Jump to content

351W som inte vill gå igång


Recommended Posts

Går jävligt trögt, låter så hä rungefär. wing wing wing wing wing wing ehhh wing wing wing wing wing ehhh. där ehhh är att fläkten liksom fastnar och sen börjar den igen. Har nytt batteri, rotor, fördelarlock, tändkablar och stift. vad kan det vara.. . tänder gör den för det puffar och pangar och slår lågor ur förgasaren när man trycker på gasen.. men som sagt inget liv i motorn.

Link to comment
Share on other sites

Har provat köra utan gnista och då vevar den på som bara den.

Vad gäller tändkablarnas ordningsföljd så ska de sitta rätt. mycket märkligt problem... fungerade i USA för 4 månader sen. kan ju inte tänka mig att någon pillat med den sen dess...

Om man drar ut kabeln från coilen och drar runt motorn, Ska rotorn i fördelaren snurra nånting då???

Link to comment
Share on other sites

Om man drar ut kabeln från coilen och drar runt motorn, Ska rotorn i fördelaren snurra nånting då???

Ja rotorn drivs runt helt mekaniskt via kamaxeln. Går motorn runt så går rotorn runt.

Link to comment
Share on other sites

Men när jag sätter nyckeln i tändningen och drar runt nyckeln så snurrar fläkten och remskivorna och allt rör liksom på sig men rotorn står kvar i samma läge!!!

Ajaj aj då har du ju hitat ditt fel :D Då blir de nog att lyfta fördelaren iallafall då de är något vajsing med drivningen... lyft ur den och visahur den ser ut med bilder.. Hmm du kanske tillockmed dratt kamkedja? Iofs tror jag inte de så bensinpumpen skulle stå still och de blir tanigt med bensin till förknasaren. Fattar inte heller riktigt hur den kan tända då kamen eller rotorn står still :/

Men iallafall nu vet du/vi vad som är fel och antar att du blir tvungen att ta ur fördelaren ur motorn för att gå vidare..

Förrästen snurrar de lilla julet med 8 flänsar som sitter under rotorn?

Och ut på msnmessenger med dig!

Link to comment
Share on other sites

Snälla, Innan du gör något mer. Ta ur fördelaren och undersök dels om det är några mekaniska fel på den, eller om du helt enkelt har fel fördelare.

Återkom sen i forumet.

Link to comment
Share on other sites

roligt att du äntligen har fått hem din bil iallafall.

vi hade samma problem med vår mach1 när vi köpten henne. det var tändföljden som inte följde något schema så vi fick luska fram det rätta med goda vänners hjälp. motorn är ju den samma 351w 4v men om det är rätt medicin för dig vet jag inte du får gärna ringa kanske jag hittar vårt schema så du kan testa om det är samma fel som vi hade.

maria troedsson cmc 314 mustang mach 1 1969

:lol:

gt shipping :D

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...