Jump to content

Featured Replies

comment_16380

Nu ska jag oxå bli mustang ägare. Från amazonas i USA till mullsjö i skaraborg ska den till.

67:a, V8, cupé.

Någon som kan tala om hur man på snabbast sätt får den inreggad när den kommer och om man kan förbereda något för att inreggning ska ske snabbare?

Ska bli 3vligt att få vara med här på mustangclubsweden och diskutera i framtiden.

Najs 8)

comment_16381

Om du vet exakt när bilen kommer hem så beställ tid hos bilprovningen för reg-bes det brukar vara långa väntetider på de:-

Mer man kan fixa fram innan bilen kommer är reflexer bak + km skala till hastighetsmätaren :---)

Räkna även med att få gå över bromsar, ljus o så-

Lycka till med MUSSEN :lol:

comment_16389

Dom godtar oftas bara klistrade lappar framför glaset, det är ju en veteranbil !! blinkers positionsljusen måste vara vita.

Klisterreflexer som du klistrar fast på kofångaren är okej bara att

rycka bort efter. du köper dom på macken eller på biltillbehörsfirmor.

Jag var tvugnen att fixa ett papper på vikten, åkte till skroten och vägde den.

Sedan är det bara att åka till besiktningen för att se hur mycket mer som behöver åtgärdas innan du har klarat Registrerings besiktningen.

  • Author
comment_16390

Ok. Tack för hjälpen, trodde inte det va möjligt att beställa en besiktning innan man fått hem den, men det är ju bara att lägga på 10 dagar extra på den planerade transport tiden.

Tack för svaren. Nu ska jag hitta bra reperations handböker med. Några förslag och finns det sådana på svenska?

comment_16391

Finns väl förmodligen lite överallt i Sverige men jag köpte mina böcker på margie bookshop, ligger i Sthlm men dom har en hemsida som du kan gå in på margie-bookshop.se

Finns säkert folk här som har andra tips som kanske ligger närmare dig, och grattis till bilköpet föresten :)

comment_16449

Kilometerskala måste finnas på alla bilar om man nu får tro Högdalens bilbesiktning. Jag fick en 2:a på att jag inte fixat om min mätare. Trots att jag satt en omvandlare på rallypacket (i mitten). Jag ringde Västberga och pratade med en besiktningsingenjör och han sa att det gick bra med klisterlappar på glaset. Att dom skulle vara så petiga trodde jag inte, fan det är ju ingen bruksbil. sedan får bara en person färdas i bilen för att den är reggad så. Frun och ungarna får inte följa med, men det skiter jag blankt i...Vet nån hur man reggar den för 4 eller iaf minst 2 personer. Bälten finns bara i bak, original från 1965.

Tack

comment_16515

Läste precis det där med passagerare och bälten, detta har jag lagt ner mycket jobb och tid för att kolla upp.

Man kan lasta in hur mycket folk som helst i en bil förutsatt att alla bälten är utnyttjade, sedan kan man fylla på med mera tills du överstiger last vikten.

Sedan sa myndigheterna något om att det får inte vara så mycket folk att föraren inte ser riktigt.

Alltihop låter konstigt men så ärä.

comment_16516

Joschen, jag tror faktiskt att det finns en övre gräns vid 7 passagerare. Därefter krävs det nog buss-behörighet på körkortet, och bussregistrering på fordonet.

Detta är nog dock inget vi behöver oroa oss för så länge vi pratar mustanger. :D

mvh

jocke

comment_16519

Ha, det trodde jag med för vi hade en Lt31:a som festa buss och då var det ett ständigt diskuterade hur många fyllerister vi fick ta med.

Till och med i körkorts böckerna står det 7+förare annars krävs busskör kort.

Det stämmer faktiskt inte för vi har både ringt till olika poliser och pratat med dem personligen och dom säger att det finns ingen sådan regel.

Man vill ju iallafall tro att poliserna vet bäst.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...