66ahenke 28 November Author Report 28 November JIBBY nu kom black friday så nu har jag gjort va jag kan för att tömma vp´s lagar så idag fick jag klappa rudolf, då herr santa claus kom på besök innehålande. ett st spoiler av tveksam kvalitet, måste säga den är verkligen klen det får jag titta på om jag kan styva upp den på nått vis 2 st 5 blads heavy duty mid eye bjadfjäder, ska sänka ca 1" men kanske jag behöver sänka ytterligare 1" fram fjädra, 600 lps o 1" sänkning + nya gummi till fjäderna + nya stötdämpare bak detta var vad jag fick hem idag. det ska komma 4 paket till jävla skillnad på sänknings fjädern o org fjäder. väldans stora tum dom kör med. men det väl för att sänknings fjädern inte sjunker ihop så mycket som org en fram o en bak monterat fjädrena passar iallafall utan at slipa, borra o bonka. det ju alltid något men kanske något att tänka på.. på bladfjädern får man inte med bussningar i hänka änden, dom får man köpa sidan om. fast det skrivar dom inget om på hemsidan Citera
Mustangmike 28 November Report 28 November 2 timmar sedan, 66ahenke said: fram fjädra, 600 lps o 1" sänkning + nya gummi till fjäderna + nya stötdämpare bak 600 Lbs/ tum verkar väldigt hårt. Men klart du har ju 200Kg övervikt fram med gjutjärnsspisen ...det kanske blir perfekt. Vad är original på dessa? En Gen 5 ligger runt 220 Lbs/t fram, 600 vid väldigt seriös bana/tävling. Citera
66ahenke 28 November Author Report 28 November 22 minuter sedan, Mustangmike said: 600 Lbs/ tum verkar väldigt hårt. Men klart du har ju 200Kg övervikt fram med gjutjärnsspisen ...det kanske blir perfekt. Vad är original på dessa? En Gen 5 ligger runt 220 Lbs/t fram, 600 vid väldigt seriös bana/tävling. 600 var perfekt på den andra jag hade. tror org är 300 eller 350 så mycket som jag vill sänka den, ska den vara hård. den får inte fjädra för mycket, då slår den i allt som finns i hjulhuset Citera
66ahenke 28 November Author Report 28 November min ny funna vän rudolf kom förbi igen här till eftermidag med ytterligare ett paket stötdämpare fram på hemsidan var dom sexigt guld färgade men i kartongen är dom tråkig svart stötdämpare bak monterat. det gas stötdämpare alla ihop så låg blev den bak, viste det inte skulle räcka iegentlig skulle jag ha en 5 blads revers eye, men dom är slut o kommer inte förs än i juni så jag tänkte jag köper denna o får göra en sänknings klods som passar den höjd jag vill ha. ingen större konst att göra blocket, men vart får man tag på längre byglar ?? jag får se hur det ser ut när fram hjulen kommer ner på backen med Citera
66ahenke %s den %s Author Report %s den %s nu har jag fibblat med höjden där bak så här ska den stå, det lite skillnad men nu fick jag 2 nya problem på halsen.. det alltid något....... först. jag får valsa skärmen, jaja det inte värre än att pinna in på biltema o köpa en vals andra. jag får bygga om mitt avgas, för det kan jag inte ha över bakaxeln längre kanske jag ska svepa ut rören fram för bakhjulen, o hoppas på den inte skvätter för mycket olja genom avgas systemet läggar avgaset under bakaxeln får jag montera fångremmar, typ såna som sitter på pv för axeln rör sej rätt mycket neråt när man lyfter bilen. o då kommer bakaxeln att lägga sej på avgas röret det mycket nu när man ska köra hot roddad nu behöver jag 4 st ubult för att komma vidare, har en sån sats på gång ifrån stangparts sen ska den ner ca 2" fram, o det vete fan om jag klarar med org grejorna. jag pratade med janne hur han hade gjort. han har hade coil over på sin. jag var inne på det från början. summit racing har ett bra kit, men dom var så jävla dyra så jag snålade. men får kanske krypa till korset o beställa coil overs till fram än en gång fan jag inte tänkte så långt före året o gick på en heidt framvagn direkt Citera
66ahenke %s den %s Author Report %s den %s nu har jag gått till andra änden fixad med spoiler o luft intag till bromsarna spoilern passar sådär på min buckliga front, jag kommer få lägga en mjukfog i övergången mellan plast o plåt Citera
