3 MajMaj 3 Author comment_187239 17 timmar sedan, Slagsida said:WestEpoxy är himla bra. Använde det mycket när jag hade båt. Vill minnas att det fanns en några "mikroballonger" som man kunde blanda med, så fick man en otroligt bra filler/spackel som var betydligt lättare att slipa än rent epoxyspackel.ja vad jag har snokad fram ska det vara det starkaste att limma skärmbreddara med.vanlig sika har en hålfasthet på 5mg (va det nu betyder) epoxien har 25mgnackdelen är priset, en tub koster nästan 500 kr
3 MajMaj 3 Author comment_187241 nu har det tradiga jobbet dragit igångjag har popnitat breddaren, bara för säkerhets skuld.framskärmen flexar ju lite mer än bakskärmenförsta glasfiber spackel hålkäl lagt för att jämna ut kanten mellan plåt o breddare plastat med glasfiber vävså nu ska det förhoppningsvis inte sprickalimmat, popnittat o plastat inv o utv.första av många rundar fin spackeltyvärr ska det bli dåligt väder i veckan, för jag vill köra ut bilen o slippa den.det dammar ju ner hela verkstan annars
4 MajMaj 4 Author comment_187242 om någon kanske vill se ett av mina mitt före byggedenna bil lever numera i tysklanddetta är faktisk en bil jag ängrar att jag såldeen capri mk1 perana tribute med 8.8 bakaxel, tremex låda o 5.0 v8 ford motor, drivlinan tagit ur en foxbody11 tum fälgar fram 13 tum bak. 15 tum bbs rs splitfälgarmichelin semi slicks
7 MajMaj 7 Author comment_187261 slipa spackla slipa spacklamen plötsligt händer dethöger sida klarla även en förstärkning mellan plåt o plast invo tada 2 skärmar klar för sprutspackeldetta blir bra när det kalkatjag se om det blåser lite mindre i kväll, då ska jag se om jag kan få rejsning ja på tältet så jag kan börja sprutspackla imorn
7 MajMaj 7 Author comment_187263 jag blev lite besviken, trode det skulle vara högre. här får jag alldrig in bilen😁😁jag hittade lite flera pinnar så nu blev det brasidorna får jag sätta på imorn nu blev det mörkt
8 MajMaj 8 Author comment_187266 nu ska det bli fest. sprut festfixade ett blande bord med, har inte så många bockar så det fick bli lite gamla däck o en bit formplyfa jag hittade på farmenlite inredningo äntligen sprutade med spackel, sen får jag se om dom ska ha en runda till innan slipgrunddet blir snabbt varmt i tältet, skärmarna höll runt 25 gr när jag sprutade domnu det den eviga torktid.
8 MajMaj 8 Author comment_187268 helvete va många delar en bil består av 😁fick sprutat en hel del idag, gäller passa på när det varmtskärmarna han jag båda slipa o ge slipgundimorn fortsätter äventyret, om solen kommer fram
Fredag kl. 16:425 days Author comment_187269 gissa va jag har gjort idag...vattenslipad o vatenslipadgissa va jag ska göra imorn... jibi vattenslipao när jag är klar med det ska jag spruta mer slip grundannars har jag ju inget att vattenslipa.... fy f-- va det är tråkigt
Söndag kl. 09:513 days Author comment_187281 mer som har fått smaka på färgsprutanJIBBI mer att vatten slippa när det kom lite blank färg på skärmen var jag inte riktigt nöjdden var lite ojämn, så lite mer spackel...pyho rikta av den med långbräddannu hade jag såklart inte mer slippapper, så jag får besöka hornback
Måndag kl. 14:302 days Author comment_187288 fler grejor som har fått slipgrundoch är vattenslipadedet bara en skärm kvar att vattenslipa av alla lösa delarsen är ju bilen o dörrarna kvar, får se om jag lackar dörrarna på plats eller tar bort domfick fingrarna i en riktig färgspruta. ska bli kul o testa istället för biltema spruten jag alltidhar använd.jag valde mellan denna o en divilbis men olika gubbar på nätet sa denna sagola var snäppet vassaremen billiga är dom fan inte
Måndag kl. 17:072 days Author comment_187289 sista skärmen som ska vattenslipasäntligen vår, nu börjar det grönska
Tisdag kl. 05:402 days comment_187293 Härligt med grönskan, Snyggt !. Det märks att ni ligger lite före därnere, här i Sth är det skir vårgönska ännu ;-) Men hur var sprutan?
Tisdag kl. 06:591 day Author comment_187296 55 minuter sedan, Mustangmike said:Härligt med grönskan, Snyggt !. Det märks att ni ligger lite före därnere, här i Sth är det skir vårgönska ännu ;-)Men hur var sprutan?vi är alltid före härnere 😁😁🥰sprutan var stor skillnad, bara när man tittar på den. det många fler lufthål i munstycken.den ger mycket finare färg dimma, så den lägger färgen mycket finare inte lika hårt som biltema spruten. om du förstår hur jag menar Ändrade %s av %s (%s)
Tisdag kl. 07:011 day Author comment_187297 11 timmar sedan, Speedwell67 said:Blir bra det där.tackar
Tisdag kl. 11:581 day comment_187298 4 timmar sedan, 66ahenke said:vi är alltid före härnere 😁😁🥰sprutan var stor skillnad, bara när man tittar på den. det många fler lufthål i munstycken.den ger mycket finare färg dimma, så den lägger färgen mycket finare inte lika hårt som biltema spruten. om du förstår hur jag menarDet låter lovande, det är inte alltid man får vad man betalar för ;-) Lackat mc delar och racekåpor med "billiga" färgsprutor förr. Funkat hyffsat i för trångt lackbås på hojklubben. Kanske blir Mussedelar i lacktält på tomten nån gång i framtiden :-)
Tisdag kl. 14:371 day Author comment_187301 2 timmar sedan, Mustangmike said:Det låter lovande, det är inte alltid man får vad man betalar för ;-) Lackat mc delar och racekåpor med "billiga" färgsprutor förr. Funkat hyffsat i för trångt lackbås på hojklubben. Kanske blir Mussedelar i lacktält på tomten nån gång i framtiden :-)jag har oxå bara lackat med billig spruta mycket hoj o lite bilar, o som du säger så funkar det hyfsat.ska nock vänja sej vid denna spruta, men tror det kan bli bradet blir ju inte som en proffslack, då får man köpa mycket dyrare spruta...eller blir det inte bra noc, får jag slipa ner o polera rubbet
Tisdag kl. 14:401 day Author comment_187302 mer grönt, om det blev ok så blir det 2 skärmar imornpå tal om grönt o vår. så här ser det ut när jag tittar ut genom fönstret i vardagsrummthar man sagt grönt får man säga gult
23 timmar sedan23 hr comment_187303 va tusan bor du med såna gula fina fält redangrabbarna fick bryta loss mig från MC handtagen imorse efter att jag frusit fast på dem 🥶
18 timmar sedan18 hr Author comment_187313 5 timmar sedan, Corvette said:va tusan bor du med såna gula fina fält redangrabbarna fick bryta loss mig från MC handtagen imorse efter att jag frusit fast på dem 🥶ash du vet, så har det sett ut senaste månaden 😁här kör vi mc i t-shirt.........................................nja nu ljög jag lite🤭. men uppåt 20 grader på dagen guldkusten du vet 😉
18 timmar sedan18 hr Author comment_187314 här är ett litet prov på hur det kommer se utjag har beställd ny färg, den jag har är nån sort maskinfärg, tjock som fan o jag har svårt att få den att flyta ut ordentligt