Jump to content

Featured Replies

comment_16906

Vet folk som gjort det, och de har inte klagat, men inte heller hoppat jÀmfota av glÀdje. Jag köper inte argumentet att en olja ska se ny ut efter hundratals mil. I sÄ fall gör den inte sitt jobb. Förutom att smörja och kyla ska den Àven transportera bort skit. Att dÀr e mindre skit att transportera bort fÄr man ju hoppas efter en spolning, men fortfarande blir oljan skitig...

En förutsÀttning för att jag skulle göra nÄt sÄnt hÀr Àr att man med 100% sÀkerhet vet att all lös skit verkligen Àr ur maskinen. Vet man det? Jag jÀmför bara med nÀr man gÄr frÄn en mineralolja till en syntet. Man bör dÄ göra ett oljebyte igen inom kort dÄ syntetoljan frigör skit pÄ ett helt annat sÀtt Àn mineraloljan...

Bara mina funderingar....

mvh

jocke

comment_16923

Om man lÀser hur dom arbetar tror jag nog att det fungerar bra. Först spola rent med diverse uppvÀrmda vÀtskor och sedan blÄsa torrt och rent med luft.

Har varit i mailkontakt med ett företag som tillhandahÄller tjÀnsten i göteborg.

----- Original Message -----

From: magnus mellqvist

To: info@rosso.se

Sent: Wednesday, April 27, 2005 2:47 AM

Subject: ang. engineflush

Hejsan!

SÄg pÄ www.engineflush.biz/ att ni har en Bilstein Engineflush.

Vad kostar tjÀnsten?

Är intresserad av prova det pĂ„ min Mustang -68 med en 351w v8.

Behöver man boka tid?

Mvh Magnus Mellqvist

--------------------------------------------------------------------------------

> FrÄn: "ALFA ROSSO AB" <info@rosso.se>

> Till: "magnus mellqvist" <magnus_mellqvist@spray.se>

> Rubrik: Re: ang. engineflush

> Datum: Wed, 27 Apr 2005 08:03:45 +0200

Hej Magnus!

Visst har vi en flush. Vi tar 1000kr ink moms för fushen. Till det tillkommer olja+filter, vilket du fÄr ta med sjÀlv om du vill.

Vi ligger ca en vecka bort i bokning sÄ det Àr bara att ringa o boka tid om du Àr intresserad.

Tel nr: 031/402590 Göran eller Johan

Mvh Johan

ROSSO

----- Original Message -----

From: magnus mellqvist

To: ALFA ROSSO AB

Sent: Thursday, April 28, 2005 12:11 PM

Subject: Re: Re: ang. engineflush

Hej!

Det lÄter helt klart intressant, men har ni nÄgon garanti pÄ att det fungerar 100%?

Och om det skulle hÀnda nÄgot, var stÄr ni dÄ?

Det Àr som sagt en 35Är gammal motor, och det vore trÄkigt om det skulle hÀnda nÄgonting nÀr man Àr pÄvÀg hem efter sjÀlva flushen.

Mvh

Magnus M

----------------------------------------------------------------------------------

Hej igen!

100% kan ingen garantera pÄ nÄtt, men helt klart har vi mÀrkt en klar skilnad pÄ andra bilar vi gjort.

Om det skulle intrÀffa nÄgot fel som har med flushen att göra fÄr man se dÄ det hÀnder.

Sannolikheten att nÄgot relaterat till tvÀtten skulle hÀnda Àr i princip obefintlig, men man skall aldrig sÀga aldrig. Flushmedlet som anvÀnds kan man köra motorn pÄ om det skulle vara sÄ, att det skulle sÀtta igen nÄgon kanal Àr oxÄ ganska otroligt eftersom medlet löser upp det som finns i motorn. Skulle det ÀndÄ bli tÀtt Àr det mycket troligt att det hadde blivit det oavsÀtt om motorn Àr tvÀttad eller inte.

Det finns ingen dockumentation om att det skulle ha intrÀffat nÄgot haveri i samband med tvÀtten, hittills.

Det Ànda jag kan garantera pÄ din motor Àr att det Àr skitigt invÀndigt o skulle det inte vara det sÄ Àr den antingen extremt vÀl skött eller ny renoverad.

Mvh Johan!

ROSSO

comment_17046

Hej.

Slick 50 Àr inget undermedel, har samma egenskaper som det

mycket beprövade STP. :shock:

Troligen sÄ Àr det mÄnga som skrattar Ät detta gÀllande STP

men ni behöver bara vara intresserade av dragracing sÄ förstÄr

ni vilka egenskaper som STP har. 8)

Jag har prövat Slick 50 i bÄde motor och lÄda och kan inte förstÄ

hur vi som konsumenter skall kunna bedömma egenskaperna och

nyttan med Slick 50. :?:

DÀremot har jag en syster och hennes man som kör drag i USA

fortfarande och dom anvÀnder 50%STP o 50% motorolja vid

ihop montering av drag motorer, detta mÄste vara bekrÀfftade

nog hur bra friktionen och vidhÀftningen Àr hos STP. :shock:

SjÀlv har jag alltid i mer Àn 20Ärs tid anvÀnt STP oavsett kondition

pÄ motorn och jag kan garantera att nÀr ni byter olja nÀsta gÄng

sÄ finns det mycket friktion kvar i den gamla motoroljan. :shock:

Detta Àr förstÄs vad jag tycker igen och den fÄr uppfattas hur den vill

men Slick 50 kommer jag inte att kasta ut pengar pÄ nÄgot mer. :(

STP kommer alltid att tillsÀttas i minna oljebyten Àven i ramtiden. ;)