September 5, 20213 yr comment_177517 Min S550 2016-huv ska repareras pĂ„ garantin pga korrosion. En vĂ€n som jobbar som plĂ„tslagare pĂ„ annan ort sĂ€ger att de aldrig lagat en Mustanghuv utan de byter ut huven pĂ„ garantin pĂ„ Mustangerna, och dĂ„ med mycket mindre skador Ă€n vad min har. Fordhandlaren som har mitt Ă€rende sĂ€ger att de bara lagat huvarna, aldrig bytt. NĂ„gra erfarenheter hĂ€r? Hur mĂ„nga har fĂ„tt bytt resp lagat huven? HĂ„ller det verkligen? Hur fĂ„r man bort korrosionen under falsen? Ăr ju ett vanligt problem sĂ„ kolla era huvar, jag sĂ„g det först inte men nĂ€r jag kollade noggrannare sĂ„ var hela undersidan pĂ„ vĂ€nster sida angripen av bubblor vid falsen. Samt under höger framlampa som nu Ă€ven jobbat sig runt till ovansidan.
September 6, 20213 yr comment_177521 Blev nyfiken pÄ detta problem och fann denna bulletin hos Ford DÄ skall man byta den berörda panelen med en ny. SÄ jag skulle tolka detta som att huven skulle bytas isf! corrosion.pdf
September 6, 20213 yr comment_177522 Ăr bilen vinterkörd eller Ă€r den bara ute pĂ„ sommaren? Parkeras den utomhus eller stĂ„r den i garage eller carport? Om det Ă€r kanten pĂ„ huven dĂ€r den ligger emot gummilisten i urtaget pĂ„ skĂ€rmen sĂ„ Ă€r det ett stĂ€lle dĂ€r fukt stannar kvar ett tag efter regn och biltvĂ€tt sĂ„ det Ă€r inte konstigt om det startar dĂ€r. Hur ser bubblorna ut, Ă€r det som vanlig rost pĂ„ stĂ„lplĂ„t?
September 6, 20213 yr comment_177524 10 minuter sedan, Prime Mover said: Ăr bilen vinterkörd eller Ă€r den bara ute pĂ„ sommaren? Parkeras den utomhus eller stĂ„r den i garage eller carport? Om det Ă€r kanten pĂ„ huven dĂ€r den ligger emot gummilisten i urtaget pĂ„ skĂ€rmen sĂ„ Ă€r det ett stĂ€lle dĂ€r fukt stannar kvar ett tag efter regn och biltvĂ€tt sĂ„ det Ă€r inte konstigt om det startar dĂ€r. Hur ser bubblorna ut, Ă€r det som vanlig rost pĂ„ stĂ„lplĂ„t? SĂ„ hĂ€r ser det ut KĂ€nt problem pĂ„ de tidigare Mustangerna, första gĂ„ngen jag hört det pĂ„ 15+ Mussar Men det finns massor i USA som har det pĂ„ sina S550 Mussar tyvĂ€rr har jag nu sett Ăndrade %s av %s (%s)
September 6, 20213 yr comment_177525 Jag gjorde tyvÀrr samma upptÀckt pÄ min 2016 för tvÄ Är sedan. Bubblor under huvkanten som börjat leta sig upp pÄ ovansidan. Detta pÄ bÄda sidor. Hedin Bil Göteborg tog hand om det och efter slipning, tÀtning och lack pÄ dessa ytor blev helt osynligt. Om det kom tillbaka skulle de byta huven. Kan se en antydan nu tvÄ Är senare pÄ undersidan, men avvaktar ett tag till. Motsvarande problem hade Volvo i Torslandafabriken för nÄgra Är sedan med dÄligt rengjorda aluminiumhuvar före lack, som resulterade i lackresning.
