Jump to content

Featured Replies

comment_178776

Är ute efter en x pipe eller h pipe, har axle back ford/borla performance. TĂ„l inte sk drone. sett mĂ€ngder pĂ„ youtube, verkar som H pipe Ă€r att föredra? vad sĂ€ger panelen? och spelar det nĂ„gon roll vilket mĂ€rke man köper av en sĂ„dan? 

comment_178789

Generellt ger H-pipa bÀttre köregenskaper för gata med bÀttre vrid i botten och mellanregistret.

X-pipa har möjlighet att ge mer maxeffekt men det blir bara högst upp i registret och pÄ bekostnad av lÄg och mellan.

DÀrav sitter det i princip alltid h-pipa original. Finns sÀkert nÄt undantag men extremt sÀllsynt.

H-pipa ska Àven ge mer klassiskt oldschool muskelbilsljud eller raggarmuller.

X-pipa lite rejsigare vrÄl.

Man fÄr dock aldrig riktigt gott muskelbilsmuller pÄ moderna motorer utan att byta/stÀlla om  kammar till överlapp. 

comment_178798
17 timmar sedan, Duckster said:

Funderar pÄ en H-pipa frÄn Steeda till min Mach 1
Men tycker samtidigt att bilen Àr sÄ pass ny och redan skÀra i henne....aj!

PÄ vÄr 16 Äkte jag direkt frÄn bilhallen och monterade ett Borla ATAK

PÄ vÄr 2019 Äkte jag direkt frÄn bilhallen och monterade en Roush x-pipa

SĂ„ fega inte ur, smilet du fĂ„r efterĂ„r Ă€r vĂ€rt det 👍

comment_178803
8 timmar sedan, Corvette said:

PÄ vÄr 16 Äkte jag direkt frÄn bilhallen och monterade ett Borla ATAK

PÄ vÄr 2019 Äkte jag direkt frÄn bilhallen och monterade en Roush x-pipa

SĂ„ fega inte ur, smilet du fĂ„r efterĂ„r Ă€r vĂ€rt det 👍

Du ersatte resonanslÄda med x-pipa pÄ er 2019. SÀckade ljuddÀmparna ihop för dig efterÄt? Det hÀnde mig pÄ min fd 2016. Slutrören hamnar snett nÀr man har inte dragit fast avgasklÀmmorna ordentligt. 

comment_178811
12 timmar sedan, Robban1 said:

Du ersatte resonanslÄda med x-pipa pÄ er 2019. SÀckade ljuddÀmparna ihop för dig efterÄt? Det hÀnde mig pÄ min fd 2016. Slutrören hamnar snett nÀr man har inte dragit fast avgasklÀmmorna ordentligt. 

Nope har inte sÀckat ihop 
Har sett detta hÀnda pÄ en kundbil vi har haft, alla andra sÄ har de inte sÀckat

• 3 weeks later...
comment_178979

Bara att köpa och montera.   🙂    Du kommer inte bli besviken.

Satte pĂ„ H-pipa pĂ„ min nu i vĂ„r.   Vilken skillnad.   nu mĂ„ste man ju anvĂ€nda tyst-lĂ€get pĂ„ Active Exhaust.   😄  😄  

Köpte Pypes H-pipa.  smidig och bra installtion.  

IMG_2217.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)

comment_178984
38 minuter sedan, Majosthlm said:

Satte pĂ„ H-pipa pĂ„ min nu i vĂ„r.   Vilken skillnad.   nu mĂ„ste man ju anvĂ€nda tyst-lĂ€get pĂ„ Active Exhaust.   😄  😄  

IMG_2217.jpeg

Original Àr H-pipa men du har en utan den första stora ljuddÀmparburken. Med Kattar antar jag ?

En ljudfilm skulle passa bra hĂ€r 🙂

comment_178985
56 minuter sedan, Majosthlm said:

IMG_2217.jpeg

vad Àr du för tunnis, frugan kör alltid med öppna spjÀll pÄ Mussen
grannen har det som vĂ€ckarklocka, frugan startar Mussen sedan senar nĂ€r jag startar hojen Ă€r det dags att gĂ„ upp 😅

comment_179038
On 2022-04-14 at 10:25, Majosthlm said:

IMG_2217.jpeg

LÄter det sÄ pass högt att du mÄste Äka med tyst lÀget ofta? 

comment_179042
17 timmar sedan, Robban1 said:

LÄter det sÄ pass högt att du mÄste Äka med tyst lÀget ofta? 

NÀÀ   bara nĂ€r jag kallstartar i garaget sĂ„ har jag anvĂ€nt tyst-lĂ€ge.  annars kör vi pĂ„ lĂ€ge "bana"   😄

comment_179048
5 timmar sedan, Majosthlm said:

NÀÀ   bara nĂ€r jag kallstartar i garaget sĂ„ har jag anvĂ€nt tyst-lĂ€ge.  annars kör vi pĂ„ lĂ€ge "bana"   😄

Ja det kan lĂ„ta för mycket vid kallstart sĂ„ grannar klagar. 😄

comment_179050

DĂ„ 18+ har GPF filter sĂ„ Ă€r ljudet begrĂ€nsat en hel del. Tyckte allt att det kunde varit mer volym trots att jag hade Borla Atak, jĂ€mför med en 15-17 med Borla sĂ„ förstĂ„r ni vad jag menar 🙂

Jag hade bÄde x och h, det var skillnad i ljud men inte som bilar utan GPF dÀr Àr skillnaden mellan bÄda Àr mycket större i ljud. FrÄn bÀnkningar jag sett sÄ prestera x-bÀttre rent effektmÀssigt.

KlÀmmorna man fÄr med till exv Steedas H och X Àr inget vidare burkarna kommer börja sagga efter ett tag

Ändrade %s av %s (%s)

• 2 weeks later...
comment_179138

Jag kör med Ferrita X-pipe + bakre ljuddÀmpare lÄter klart mustigare och dovare, Àr skitnöjd , ev skulle man vilja köra öppna ventiler som gÄr att stÀnga med fjÀrr monterad direkt pÄ rören för att fÄ en dovare mörkare ljud.. ÄterstÄr och se

1086555493_Skarmavbild2022-05-06kl_10_35_03.thumb.png.28bfe0d307f87aa078e2c2fddec0dbaf.png