winnerpatric cmc162 April 28, 2005 Report Share April 28, 2005 Går jävligt trögt, låter så hä rungefär. wing wing wing wing wing wing ehhh wing wing wing wing wing ehhh. där ehhh är att fläkten liksom fastnar och sen börjar den igen. Har nytt batteri, rotor, fördelarlock, tändkablar och stift. vad kan det vara.. . tänder gör den för det puffar och pangar och slår lågor ur förgasaren när man trycker på gasen.. men som sagt inget liv i motorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Wennergrund April 28, 2005 Report Share April 28, 2005 Jag hade en Chev 307 som också lät: wing wing wing wing wing wing ehhh wing wing wing wing wing ehhh. Där hade fördelaren pajat och fastnat på full "advance". Ryck ur kabeln från tändspolen och kör runt utan gnista och se om den uppför sig lika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Wennergrund April 28, 2005 Report Share April 28, 2005 När jag läste dina rader igen, så slog det mig att om tändkablarna sitter fel kan du få alla dina symptom....men det har du säkert kollat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winnerpatric cmc162 April 28, 2005 Author Report Share April 28, 2005 Har provat köra utan gnista och då vevar den på som bara den. Vad gäller tändkablarnas ordningsföljd så ska de sitta rätt. mycket märkligt problem... fungerade i USA för 4 månader sen. kan ju inte tänka mig att någon pillat med den sen dess...Om man drar ut kabeln från coilen och drar runt motorn, Ska rotorn i fördelaren snurra nånting då??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW April 28, 2005 Report Share April 28, 2005 Om man drar ut kabeln från coilen och drar runt motorn, Ska rotorn i fördelaren snurra nånting då???Ja rotorn drivs runt helt mekaniskt via kamaxeln. Går motorn runt så går rotorn runt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winnerpatric cmc162 April 28, 2005 Author Report Share April 28, 2005 Men när jag sätter nyckeln i tändningen och drar runt nyckeln så snurrar fläkten och remskivorna och allt rör liksom på sig men rotorn står kvar i samma läge!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sniffer April 28, 2005 Report Share April 28, 2005 Men när jag sätter nyckeln i tändningen och drar runt nyckeln så snurrar fläkten och remskivorna och allt rör liksom på sig men rotorn står kvar i samma läge!!!Ajaj aj då har du ju hitat ditt fel Då blir de nog att lyfta fördelaren iallafall då de är något vajsing med drivningen... lyft ur den och visahur den ser ut med bilder.. Hmm du kanske tillockmed dratt kamkedja? Iofs tror jag inte de så bensinpumpen skulle stå still och de blir tanigt med bensin till förknasaren. Fattar inte heller riktigt hur den kan tända då kamen eller rotorn står still :/Men iallafall nu vet du/vi vad som är fel och antar att du blir tvungen att ta ur fördelaren ur motorn för att gå vidare..Förrästen snurrar de lilla julet med 8 flänsar som sitter under rotorn?Och ut på msnmessenger med dig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst April 28, 2005 Report Share April 28, 2005 Fel tändprylar!Duraspark!Se tråd om ditt tändproblem Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersAmby April 29, 2005 Report Share April 29, 2005 hur går det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
winnerpatric cmc162 April 29, 2005 Author Report Share April 29, 2005 Går inget vidare Hittar ingen märkning på TDC och har slagit i knogarna ett antal gången när jag ska vrida vevaxeln. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW April 29, 2005 Report Share April 29, 2005 Men jag förstår inte varför rotorn inte gick runt. Var den också fel så att den inte greppade om den roterande fördelaraxeln? Link to comment Share on other sites More sharing options...
winnerpatric cmc162 April 29, 2005 Author Report Share April 29, 2005 Så här e det:vevaxeln drar runt men rotorn står kvar i samma läge som den gjort nu i två och en halv vecka... Har gjort ett antal startförsök men rotorn har inte rört sig en millimeter. mycket skumt vad är det som kan ha hänt Link to comment Share on other sites More sharing options...
JH April 29, 2005 Report Share April 29, 2005 Snälla, Innan du gör något mer. Ta ur fördelaren och undersök dels om det är några mekaniska fel på den, eller om du helt enkelt har fel fördelare.Återkom sen i forumet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
winnerpatric cmc162 April 29, 2005 Author Report Share April 29, 2005 ska fördelaren sitta fast hårt efter att man lossat bulten i blocket eller man måste göra något mer? får inte bort den nämligen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mia cmc 314 April 29, 2005 Report Share April 29, 2005 roligt att du äntligen har fått hem din bil iallafall.vi hade samma problem med vår mach1 när vi köpten henne. det var tändföljden som inte följde något schema så vi fick luska fram det rätta med goda vänners hjälp. motorn är ju den samma 351w 4v men om det är rätt medicin för dig vet jag inte du får gärna ringa kanske jag hittar vårt schema så du kan testa om det är samma fel som vi hade.maria troedsson cmc 314 mustang mach 1 1969 gt shipping Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Olofsson April 29, 2005 Report Share April 29, 2005 prova vrida fördelaren lite försiktigt och dra uppåt samtidigt Link to comment Share on other sites More sharing options...
winnerpatric cmc162 April 29, 2005 Author Report Share April 29, 2005 Hej GT!! Hittade problemet... kan gå in i forumet motor och titta på bilden under "startproblem!!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Wennergrund April 30, 2005 Report Share April 30, 2005 För att eliminera en brusten kamkedja kan det vara idé att ta bort en ventilkåpa (eller försöka titta ner i oljepåfyllningshålet) och se om om vipparmarna rör sig när du kör runt på starten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu