sista träffen för detta år, tydligen nästa måndag och tänker åka dit, och kolla läget. Fick höra att bilen,hans gick ner på 4 cylindrar på motorvägen i jämn fart. På så sätt spara soppa. Euro 6, eller vad det var. Är det likadant med GT 2015-2019 ? Med vänlig hälsning Björn
September 5, 20195 yr comment_168447 Nej! Jag gillar inte inredningen i Camaro annars med rätt färg och prsmodell riktigt snygg.
September 5, 20195 yr comment_168448 Jag har för mig att även. Mustangen automat går ner på 4cylndrar ej manuella
September 5, 20195 yr comment_168452 Man får betänka att de flesta ställer av sina halva året eller så med så då ser skatten lite bättre ut 🙂
September 5, 20195 yr Author comment_168453 28 minuter sedan, kanske mustang said: Man får betänka att de flesta ställer av sina halva året eller så med så då ser skatten lite bättre ut 🙂 Nåja, skatt runt 38- 40 pix om året delat i hälften = nästan 20 !! Är fortfarande märkbart . Man drar sej, (iaf, jag ) 🙂
September 5, 20195 yr Author comment_168454 2 timmar sedan, Junkers said: Nej! Jag gillar inte inredningen i Camaro annars med rätt färg och prsmodell riktigt snygg. Bilen var svart, med svart inredning, förutom stolar som vara i skinn i brun färg
September 5, 20195 yr comment_168455 38 minuter sedan, Kapten Telge said: Nåja, skatt runt 38- 40 pix om året delat i hälften = nästan 20 !! Är fortfarande märkbart . Man drar sej, (iaf, jag ) 🙂 Skatten ör 19000:- om året eller 9500:- för halva året, efter tre år sjunker det till 4000 helår eller 2000 halvår. Merkostnaden mot tidigare med bil avställd halva året är 9500-2000=7500:- under de tre första åren, därefter är det ingen skillnad. Som jag skrev tidigare så är det inte mycket sett till vad bilen kostar.
September 6, 20195 yr comment_168459 Mustangen går ju att köra snålare med alla 8 cylindrar aktiverade än vad Camaron gör på fyra.... Hehe, jag lackade ur men hade ju först beställt mig en Camaro Fifty, jubileumsmodell Väldigt fina bilar men klaustrofobisk kupé, men riktigt fina. En helt annan karaktär på motorn då det är ett massivt vrid på lägre varv istället för Mustangen som behöver över 4000rpm för att vakna rejält
September 6, 20195 yr comment_168460 De som har Camaron säger att runtomsikten är katastrofalt dålig. Annars är det en bil som har samma trevliga koncept som Mustangen. Mustangen kör alltid alla 8 cylindrar, men ställer om kammarna vid olika varvtal och körlägen.
September 6, 20195 yr comment_168461 45 minuter sedan, Duckster said: Mustangen går ju att köra snålare med alla 8 cylindrar aktiverade än vad Camaron gör på fyra.... Hehe, jag lackade ur men hade ju först beställt mig en Camaro Fifty, jubileumsmodell Väldigt fina bilar men klaustrofobisk kupé, men riktigt fina. En helt annan karaktär på motorn då det är ett massivt vrid på lägre varv istället för Mustangen som behöver över 4000rpm för att vakna rejält Håller med, Camaron är läcker men det är verkligen stor skillnad på en Camaro och en Musse som man först kan tycka är snarlika typ, storlek , prestanda och användningsområde. Men Camaron är nästan helt värdelös som vanlig bil, trång invändigt och obefintligt bagageutrymme medans Mussen som är betydligt rymligare och för typen enormt bagageutrymme med fällbara baksätet som gör att man kan slänga in en Montainbike, eller två räcercyklar plus bagage för två pers en vecka. Mussen är i det perspektivet oändligt mer användbar till mycket annat än bara lek och korta dags och fikaturer . Med Camaron får man typ med sig en pimpinett lite handväska, och den egentligen enda fördelen med Camaron, är att man inte får in en golbag.
September 6, 20195 yr comment_168462 Japp, Mustangen rymmer nästan lika mycket som min XC60 under "hatthyllan" Helt fantastiskt, inga problem med två vuxna o två barn, katt samt full packning bara till att lasta in 😃
September 6, 20195 yr comment_168463 Vad gäller kördynamik så är Camaron nästan på en annan nivå, speciellt om man kör bana. Kan bara ta den manuella lådan som är snarlik den som finns i GT350. Många med Mustang kör ju typ 50mil per år då tycker jag inte den skillnad som finns i sikt är något större problem. Jag själv är kort och har kört Camaron flertalet tillfällen och tycker inte sikten är jätteproblem. Som en notis har kört 2300mil nu med min GT sen maj förra året. Om nu driftskostnader är en oro för trådskaparen så kanske detta inte är rätt typ av bil. Snabbt räknat så har lagt närmare 50000kr i soppa. Ändrade %s av %s (%s)
September 6, 20195 yr comment_168465 1 hour ago, RRS550 said: Vad gäller kördynamik så är Camaron nästan på en annan nivå, speciellt om man kör bana. Kan bara ta den manuella lådan som är snarlik den som finns i GT350. Många med Mustang kör ju typ 50mil per år då tycker jag inte den skillnad som finns i sikt är något större problem. Jag själv är kort och har kört Camaron flertalet tillfällen och tycker inte sikten är jätteproblem. Som en notis har kört 2300mil nu med min GT sen maj förra året. Om nu driftskostnader är en oro för trådskaparen så kanske detta inte är rätt typ av bil. Snabbt räknat så har lagt närmare 50000kr i soppa. Håller med dig, skall man snacka vad bilen drar så är det fel bil osv Man köper den med hjärtat och inte förståndet! Satan vad du är tung på foten... körde 600 mil på sem och vi gjorde av med ca 12000 på soppa, men värt varenda krona Den som säger att soppan är billig i Tyskland får tänka om då kronan är så kass, fast man får ju 102 oktan 😎
September 6, 20195 yr comment_168468 1 hour ago, corvette said: Håller med dig, skall man snacka vad bilen drar så är det fel bil osv Man köper den med hjärtat och inte förståndet! Satan vad du är tung på foten... körde 600 mil på sem och vi gjorde av med ca 12000 på soppa, men värt varenda krona Den som säger att soppan är billig i Tyskland får tänka om då kronan är så kass, fast man får ju 102 oktan 😎 😄 du körde nog lite längre sträckor än vad jag gör normalt. Dagspendling ökar förbrukningen en del.(men foten är lite halvtung haha) Med ett snitt på närmare 1.3l/mil och ett snittpris på 16kr/l så hamnar man i dem krokarna. Som sagt det är hjärtat som får bestämma. Ändrade %s av %s (%s)
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.