micke.olsson cmc 1736 February 14, 2005 Report February 14, 2005 Vore det inte väldigt roligt att få igång en tjatt här på forumet Sambon är med i ett hundforum med samma bas.Dom verkar ha riktigt roligt då man kan byta erfarenheter direkt Citera
sniffer February 15, 2005 Report February 15, 2005 IRC-kanal ! Har jag haft uppe förut men folk verkade iallafall inte då vara så possetiva till de. Citera
LupusRex February 15, 2005 Report February 15, 2005 IRC-kanal låter som en bra idé, och kanske en Java-klient för dom som inte orkar lära sig mIRC o. dyl. Citera
sniffer February 15, 2005 Report February 15, 2005 IRC-kanal låter som en bra idé, och kanske en Java-klient för dom som inte orkar lära sig mIRC o. dyl. Precis så dom kommer in på kanalen den vägen Citera
mikeo cmc 748 February 15, 2005 Report February 15, 2005 Jag hade gärna gått in på irc-kanalen om jag hade vetat vad den hette...Men någom sorts chatt här på forumet hade inte varit felmike Citera
sniffer February 15, 2005 Report February 15, 2005 Jag hade gärna gått in på irc-kanalen om jag hade vetat vad den hette...Men någom sorts chatt här på forumet hade inte varit felmikeJo men vi menar de så att java-chaten på sidan skall vara bunden till irc-kanalen. SÅ går man via chaten så är man i kanalen fast via en javatunnel typ. För dom som inte orkar lära sig irc. Citera
sniffer February 15, 2005 Report February 15, 2005 Detta med irc-kanal osv får ju givetvis Per B bestämma över om de skall bi av eller så och i så fall, typ bestämma under vilket nät och va kanalen skall heta m.m. Sen kan jag givetvis hjälpa till med L/X-bot och så, om det skulle vara något problem där osv.Tycker själv att det skulle vara väldigt roligt med en kanal så det blir lite mera live över de hela och man kan köta lite mera allmänt om inträssen osv Citera
micke.olsson cmc 1736 February 15, 2005 Author Report February 15, 2005 häftigt med respons jag har själv ingen aning hur detta ska fungera men kul vore det Citera
Gäst February 15, 2005 Report February 15, 2005 Ja lite chatt är alltid kul!MIRC har jag testat men aldrig fasnat för den.Skulle vara roligt att ha en rullande chatt här på vår server men "but how"??på server Effnet har jag ett rum som bara heter "mustang" Citera
Pernolf cmc 558 February 15, 2005 Report February 15, 2005 Ja lite chatt är alltid kul!MIRC har jag testat men aldrig fasnat för den.Skulle vara roligt att ha en rullande chatt här på vår server men "but how"??på server Effnet har jag ett rum som bara heter "mustang"Inget som följer med i nyare version av phpBB?? Citera
Gäst February 15, 2005 Report February 15, 2005 Kanske bara som "addon" men jag har inte kollat....leta ni om ni orkar... Citera
Stefan_A February 15, 2005 Report February 15, 2005 Finns lite tips på http://www.phpbbhacks.com/category/38 Citera
LupusRex February 15, 2005 Report February 15, 2005 Per B:Har en kompis som pysslar mycket med IRC och Java-chattar.Jag försökte få in honom på tråden, men hotmail-adresser var bannade så han kom inte in. Han sa att du kunde nå honom på hans mail, om du ville diskutera med honom:fse_anthrax@hotmail.comHoppas ni hittar nån lösning, det skulle vara kul med en chatt. Citera
micke.olsson cmc 1736 February 15, 2005 Author Report February 15, 2005 nån som kan lite om it kanske kan hoppa in på www.byrackor.se och ställa frågan till admingår enligt sambon att fråga utan att bli medlem jag är som sagt helt novis Citera
Gäst February 15, 2005 Report February 15, 2005 Finns lite tips på http://www.phpbbhacks.com/category/38Se där fanns det och för vår version 2.0.4Dessa alla versioner gör mig galen och är det inte rätt så funkar inte oftast hela forumet.Bild Bilaga funktionen höll jag på med i flera dagar och forfarande funkar det inte 100%Det är det sämsta med att integrera "hemsnickrade" addonsJag är heller ingen hacker på PHP. Citera
micke.olsson cmc 1736 February 15, 2005 Author Report February 15, 2005 fick lov att låna ut burken till sambon en stund, hon pratade med sin admin som bara sa. tankar ner phpmychat å installerar tydligen enkelt men sånt gör väl vår admin????? Citera
micke.olsson cmc 1736 February 15, 2005 Author Report February 15, 2005 fick lov att låna ut burken till sambon en stund, hon pratade med sin admin som bara sa. tankar ner phpmychat å installerar tydligen enkelt men sånt gör väl vår admin????? forumet var stängt då chatten laddades enl sambon men har inte vi en nattuggla nånstans i forumet som fixar detta Citera
micke.olsson cmc 1736 February 15, 2005 Author Report February 15, 2005 Nu är det sambon som bråkar här är en länk från mina kompisar http://www.phpheaven.net/en.html Citera
Gäst February 15, 2005 Report February 15, 2005 Jo jag vet det är oftas väldigt lätt att lägga på en ny "addon"Får ta det någon dag och hoppas det funkar. Citera
micke.olsson cmc 1736 February 15, 2005 Author Report February 15, 2005 tackar på förhand till vår förträffliga admin Citera
sniffer February 16, 2005 Report February 16, 2005 Vad för addon är det som skall läggas på? Hoppas en som binder ihop irc-kanalen med någon web-chat på sidan typ. För jag som växt upp med irc och älskar de vill ju hälst kunna sitta där och leka utan någon skiljevägg från sidans chat :/ Citera
MrTurbo_1645 February 16, 2005 Report February 16, 2005 Finns det en IRC-kanal nu?server & namn?Mar Mirc igång dygnet runt här (nästan).... Citera
micke cmc247 February 16, 2005 Report February 16, 2005 mycket intresserad av irc info m.m.// Micke Citera
sniffer February 17, 2005 Report February 17, 2005 Mmm samma är. Man skulle ju kunna lägga upp en kanal på förslagsvis efnet @ #mustangclubsweden eller nåot....Eller om man inte är så haj på de dära med botar som ger folk admin osv så går det ju även slänga upp under näten q-net eller underent och använda X, L eller Q-bot. Ganska simpla saker. Citera
micke cmc247 February 17, 2005 Report February 17, 2005 någon som vill lägga upp en boot// Micke Citera
Recommended Posts