Jump to content

Recommended Posts

Tänkte byta olja i bakaxeln, men det saknas dräneringsplugg, och att suga genom påfyllningshålet i det gjutna diffsupporthuset borde inte gå eftersom kronhjulet sitter alldeles bakom hålet. Jag lurar på att borra ett hål i banjons underkant och gänga i en 1/8 NPT plugg. Min tes är att med axeln fylld med olja när man borrar borde spån fångas upp och direkt rinna med oljan ut när borren går igenom.

Bilen är en 1968 med original 9" bakaxel.

Någon som gjort detta tidigare?

/Martin

Huruvida du får med alla spånor ut vågar jag inte gissa, jag hade aldrig gjort på det sättet.

Det är inte mycket till plåt i banjon, att det blir tätt och sitter bra ställer jag mig också tveksam till.

Jag svetsade AN-nipplar i min banjo när jag renoverade bakaxeln.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...