Jump to content

Featured Replies

comment_170063

Tyvärr en stor akilleshäl för de tidiga Mustangerna....Typ 99,9% råkar ut för detta

Det finns lite fusk lagningar man kan klistra dit från undersidan men det är bara en tillfällig reparation.
Förr eller senare måste det åtgärdas på riktigt

Detta tips gillar jag då det är rimlig åverkan.
Alternativet innebär lacka om delar av bilen! 😞

 

Ändrade %s av %s (%s)

comment_170099

Att kapa bort så lite på överdelen måste göra jobbet att svetsa på undre plåten till en mardröm 🤔

Att få det tätt blir nog också svårt . Det går också att kapa bort 1/3 del av vardera sida , lämna kvar mittbiten sas .

Blir tyvärr en omlackering iom detta.

Sen finns det kompletta luftintag (under/överdel ihopsvetsat) att köpa , har jag aldrig gjort , vet ej om det är möjligt att utföra utan att dela på bitarna eller ej ?

Ändrade %s av %s (%s)

comment_170102

Jag har bytt hela biten. Köpte hela över/underdel. Man får borra svetshål runtom hela och svetsa dit. Jobbigaste delen är att få bort den gamla. Man måste borra bort alla (måånga) punktsvetsar och göra rent och fint och sedan svetsa dit den nya. Men som sagt det blir ju omlack efteråt.

comment_170103

Ja byta hela biten är nog att rekommendera trots omlackering!

En duktig bilplåtslagare gör detta snabbt....Är ganska enkelt byte för dom egentligen.
Lacken ska man inte heller se som ett större bekymmer.
Med dagens spektrometeter teknik går det göra samma nyans som inkringliggande färg på skärmar och huv.

comment_170105
12 timmar sedan, Tungelsta HT-67 said:

Att kapa bort så lite på överdelen måste göra jobbet att svetsa på undre plåten till en mardröm 🤔

Att få det tätt blir nog också svårt . Det går också att kapa bort 1/3 del av vardera sida , lämna kvar mittbiten sas .

Blir tyvärr en omlackering iom detta.

Sen finns det kompletta luftintag (under/överdel ihopsvetsat) att köpa , har jag aldrig gjort , vet ej om det är möjligt att utföra utan att dela på bitarna eller ej ?

Jag vill inte påstå att det är enkelt. Men jag kan tänka mig att man svetsar underifrån, inne i cupén. Då blir det ju "enklare" att få till täta svetsar. MEN, det är ALLTID mycket jobb att laga rost! Och den placeringen är ju egentligen en mardröm. Kommer inte åt från utsidan utan att göra åverkan på "oskadad" plåt, kommer åt det från undersidan men vilken jäkla arbetsställning..... Pest eller Kolera

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...