Jump to content

Fan det känns som Julafton.....


pineman

Recommended Posts

Nu har min bil kommit till Sverige. Den står bara och väntar på lite modifieringar. Hoppas att kunna visa upp den på Onsdag den 11/5 för er nyfikna.

Det blev en Tourch Red

Så är den utrustad...Man skulle vilja ha detta pris också, men icke.....

Interior Upgrade Package $450.00

- Satin Aluminum Finish Instrument Panel Appliqué - Ribbed Pattern

- Special New Bright Polished Six-Gauge Cluster with MyColor Feature and Message Center

- Leather-Wrapped Steering Wheel with Satin Aluminum Spokes

- Satin Aluminum-Plated Shift Lever with Automatic Transmission

- Bright Polished Register Rings and Leather-Wrapped Sport Shift Knob for Manual Transmission

- Satin Aluminum-Plated Door Handles

- Satin Aluminum Door Sill Scuff Plate with Bright MUSTANG Lettering Insert

- Dark Charcoal Aberdeen Pattern Front Door Panel Inserts

Options/Upgrades

Shaker 1000 Audio System - AM/FM Stereo w/In-Dash CDx6, MP3 & 10-Audiophile Speakers $1,295.00

selection. 17" Bright Machined Cast Aluminum Wheels $195.00

selection. Wheel Locking Kits $50.00

Active Anti-Theft System $255.00

selection. Front Seat Side-Mounted Air Bags $370.00

selection. 5R55S 5-Speed Automatic Transmission $995.00

Base Vehicle: $26,145.00

Colors:

Torch Red Clearcoat

Torch Red - Ext.

Dark Charcoal

Dk Charcoal - Int.

Optional Features: $3,610.00

Destination: $675.00

Total MSRP: $30,430.00

Total Invoice: $28,160.00

Link to comment
Share on other sites

Det som ska åtgärdas är att man fixar till besiktnings blinkers, parkerings lyse och nu har det blivit problem. Nu måste man ha nya intyg för att bullernivån är för hög. Jag blir så förbannad på detta jävla sosse samhälle vi lever i, alltid skall det bromsas på nåt. Förut så gällde intyg från Tyskland, men det gäller inte längre.

:evil::evil::evil:

Mina egna mod är:

Rostskydd (underrede

Sätesvärme

Motorvärmare med grenuttag

Stripes

Extra tonade bakrutor

Backlysen (blinkers ligger i original backlysena)

+ lite till

Hoppas på att detta blir klart tills nästa vecka, men jag har tappat tron på allt vad Sverigen heter. Ringde och pratade med bilprovningen i högdalen ang import av musse. Dom bara sa att det är ingen idé att ta hem för det går inte att få bilen godkänd, det han menade var i princip var attköp inte Amerikanskt utan Svenskt. Bögjävel...

Ursäkta språket men jag blir så förbannad.

Link to comment
Share on other sites

du har all ratt o vara forbannad,, det e en av anledningarna jag inte bor i sverige lange,,, det kanns som dom vill tjana pengar pa allt som folk gor,,, o istallet for o gora allt enklare, vill dom gora allt annu svarare an vad det ar... o sen har vi parkeringsavgifterna,,, vem i helvete har hort att om man e akut sjuk o kors till sjukhuset, det forsta man maste tanka pa e o se till att man betalar for parkeringen sa man slpper boter!!

tyvarr tyvarr sa e svenska folket offer for en massa idioter som kommer med olika regler, som alltid e till deras egna intressen ... visst , det e ett fritt land, men vem lyssnar???

Hoppas att allt ordnar sig med din musse,, om inte, packa ihop o flytta over! :)

Ha det

Link to comment
Share on other sites

Förjävligt!!!

Nu blir jag också förbannad, inte för att jag har en bil på väg utan för att jag tycker att man ska kunna köra den bil man vill ha.

Och varför har inte detta gått ut till oss vanliga?

Fast jag tror nog att det luktar lite Miljöpartiet över detta....

Link to comment
Share on other sites

Funderar allvarligt på att flytta på prov ett år till USA iom att frugan är sjuksköterska och skulle få en lön på 60.000:-

Var bor du. Jag har varit i två omgångar om 3 veckor i USA, Texas, Tennesse, Louisiana, Florida, Californien.

Älsakr landet och människorna.

Importfirman har sagt att jag har min bil senast nästa fredag den 13/5 men jag har inget hopp för det. Såg bilen på verkstan för ombygge och den e så jävla fin, vill ut och bränna lite. Så nära men ändå inte.

Förresten vet ni att politikerna får åka gratis genom biltullarna. Fy fan jag ska bli moderat i nästa val så att dom river biltullarna och fastighetsskatten, e så jävla trött. Billström e en HORA...

:evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Funderar allvarligt på att flytta på prov ett år till USA iom att frugan är sjuksköterska och skulle få en lön på 60.000:-

Var bor du. Jag har varit i två omgångar om 3 veckor i USA, Texas, Tennesse, Louisiana, Florida, Californien.

Älsakr landet och människorna.

Importfirman har sagt att jag har min bil senast nästa fredag den 13/5 men jag har inget hopp för det. Såg bilen på verkstan för ombygge och den e så jävla fin, vill ut och bränna lite. Så nära men ändå inte.

Förresten vet ni att politikerna får åka gratis genom biltullarna. Fy fan jag ska bli moderat i nästa val så att dom river biltullarna och fastighetsskatten, e så jävla trött. Billström e en HORA...

