Jump to content

Går dåligt på tomgång


zebben57

Recommended Posts

Tjena var ute och tog en tur igår då märkte jag att när jag kört några mil och när jag sedan skulle köra långsamt ville bilen stanna och det lät som den gick på 5cylindrar men när man gasade lite så kom den på alla cylindrar det verkar bara som detta fenomen kommer när man kört på landsväg en stund före, kan den vara för snålt ställd hade 1,5 i co på besiktnigen. Vad brukar ni ligga på för co på era bilar (289v2)eller något

annat bra tips vad det kan vara?

Hälsnigar Christer

Link to comment
Share on other sites

Hej 1,5 är för snålt.Ställ upp till ca 2,5.om du har tillgång till en CO mätare

annars prova skruva ut blandskruvarna ca 1/2 varv.Det kan också vara så att du har en vacumläcka,inte helt ovanligt om bilen stått hela vintern att någon packning gått.Har själv upptäck på senare år att förgasarfotspackningen börjar läcka efter att bilen stått en vinter,vet inte om det är den modernare bensinen som är aggresivare mot packningsmaterialet i våra gammla förgasare,var alldrig något problem med detta förr Lycka till Johnny

Link to comment
Share on other sites

Jo var även jag varigt med om. Att den tar tjuvluft alltså. Har din bil altid betet sig så? Annars kanske de hänt som på min endag. En dag när man pillat lite med tändningen (kan nog hända även om man inte pillat med den) så sköt den någon gång i förgasaren när jag bred på nyckeln och en sådan däringa vakumplugg för ett vakumrör flög av. Då betede den sig liknade som din bil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...