Jump to content

raka 6an - något att ha?


JockeH

Recommended Posts

Hej!

Jag lade ner mitt mustangsökande för ett tag sedan då de bilar jag åkte o kikade på var alldeles för risiga för sitt pris i mitt tycke - det blev jobbigt o åka hem besviken helt enkelt.

Nu har det ploppat upp en väldigt fräsch och fin -68:a i mitt närområde som jag åkte o kikade på igår, inredning i toppskick o ingen rost någonstans. Omlackad dock men bra gjort. Enda "problemet" är att det sitter en liten rak 6a under den stora huven. Nu skulle jag gärna vilja höra några kommentarer från de medlemmar som tuffar runt med raka 6or, varför får man känslan att ingen vill ha en Mustang med 6a i ? Detta objekt begärdes det 55 000 för (säkert 50 vid köp). Halva priset mot en 8a i samma skick känns det som. Kan man få några objektiva kommentarer kring den raka 6an ?

Tack o hej

Link to comment
Share on other sites

Jag har haft en Mustang -68 med 6:a i, under två sässonger. Jag har positiva minnen av den bilen. Den var tyst, ekonomisk och pålitlig, samt såg ut som vilken annan Mustang som helst. Fartresurserna räcker till och utrymmet i motorrummet var bra.

En riktig glidare, som naturligtvis kanske saknar lite bett vid gaspådrag om man jämför med en V8.

Link to comment
Share on other sites

Kör själv -68 cab med 6:a o c,4aut helnöjd med denna:-

Går lungt o fint vad ska man med fart resuser till när man ändå glider runt 50-90 km\t det ekonomiska kan man inte klaga på iheller max 1 liter milen:- 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu har jag iaf lagt handpenning på bilen och skrivit kontrakt om köp. Tack för alla kommentarer som inte skrämde bort mig. Den är väldigt fin invändigt, rullade på rakt o fint vid testkörning samt rejält underredsbehandlad - inga rostblämmor eller nått sådant. Det känns bra för den pengen, och jag tror vi kommer ha mkt skoj tillsammans! :lol:

Det blir väl till att gå med i klubben nu då, om 6-folket är lika välkomna som övriga ;) Känns bra att detta forum finns, ni besitter en otrolig kunskap!

Jag kanske dumpar några bilder när jag hämtat bilen till veckan om ni är intresserade.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med förgående skribenter men skulle jag aldrig ha skaffat min Musse om det inte var för V8:an.

Motorljudet från V8:an, speciellt när man glider runt, är ju den skönaste musik ett par kräsna öron kan få vara med om... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Kul att du ska köpa den! :)

Bilder är alltid intressanta, så släng gärna upp några sen :)

Link to comment
Share on other sites

Ford 6'an är kanon och i princip omöjlig att ta död på.

Med rätt bitar går det få riktig fart på den.

En rolig länk att spara om du är intresserad av trim är den här.

http://cliffordperformance.net/

Tyvärr tycker jag deras hemsida funkar dåligt ibland

Link to comment
Share on other sites

Raksexa är underskattad, en sån motor går förjävla bra om den är i bra skick , du ska ha en eloge för att du går mot strömmen och skulle du tröttna så är swapet till en V8 inte speciellt dyrt eller kostsamt även om allt görs rätt, bifogar en bild på min förra vinterbil med sexa som gick och fortfarande går som en dröm! :--

Eftersom jag inte är fundimentalist så kan jag köra bilar av olika fabrikat så länge dom talar till mitt hjärta :oops:

Köpte förövrigt en Honda CB750 från 1975 häromdagen, den talade till mitt hjärta! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...