Carl Cederström August 23, 2019 Report August 23, 2019 Hej! Jag har en Ford Mustang, Cab - 68 med en rak V-6:a och automatlåda som enligt de som kan motorer troligtvis behöver en motorrenovering. Motorn slamrar nämligen som en traktor kring cylindrarna. Nu undrar jag om någon här på forumet kan rekommendera en verkstad/privatperson som kan ta sig an ett sådant relativt stort jobb. Om jag förstår det hela rätt behöver motorn lyftas ut och kolvar/cylindrar slipas/justeras. Vore som sagt ytterst tacksam för rekommendation vart jag kan/bör vända mig. Carl Cederström, Stockholm Citera
Mustangmike August 23, 2019 Report August 23, 2019 21 minuter sedan, Carl Cederström said: Hej! Jag har en Ford Mustang, Cab - 68 med en rak V-6:a och automatlåda som enligt de som kan motorer troligtvis behöver en motorrenovering. Motorn slamrar nämligen som en traktor kring cylindrarna. Nu undrar jag om någon här på forumet kan rekommendera en verkstad/privatperson som kan ta sig an ett sådant relativt stort jobb. Om jag förstår det hela rätt behöver motorn lyftas ut och kolvar/cylindrar slipas/justeras. Vore som sagt ytterst tacksam för rekommendation vart jag kan/bör vända mig. Carl Cederström, Stockholm Dom där raka V6:orna är otroligt ovanliga, tror faktiskt du har den enda jag tycker du ska slänga i en V8 istället. Citera
Per Berglund August 23, 2019 Report August 23, 2019 (redigerad) Hehe! Ja de raka V6orna är ingen bra motor! 6orna från den här tiden lider av kroniska sprickbildning i toppen Innan du ens funderar på att renovera så se till ta bort toppen och få den kontrollerad och om den går att renovera. De är ofta skrot nämligen och omöjliga renovera om det blivit spricka på fel ställe. Motorerna väldigt pålitliga annars men dyra fixa eftersom det är knappert med delar över lag Värmdö Motorteknik kan du kolla med Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tungelsta HT-67 August 26, 2019 Report August 26, 2019 (redigerad) https://www.vintageinlines.com/product-page/deposit-only-aluminum-head-package http://www.mustangandfords.com/how-to/engine/1804-finally-a-performance-cylinder-head-for-ford-six-cylinders 2250:- $ Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts