Jump to content

ingen stolsvärmare alls i mustang 2016


Darkis

Recommended Posts

Upptäckte idag att jag saknar stolsvärmarefunktionen i båda stolarna (Recaro) fram, trodde det var standard när det är sv såld, tydligen inte, hur många av er har den lyxen 😂 elspeglar har man och eluppvärmda sådana men stolarna vilket skämt ! 

Link to comment
Share on other sites

Det var riktigt sunkigt må jag säga och nyhet för mig också, det är ju ingen tävlingsbil bara för man vill slippa halka runt i fåtöjen, fortfarande en  helt "vanlig bil" och att det inte är ventilering och kyla köper jag men att sakna värme i stolarna var riktigt illa. 

Det är f.. ett baskrav och väldigt märkligt för dom har ju Vinter å kallt i större delen av Amerika också och jänkarna var ju tidigt med elektrifiera och lyxa till funktioner långt före europeiska tillverkare. Varför ska dom envisas med att frysa om sina rövar och rygg.

 Finns det ett problem så finns den en lösning, sådär kan du inte ha det. Lämna in bilen till en sadelmakare så fixar dom det, min 07 hade inte heller värme när den kom från Amerikat men förra ägaren hade satt in det veckorna innan jag köpte den, vill minnas det gick på 5000 för bägge fram och reglage m.m.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det är ganska vanligt bland bilar att recarostolar saknar värme.

Jag hade varken värme eller kyla i mina Recaro skalstolar i min Focus RS heller.

I de vanliga bas stolarna så finns det värme och kyla, men inte när det kommer till Recaro.

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Carpimp said:

Det är ganska vanligt bland bilar att recarostolar saknar värme.

Jag hade varken värme eller kyla i mina Recaro skalstolar i min Focus RS heller.

I de vanliga bas stolarna så finns det värme och kyla, men inte när det kommer till Recaro.

Recarostolarna i mustangen är ju ganska långt från en skalstol skulle jag säga, inget fel på dom (ja förutom avsaknaden av värme) men mer åt sportig TV-fåtölj. Argumentet pris eller vikt skulle inte hålla heller, all el förutom själva värmeslingorna finns och dom varken väger eller kostar i producentledet, man förväntar sig värme. Jag hade f.ö. värme i mina Recarostolar i min Sirocco GTi redan på 80-talet 🙂 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, corvette said:

Va ska man med värme i stolen till på sommaren 🤪

Du har rätt, såna comfortgrejer är överskattade, jag slängde just ut mina stolar med värme till förmån för riktiga fasta sportstolar 🤣

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...