Jump to content

Spindelleder slut efter 2000 mil(!)


Chrper

Recommended Posts

Tjena 

 

Besiktade min 2015 GT idag och fick nedslag på bägge spindellederna

Bilen har gått 2000 mil och är svensksåld med full dokumentation så milen borde stämma...

 

Är det en svag detalj generellt eller är det bara kvitto på att bilen är hårt körd eller bara otur?

Bör man leta efter värre grejer än original och isåfall vad?

Holmgrens vill ha 8000:- för byte inkl hjulinställning...

Känns saftigt?

Link to comment
Share on other sites

Är det som på Gen5 byter man hela bärarmarna, därav kan det dra iväg. Mindre verkstad kan säkert slipa/såga och svetsa i nya om det är så. Generellt är spindelleder svag länk på alla moderna bilar som är tunga och har breda feta hjul/däck och mycke mos,  kör man lite halvhårt går dom snabbt. Mycke klagomål på kort livslängd på dessa på alla premiummärken.  

 

  

 

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Mustangmike said:

Är det som på Gen5 byter man hela bärarmarna, därav kan det dra iväg. Mindre verkstad kan säkert slipa/såga och svetsa i nya om det är så. Generellt är spindelleder svag länk på alla moderna bilar som är tunga och har breda feta hjul/däck och mycke mos,  kör man lite halvhårt går dom snabbt. Mycke klagomål på kort livslängd på dessa på alla premiummärken.  

 

  

Ok, ja jag kan tänka mig att 2 bärarmar drar iväg rätt bra I pris.

Ville mest kolla om det kändes rimligt

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, corvette said:

Vi har inte stött på detta problem ännu på 15+ Mussarna

ok.

Kanske blir att köra original iallafall.

 

Har dock tittat på ett kit från Ford Performance som Summit säljer

https://www.summitracing.com/parts/fms-m-3075f/make/ford/model/mustang/year/2016#overview

 

Nån som har monterat det kittet? 

Kan inte hitta det i Sverige 

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, Kenneth L said:

Följer man länken så anger de där att dessa ingår i original bilar utrustade med performance pack. Alla Svensksålda Mustang GT och även EcoBoost (inte helt 100% på EcoBoost) har performance pack som standard. Så det sitter förmodligen redan där. Det finns en del skillnader på USA och Euro Mustangernas performance pack (typ US har tvärstag och K stag, medan Euro bara har K stag).

För USA importer utan Performance pack så kan man behöva komplettera med denna reservdel eller byta till när lederna är slut.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
11 timmar sedan, Prime Mover said:

Följer man länken så anger de där att dessa ingår i original bilar utrustade med performance pack. Alla Svensksålda Mustang GT och även EcoBoost (inte helt 100% på EcoBoost) har performance pack som standard. Så det sitter förmodligen redan där. Det finns en del skillnader på USA och Euro Mustangernas performance pack (typ US har tvärstag och K stag, medan Euro bara har K stag).

För USA importer utan Performance pack så kan man behöva komplettera med denna reservdel eller byta till när lederna är slut.

Ja, jag läste faktiskt det när jag kollade lite noggrannare! 

Antagligen därför man inte hittar dom i Ford Performance parts sortiment i Sverige 😁

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Här i USA är ju vägarna skitdåliga med massor med potthål och obegripligt usla skarvar på de stora vägarna. Att spindellederna inte är förbrukningsvara här är ju helt obegripligt. Ingen i de lokala mustanggänget pratar om att spindellederna tar slut i parti och minut. 

Hur som - nu har jag en låda med grejor som jag kanske behöver hemma i Sverige!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...