66ahenke %s den %s Author Report %s den %s (redigerad) detta kan bli manligt, fast med 2 rör på v sida det nock inte bra att ha ett utblås på höger sida sån här höjning av tornen ska jag oxå göra, då kanske jag kan få till sänkningen med dom grejor jag har kolla denna bil, den är sten hård tryck här Inventory Detail | Inventory scrolla ner där finns massor med bilder Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
66ahenke %s den %s Author Report %s den %s stackars Rudolf han har jävla spring i benen nu kom han med ett paket till, sista i denna rundan från vp. resten var inte på lagar o kommer nästa år 20 % rabat ger ett jätte köpsug iår har jag tjänad runt 2-3000 kr ( har inte räknat ihop total än ) på black friday det oxå en slags pengar komplett renoverings sats till min växellåda komplett lagar sats till bakaxeln o så det allra viktigaste.. det därför jag handlar så mycket ALLDRIG ALLDRIG kan vara riktigt glad var ute i morse o skulle skruva fast spoilern, o va ser jag.. jo det droppar broms olja från vänstra ok jag köpte det för precis 1 år sen. vilket jävla skit, så nu får jag se om dom skiter i reklamationen precis som före gången Citera
stefan_borgen %s den %s Report %s den %s 23 timmar sedan, 66ahenke said: detta kan bli manligt, fast med 2 rör på v sida det nock inte bra att ha ett utblås på höger sida sån här höjning av tornen ska jag oxå göra, då kanske jag kan få till sänkningen med dom grejor jag har kolla denna bil, den är sten hård tryck här Inventory Detail | Inventory scrolla ner där finns massor med bilder Ser riktigt bra ut och låter rätt också, håller på med ett liknande långtids projektet. Lycka till Citera
JanneJ %s den %s Report %s den %s Att få avgasrören över bakaxeln när man har sänkt mycket är en utmaning, jag har dessutom ett panhardstag som trasslar till det extra mycket. I år har provat jag ett singel 2,5" som går på passagerarsidan. Ljudet är inte speciellt kul så jag funderar på ett alternativ. För mig är markfrigången superviktig, min utfart på gatan sätter stopp för mycket... Citera
66ahenke %s den %s Author Report %s den %s 2 timmar sedan, JanneJ said: Att få avgasrören över bakaxeln när man har sänkt mycket är en utmaning, jag har dessutom ett panhardstag som trasslar till det extra mycket. I år har provat jag ett singel 2,5" som går på passagerarsidan. Ljudet är inte speciellt kul så jag funderar på ett alternativ. För mig är markfrigången superviktig, min utfart på gatan sätter stopp för mycket... ja varför är original för gubbar hade varit mycket enklare att bara köra som den är byggt. jag har sett att många som kör bott sänkt dra avgaset under bak axeln, men då får man sätta fång band så det inte ligger på avgasröret när man lyfter bilen. funkar det med men jag kör på nascar style o drar ut röret framför vänstra bakhjul sen vill tiden visa hur det låter Citera
66ahenke %s den %s Author Report %s den %s ju blev det riktigt trevligt i verkstan igen fick hem min nya cd med the higwaymen 3 cd från 3 olika live konserter nu jag har skrotat ner avgas systemet o varit o handlat lite prylar såklart finns inte allt i affären så byxröret fick jag beställa på nätet första fästet klart, nu får jag vänta på Rudolf ska komma med mitt byxrör. Citera
JanneJ %s den %s Report %s den %s Hoppas inte du tänker hänga något i den. Jag har provat och det håller inte... Citera
66ahenke %s den %s Author Report %s den %s 2 timmar sedan, JanneJ said: Hoppas inte du tänker hänga något i den. Jag har provat och det håller inte... nej jag vet.. men den ska bara hålla ändan av röret, det blir liksom ingen belastning på den. den ska typ bara styre röret, så det brukar gå bra det ska sitta ett kraftigare fäste ca 40 cm längre in. typ såna band men jag hållar med om att dessa gummi ophängningar har tvivelaktig kvalitet har bytt flera såna som går av. men några håller i evigheter har haft några som gick av nästan innan jag kom utanför garaget men har oxå haft några som har hållt i flera år Citera
Recommended Posts