Jump to content

Featured Replies

  • Author
comment_176203

Så är det nog. Vad jag förstår kunde man även välja till detta på CobraJet-bilarna. Har kontakt med en person i USA som äger en cabbe (!) 351CJ originalbil med staggered shocks.

Men jag får försöka leta vidare tills jag finner ngt vettigt alternativ.

comment_176207
6 minuter sedan, Mankan said:

Så är det nog. Vad jag förstår kunde man även välja till detta på CobraJet-bilarna. Har kontakt med en person i USA som äger en cabbe (!) 351CJ originalbil med staggered shocks.

Men jag får försöka leta vidare tills jag finner ngt vettigt alternativ.

Ja Mustang gick ju beställa hur som helst...Läste att genomsnittet var att man la ca $1000 på optioner utöver bilens kostnad $2500.  Utan att veta skulle jag tippa "Staggered shock" åkte med i DragPack optionen
Staggered shocks var 100% säljknep med 0% funktion för gatbruk.

comment_176211

fanns ett par orginal till salu här på forumet för nån månad sedan, billiga och de såldes till USA. Jag tror Rolands Mustang har ett par till salu senast jag tittade i hans katalog.

Nog tror jag staggered shocks fyller en funktion, tror min 428SCJ 4:30 mår bra av att stötdämparna sitter på var sin sida (fram/bak) om bakaxeln. Andra tillverkare använder ju samma lösning.

Jag som medioker orator kan behöva hjälp med att beskriva varför man valde att ha staggered shocks på bla 428 CJ

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...