September 6, 20213 yr comment_177526 51 minuter sedan, Corvette said: Hittade Ă€ven denna 2016 Mustang.pdf 5.56 MB · 2 downloads Har upptĂ€ck smĂ„ slĂ€pp pĂ„ min huv ochsĂ„. Tar Ford i Sverige garanti pĂ„ en imorterad 2013? NĂ„gon som försökt? Ăndrade %s av %s (%s)
September 6, 20213 yr comment_177527 20 minuter sedan, Artur said: Har upptÀck smÄ slÀpp pÄ min huv ochsÄ. Tar Ford i Sverige garanti pÄ en imorterad 2013? NÄgon som försökt? Jag gissar att de kommer hÀvda att garantitiden löpt ut, men Àr ju vÀrt ett försök ju
September 6, 20213 yr comment_177529 NÀr det slÀpper i stora flagor som pÄ den mörka lacken i bilden ovan sÄ kan man misstÀnka att det Àr nÄgot i lackprocessen som gÄtt snett. Smuts, fett och dÄlig bindning mot aluminiumet samt för tunna skikt i lackeringsprocessen Àr vÀl vad man kan misstÀnka. Oxidskiktet pÄ aluminium som gör aluminium korrosionstÄligt brukar vara svÄrt att fÄ vanlig lack att fÀsta mot om man inte har en grundfÀrg eller behandling som gör att vanlig fÀrg fÀster bÀttre.
September 6, 20213 yr comment_177531 Ăr motorhuven i aluminium? Det visste jag faktiskt inte. Vad trĂ„kigt att det blir sĂ„ dĂ€rđ, sĂ„ det kan komma pĂ„ alla mussar frĂ„n 2000-21 oavsett miltal och Ă„lder? BĂ€st man tar och synar av bilen lĂ„ter det som, eller görs det en sĂ„dan kontroll vid verkstadsbesökenđ€
September 7, 20213 yr comment_177538 Mustangerna ska köras i solsken och stĂ„ i garage nĂ€r det Ă€r fuktigt, det Ă€r sen gammalt đÂ
September 7, 20213 yr comment_177539 15 timmar sedan, Chrille82 said: Ăr motorhuven i aluminium? Det visste jag faktiskt inte. Vad trĂ„kigt att det blir sĂ„ dĂ€rđ, sĂ„ det kan komma pĂ„ alla mussar frĂ„n 2000-21 oavsett miltal och Ă„lder? BĂ€st man tar och synar av bilen lĂ„ter det som, eller görs det en sĂ„dan kontroll vid verkstadsbesökenđ€ ja de skall de göra, men kan ju vara svĂ„rt ibland att se dessa blĂ„sor
September 7, 20213 yr comment_177540 FramskÀrmarna tror jag ocksÄ Àr av aluminium. LÀttast Àr att ta en liten magnet och kÀnna pÄ plÄtdelar och dÀr den inte fastnar sÄ Àr det aluminium.
September 7, 20213 yr comment_177544 Jag kollade undersidan pĂ„ min motorhuv och fann nĂ„got som verkar lite suspekt, nĂ€r jag trycker lite lĂ€tt pĂ„ blĂ„sorna med nageln sĂ„ blir det ett litet jack efter nageln. Det verkar som att lacken inte sitter fast pĂ„Â plĂ„ten. Vad tror ni? Ska man Ă„ka in med bilen till Ford och visa upp det đ€
September 7, 20213 yr Author comment_177545 On 2021-09-06 at 08:35, Corvette said: Blev nyfiken pĂ„ detta problem och fann denna bulletin hos Ford DĂ„ skall man byta den berörda panelen med en ny. SĂ„ jag skulle tolka detta som att huven skulle bytas isf! corrosion.pdf 74.91 kB · 19 downloads Denna bulletin var intressant , borde gĂ€lla EU-Mustanger med! Tror du man kan hĂ€nvisa till denna?Â
September 7, 20213 yr Author comment_177546 On 2021-09-06 at 08:35, Corvette said: Blev nyfiken pĂ„ detta problem och fann denna bulletin hos Ford DĂ„ skall man byta den berörda panelen med en ny. SĂ„ jag skulle tolka detta som att huven skulle bytas isf! corrosion.pdf 74.91 kB · 19 downloads Denna bulletin var intressant , borde gĂ€lla EU-Mustanger med! Tror du man kan hĂ€nvisa till denna?Â
September 7, 20213 yr Author comment_177547 2 minuter sedan, Brembo said: Denna bulletin var intressant , borde gÀlla EU-Mustanger med! Tror du man kan hÀnvisa till denna? HÀr har det tagit sig runt kanten, börjat underifrÄn.
September 7, 20213 yr Author comment_177548 HÀr Àr det pÄ vÀg runt med. Bubblat en hel del pÄ flera stÀllen utmed kanten.