:evil::evil::evil:

Bor i ohio,,,

en sjukskoterska startar med $20/timmen har ,, sa det e BRA pengar har i US !

jag bor 2 timmar soder om Detroit,,,o 3 timmar ost om Chicago ,,,

Ha det sa lange :)

Link to comment
Share on other sites

Bor i ohio,,,

en sjukskoterska startar med $20/timmen har ,, sa det e BRA pengar har i US !

jag bor 2 timmar soder om Detroit,,,o 3 timmar ost om Chicago ,,,

Ha det sa lange :)

Ta det lugnt på vägarna i Ohio - farbror blå brukar vara på hugget där :shock:

Link to comment
Share on other sites

Det som ska åtgärdas är att man fixar till besiktnings blinkers, parkerings lyse och nu har det blivit problem. Nu måste man ha nya intyg för att bullernivån är för hög.

<--snip-->

Mina egna mod är:

Rostskydd (underrede

Sätesvärme

Motorvärmare med grenuttag

Stripes

Extra tonade bakrutor

Backlysen (blinkers ligger i original backlysena)

+ lite till

<--snip-->

Ringde och pratade med bilprovningen i högdalen ang import av musse. Dom bara sa att det är ingen idé att ta hem för det går inte att få bilen godkänd.

Tack för tipsen om ombyggnad. Har du hittat nån som är bra på att göra ombyggnaden? Jag får hem min 05:a i september, så alla tips som förenklar processen uppskattas! :D

Vad gäller bilprovaren så är han naturligtvis ute och cyklar på en trehjuling. Det finns ett antal 05:or inregistrerade och ute och rullar på gatorna, så visst går det att få den godkänd. Frågan är bara hur mycket modifieringar som krävs. Blinkers och parkeringsljus låter inte så komplicerat?

Det där med bullerintyget var bra att veta! Kanske Ford i USA kan hjälpa till med det?

Link to comment
Share on other sites

Det som ska åtgärdas är att man fixar till besiktnings blinkers, parkerings lyse och nu har det blivit problem. Nu måste man ha nya intyg för att bullernivån är för hög.

<--snip-->

Mina egna mod är:

Rostskydd (underrede

Sätesvärme

Motorvärmare med grenuttag

Stripes

Extra tonade bakrutor

Backlysen (blinkers ligger i original backlysena)

+ lite till

<--snip-->

Ringde och pratade med bilprovningen i högdalen ang import av musse. Dom bara sa att det är ingen idé att ta hem för det går inte att få bilen godkänd.

Tack för tipsen om ombyggnad. Har du hittat nån som är bra på att göra ombyggnaden? Jag får hem min 05:a i september, så alla tips som förenklar processen uppskattas! :D

Vad gäller bilprovaren så är han naturligtvis ute och cyklar på en trehjuling. Det finns ett antal 05:or inregistrerade och ute och rullar på gatorna, så visst går det att få den godkänd. Frågan är bara hur mycket modifieringar som krävs. Blinkers och parkeringsljus låter inte så komplicerat?

Det där med bullerintyget var bra att veta! Kanske Ford i USA kan hjälpa till med det?

Tydligen så har det blivit nya regler, men Håkan på Mustang Performance kan hjälpa till med det. Men nu är det inte jag personligen som tar hem bilen utan en firma och dom vill väl sköta detta själva???

Hoppas på nästa vecka...

Link to comment
Share on other sites

Funderar allvarligt på att flytta på prov ett år till USA iom att frugan är sjuksköterska och skulle få en lön på 60.000:-

Var bor du. Jag har varit i två omgångar om 3 veckor i USA, Texas, Tennesse, Louisiana, Florida, Californien.

Älsakr landet och människorna.

Importfirman har sagt att jag har min bil senast nästa fredag den 13/5 men jag har inget hopp för det. Såg bilen på verkstan för ombygge och den e så jävla fin, vill ut och bränna lite. Så nära men ändå inte.

Förresten vet ni att politikerna får åka gratis genom biltullarna. Fy fan jag ska bli moderat i nästa val så att dom river biltullarna och fastighetsskatten, e så jävla trött. Billström e en HORA...

:evil::evil::evil:

Bor i ohio,,,

en sjukskoterska startar med $20/timmen har ,, sa det e BRA pengar har i US !

jag bor 2 timmar soder om Detroit,,,o 3 timmar ost om Chicago ,,,

Ha det sa lange :)

Om det blir USA så blir det antingen San Francisco eller nånstans i Texas eller Louisiana, gillar vädret...
Link to comment
Share on other sites

Tydligen så har det blivit nya regler, men Håkan på Mustang Performance kan hjälpa till med det. Men nu är det inte jag personligen som tar hem bilen utan en firma och dom vill väl sköta detta själva???

Hoppas på nästa vecka...

Tack för tipset! Har du någon länk eller annan kontaktinformation? Jag hittar inte någon webbsida eller info på gula sidorna, jag kanske letar på fel sätt.

Link to comment
Share on other sites

Nä hans intyg funkar tydligen inte heller enligt Excusive Cars där jag beställt bilen. Dom har samma intyg. Dom jobbar tydligen på en permanent lösning för mustanger, men dom kan inte ge mig klara besked, jag går upp i limningen snart.

Finns det nån som tatt hem en 05 efter den 1/5 och fått igenom den för bullerintyget??? Om det är så, så undrar jag varför en firma som jobbar med import inte klarar av detta inom rimlig tid. Finns det nån där ute som anlitat Exclusive Cars tidigare???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...