Jump to content

Julbrev


Lars Oskarsson

Recommended Posts

Mottog idag en intressant julhälsning från "Sörmland/östergötland CMC" där man hotar med skattemyndigheten för påstådda svartjobb och försäljning av Mustangdelar på olika fighter samt för mina ev. kommentarer på forumet om vilja årsmodeller jag tycker är bäst. Rådet är att jag borde lämna klubben.

Beträffande ev.svartjobb handlar det om att jag är behjälplig med omklädsel av inredningar till självkostnadspris dvs. ingen förtjänst för min del och mig veterligt är det inte olagligt att vidaresälja delar som inte längre behövs.

Det jag undrar nu är vem det är som skickar sådant utan att våga stå för det med ett namn. Vänligen ge er tillkänna så kan vi ta upp detta till diskussion ansikte mot ansikte.

Vänligen Lars Oskarsson CMC 383

20191217_150250.jpg

  • Sad 2
Link to comment
Share on other sites

Hej Lars

Ta inte illa vid dej, ärkenöt finns överallt. Att skriva ett hotbrev utan underskrift är lika fegt som att gå i en demonstration med ansiktsmask. Du gör ett gott jobb och hjälper dom som inte kan. Skatteverket har annat att göra än att jaga hobby entusiaster. 

Mvh Lasse och Carina 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sätt alla medel på att finna denna personen.

En sak är säker, sådant brev skulle aldrig Mustang Klubben skriva till sina medlemmar! 

Om det är sådär vågar inte jag heller prata med Mustang vänner då jag jobbar på Grufman Bil.

Bara förpassa det till runda arkivet!

Ha en trevlig jul Lasse!!!

Mvh

Peter & Yvonne Forsberg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Usch och fy.  Detta måste vara ett riktigt dåligt skämt.

Visar egentligen bara baksidan av sociala medier dvs att man kan ge sig på vilka påhopp som helst utan att man själv våga stå för det.

Låt inte denna person vinna. Synpunkter utan en underskrift är helt värdelöst och skapar bara en tråkig stämning.

Jag tycker att ni som tillhör Sörmland/Västra Götaland borde ta reda på vem som skrivit detta i ert namn.

Mycket tråkig attityd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det var en tragikomisk julhälsning, man förundras över människor, uppenbarligen uppretad på attityd och verksamhet, nämner inget om varor, bara tjänsteverksamheten och det är inget hot utan egentligen en information om vad som påbörjats  och kommer ske oavsett,  processen är redan igång. Inga ultimatum någonstans eller möjlighet att påverka utgången och ingen kontaktväg eller hur en ev. vidare kontakt skulle ske. Bara ett lite råd att lämna klubben, märklig människa.  Gissningsvis bör det vara någon sadelmakare/bilklädsel företag som känner sig snuvade på business, troligen en person, men denne antyder eller utger sig för att vara officiellt CMC uttalande från regionen.  Verksamhetsområdet kan ju vara en ledtråd att forska i vilka tänkbara "konkurrenter" det finns. De du hjälpt kan ha ledtrådar om dom kontaktat företag för detta men sedan fått din hjälp.

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har väldigt svårt att tänka mig att ett distrikt skulle stå bakom något liknande.

Finns det åsikter så får man ta det privat och mellan 4 ögon.

Tror som ni andra att det rör sig om en person som tar skydd bakom regionen.

Bryr man sig bara om saker som är små? Ja då är man väl inte större än så.

 

God jul och gott nytt år.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Förlåt min sena reaktion med svar eller tyckande, det känns väldigt bra att ha så många som förstår min

entusiasm att hjälpa, jag är inte ute efter att tjäna pengar i detta.

Jag tycker bara att många försöker göra proffe på de som försöker att klara sin hobby och att bara ha köpt

en Mustang och vill ha en är gott nog.

Jag vet själv hur mycket man vill göra, men att få ekonomin att räcka till allt är inte lätt.

Åter igen stort tack för ert stöd.

20170404_181230.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 10 months later...
  • 1 year later...

Kanske väldigt sent att ta upp tråden igen! Men har det blivit nått av detta skämt? Man kan ju undra hur man ska kunna hjälpa folk om det finns sån här avundsjuka bland oss.

Vi ska väl hjälpa varandra med våra fordon vare sig det kostar nån symbolisk summa eller bara goodwill. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...