September 8, 20213 yr comment_177551 11 timmar sedan, Brembo said: Denna bulletin var intressant , borde gĂ€lla EU-Mustanger med! Tror du man kan hĂ€nvisa till denna? absolut satan va din huv ser ut đł
September 8, 20213 yr comment_177552 13 timmar sedan, Chrille82 said: Jag kollade undersidan pĂ„ min motorhuv och fann nĂ„got som verkar lite suspekt, nĂ€r jag trycker lite lĂ€tt pĂ„ blĂ„sorna med nageln sĂ„ blir det ett litet jack efter nageln. Det verkar som att lacken inte sitter fast pĂ„Â plĂ„ten. Vad tror ni? Ska man Ă„ka in med bilen till Ford och visa upp det đ€ Ja bara Ă„ka sĂ„ det blir inskrivet att du anmĂ€rkt pĂ„ de
September 8, 20213 yr comment_177553 13 timmar sedan, Chrille82 said: Jag kollade undersidan pĂ„ min motorhuv och fann nĂ„got som verkar lite suspekt, nĂ€r jag trycker lite lĂ€tt pĂ„ blĂ„sorna med nageln sĂ„ blir det ett litet jack efter nageln. Det verkar som att lacken inte sitter fast pĂ„Â plĂ„ten. Vad tror ni? Ska man Ă„ka in med bilen till Ford och visa upp det đ€ PĂ„ en del stĂ€llen har de spacklat eller tĂ€tat med nĂ„gonting som sedan Ă€r övermĂ„lat. Vad jag minns sĂ„ finns det en del sĂ„nt i motorrummet pĂ„ skĂ€rmsidorna som ligger under motorhuven. Se upp sĂ„ det inte Ă€r nĂ„got sĂ„nt Ă€ven pĂ„ undersidan huven, sĂ„ kĂ€nns blĂ„san i lacken mer fast sĂ„ kan de vara dumt att peta hĂ„l. PĂ„ bilderna pĂ„ den röda huven sĂ„ ligger blĂ„sorna ovanför plĂ„tvecket och inget nere pĂ„ den runda kanten sĂ„ som de Ă€r pĂ„ bilderna frĂ„n Brembo. Kanten pĂ„ huven gĂ„r emot en gummilist och dĂ€r har jag sĂ€tt att det gĂ€rna samlas vatten och om det startar korrosion sĂ„ kan man förvĂ€nta sig att det skulle se ut sĂ„ som pĂ„ den undre bilden frĂ„n Brembo. Trist att det startat sĂ„ tidigt och sĂ€rskilt nĂ€r det Ă€r aluminium. PĂ„ stĂ„lplĂ„t sĂ„ borde det ta nĂ„gra Ă„r till innan nĂ„got sĂ„nt hĂ€r hĂ€nder pĂ„ en bil som körs Ă„ret runt som vardagsbil. Det borde inte hĂ€nda pĂ„ en Mustang som bara finkörs tycker man. Det Ă€r vĂ€l en god ide att frĂ„ga Om Ford kan ta en koll nĂ€r du har vĂ€garna förbi.
September 8, 20213 yr Author comment_177559 35 minuter sedan, Corvette said: absolut satan va din huv ser ut đł Ăgt bilen sedan 120mil och nu 3000mil, fullservad pĂ„ Ford för garantin skull. DĂ€r stĂ„r att de ska kontrollera kaross som tydligt ej skett đ .
September 8, 20213 yr Author comment_177561 2 timmar sedan, Corvette said: absolut satan va din huv ser ut đł Ford sĂ€ger de inte har nĂ„gon bulletin i Sverige för att byta huv, bara reparation.Â
September 8, 20213 yr comment_177562 1 timme sedan, Brembo said: Ford sÀger de inte har nÄgon bulletin i Sverige för att byta huv, bara reparation. suck !
September 8, 20213 yr Author comment_177563 5 timmar sedan, Corvette said: absolut satan va din huv ser ut đł  36 minuter sedan, Corvette said: suck ! Men fick svar pĂ„ frĂ„gan vad som hĂ€nder nĂ€r det kommer igen â fortsĂ€tter du serva hos oss sĂ„ har du korrosiongarantin kvarâ typ! FĂ„r köra CorvettspĂ„ret med komposit istĂ€llet đ