April 28, 200520 yr comment_16894 Ja, vad tror ni?http://www.engineflush.biz/Verkar ju onekligen bra om man ska tro artiklarna dom har uppe pÄ sidan.
April 28, 200520 yr comment_16906 Vet folk som gjort det, och de har inte klagat, men inte heller hoppat jÀmfota av glÀdje. Jag köper inte argumentet att en olja ska se ny ut efter hundratals mil. I sÄ fall gör den inte sitt jobb. Förutom att smörja och kyla ska den Àven transportera bort skit. Att dÀr e mindre skit att transportera bort fÄr man ju hoppas efter en spolning, men fortfarande blir oljan skitig... En förutsÀttning för att jag skulle göra nÄt sÄnt hÀr Àr att man med 100% sÀkerhet vet att all lös skit verkligen Àr ur maskinen. Vet man det? Jag jÀmför bara med nÀr man gÄr frÄn en mineralolja till en syntet. Man bör dÄ göra ett oljebyte igen inom kort dÄ syntetoljan frigör skit pÄ ett helt annat sÀtt Àn mineraloljan... Bara mina funderingar....mvhjocke
April 28, 200520 yr comment_16923 Om man lĂ€ser hur dom arbetar tror jag nog att det fungerar bra. Först spola rent med diverse uppvĂ€rmda vĂ€tskor och sedan blĂ„sa torrt och rent med luft.Har varit i mailkontakt med ett företag som tillhandahĂ„ller tjĂ€nsten i göteborg.----- Original Message ----- From: magnus mellqvist To: info@rosso.se Sent: Wednesday, April 27, 2005 2:47 AMSubject: ang. engineflushHejsan!SĂ„g pĂ„ www.engineflush.biz/ att ni har en Bilstein Engineflush.Vad kostar tjĂ€nsten? Ăr intresserad av prova det pĂ„ min Mustang -68 med en 351w v8.Behöver man boka tid?Mvh Magnus Mellqvist--------------------------------------------------------------------------------> FrĂ„n: "ALFA ROSSO AB" <info@rosso.se>> Till: "magnus mellqvist" <magnus_mellqvist@spray.se>> Rubrik: Re: ang. engineflush> Datum: Wed, 27 Apr 2005 08:03:45 +0200Hej Magnus!Visst har vi en flush. Vi tar 1000kr ink moms för fushen. Till det tillkommer olja+filter, vilket du fĂ„r ta med sjĂ€lv om du vill. Vi ligger ca en vecka bort i bokning sĂ„ det Ă€r bara att ringa o boka tid om du Ă€r intresserad.Tel nr: 031/402590 Göran eller JohanMvh JohanROSSO----- Original Message ----- From: magnus mellqvist To: ALFA ROSSO AB Sent: Thursday, April 28, 2005 12:11 PMSubject: Re: Re: ang. engineflushHej!Det lĂ„ter helt klart intressant, men har ni nĂ„gon garanti pĂ„ att det fungerar 100%?Och om det skulle hĂ€nda nĂ„got, var stĂ„r ni dĂ„?Det Ă€r som sagt en 35Ă„r gammal motor, och det vore trĂ„kigt om det skulle hĂ€nda nĂ„gonting nĂ€r man Ă€r pĂ„vĂ€g hem efter sjĂ€lva flushen.MvhMagnus M----------------------------------------------------------------------------------Hej igen!100% kan ingen garantera pĂ„ nĂ„tt, men helt klart har vi mĂ€rkt en klar skilnad pĂ„ andra bilar vi gjort.Om det skulle intrĂ€ffa nĂ„got fel som har med flushen att göra fĂ„r man se dĂ„ det hĂ€nder.Sannolikheten att nĂ„got relaterat till tvĂ€tten skulle hĂ€nda Ă€r i princip obefintlig, men man skall aldrig sĂ€ga aldrig. Flushmedlet som anvĂ€nds kan man köra motorn pĂ„ om det skulle vara sĂ„, att det skulle sĂ€tta igen nĂ„gon kanal Ă€r oxĂ„ ganska otroligt eftersom medlet löser upp det som finns i motorn. Skulle det Ă€ndĂ„ bli tĂ€tt Ă€r det mycket troligt att det hadde blivit det oavsĂ€tt om motorn Ă€r tvĂ€ttad eller inte.Det finns ingen dockumentation om att det skulle ha intrĂ€ffat nĂ„got haveri i samband med tvĂ€tten, hittills.Det Ă€nda jag kan garantera pĂ„ din motor Ă€r att det Ă€r skitigt invĂ€ndigt o skulle det inte vara det sĂ„ Ă€r den antingen extremt vĂ€l skött eller ny renoverad.Mvh Johan!ROSSO
April 30, 200520 yr comment_17033 Jag blev rekomenderad att köra en slick50 dos i min V8. Jobbarkompisen anvÀnder detta i sin jÀnk. Han bedyrade att skillnaden var sÄpass pÄtaglig att han var tvungen att sÀnka tomgÄngen efter behandligen...
April 30, 200520 yr comment_17035 Ja det dĂ€r med Slick50 Ă€r intressant! Ăr det verkligen sĂ„ bra som det pĂ„stĂ„s?Eller blir det sĂ„ att oljefilmen snabbar lĂ€mnar ytan och högre friktion uppstĂ„r? NĂ„n som vet mer?
May 1, 200520 yr comment_17046 Hej.Slick 50 Àr inget undermedel, har samma egenskaper som detmycket beprövade STP. Troligen sÄ Àr det mÄnga som skrattar Ät detta gÀllande STPmen ni behöver bara vara intresserade av dragracing sÄ förstÄrni vilka egenskaper som STP har. Jag har prövat Slick 50 i bÄde motor och lÄda och kan inte förstÄhur vi som konsumenter skall kunna bedömma egenskaperna ochnyttan med Slick 50. DÀremot har jag en syster och hennes man som kör drag i USAfortfarande och dom anvÀnder 50%STP o 50% motorolja vidihop montering av drag motorer, detta mÄste vara bekrÀfftadenog hur bra friktionen och vidhÀftningen Àr hos STP. SjÀlv har jag alltid i mer Àn 20Ärs tid anvÀnt STP oavsett konditionpÄ motorn och jag kan garantera att nÀr ni byter olja nÀsta gÄngsÄ finns det mycket friktion kvar i den gamla motoroljan. Detta Àr förstÄs vad jag tycker igen och den fÄr uppfattas hur den villmen Slick 50 kommer jag inte att kasta ut pengar pÄ nÄgot mer. STP kommer alltid att tillsÀttas i minna oljebyten Àven i ramtiden.