December 23, 20195 yr comment_170062 Har ni haft/har rost i luftintaget nedanför framrutan? Vattnet kommer in i cupen och mattorna blir dyngsura. Laga inifrån eller kapa upp-laga-svetsa-lacka?? Ändrade %s av %s (%s)
December 23, 20195 yr comment_170063 Tyvärr en stor akilleshäl för de tidiga Mustangerna....Typ 99,9% råkar ut för detta Det finns lite fusk lagningar man kan klistra dit från undersidan men det är bara en tillfällig reparation. Förr eller senare måste det åtgärdas på riktigt Detta tips gillar jag då det är rimlig åverkan. Alternativet innebär lacka om delar av bilen! 😞 Ändrade %s av %s (%s)
December 27, 20195 yr comment_170099 Att kapa bort så lite på överdelen måste göra jobbet att svetsa på undre plåten till en mardröm 🤔 Att få det tätt blir nog också svårt . Det går också att kapa bort 1/3 del av vardera sida , lämna kvar mittbiten sas . Blir tyvärr en omlackering iom detta. Sen finns det kompletta luftintag (under/överdel ihopsvetsat) att köpa , har jag aldrig gjort , vet ej om det är möjligt att utföra utan att dela på bitarna eller ej ? Ändrade %s av %s (%s)
December 27, 20195 yr comment_170102 Jag har bytt hela biten. Köpte hela över/underdel. Man får borra svetshål runtom hela och svetsa dit. Jobbigaste delen är att få bort den gamla. Man måste borra bort alla (måånga) punktsvetsar och göra rent och fint och sedan svetsa dit den nya. Men som sagt det blir ju omlack efteråt.
December 27, 20195 yr comment_170103 Ja byta hela biten är nog att rekommendera trots omlackering! En duktig bilplåtslagare gör detta snabbt....Är ganska enkelt byte för dom egentligen. Lacken ska man inte heller se som ett större bekymmer. Med dagens spektrometeter teknik går det göra samma nyans som inkringliggande färg på skärmar och huv.
December 27, 20195 yr comment_170105 12 timmar sedan, Tungelsta HT-67 said: Att kapa bort så lite på överdelen måste göra jobbet att svetsa på undre plåten till en mardröm 🤔 Att få det tätt blir nog också svårt . Det går också att kapa bort 1/3 del av vardera sida , lämna kvar mittbiten sas . Blir tyvärr en omlackering iom detta. Sen finns det kompletta luftintag (under/överdel ihopsvetsat) att köpa , har jag aldrig gjort , vet ej om det är möjligt att utföra utan att dela på bitarna eller ej ? Jag vill inte påstå att det är enkelt. Men jag kan tänka mig att man svetsar underifrån, inne i cupén. Då blir det ju "enklare" att få till täta svetsar. MEN, det är ALLTID mycket jobb att laga rost! Och den placeringen är ju egentligen en mardröm. Kommer inte åt från utsidan utan att göra åverkan på "oskadad" plåt, kommer åt det från undersidan men vilken jäkla arbetsställning..... Pest eller Kolera
December 28, 20195 yr comment_170112 Jag skall prova att göra "fusklagningen" med plasthylsan som man monterar inifrån. Det är bara på förarsidan jag har problem pga en felaktigt lagd sträng med kit från fabrik som hindrade vattnet att rinna ut.
December 29, 20195 yr comment_170121 Det kan se ut så här och då räcker inte en en sån där hylsa man trycker upp underifrån.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.