Jump to content

Fan det känns som Julafton.....


pineman

Recommended Posts

Kaoset var bullerintyg, ett flertal A4-sidor med dispenser som krävdes m.m.

Det var något om bilar reggade i annat land efter 1/1 2005 - men som sagt det löste sig tydligen så nu är det härligt muller som gäller :D

Link to comment
Share on other sites

Tomgro, har du köpt din 05:a helt ny via firma eller beggad från USA??? Vore tacksam för detta om du kan svara på det.

Varifrån fick du intygen och skulle man kunna få en kopia faxad så att jag kan visa detta för min beställarfirma i så fall.

Tacksam för svar.

Ring gärna 0708/95 00 90 så kan vi prata lite... Kenneth

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Någon som haft problem med avgasintyg? Verkar som det är det stora problemet med min 2005:a (V6) nu. Vad krävs för intyg eller gör bilprovningen avgasmätningarna? Får olika svar från bilprovningen så dom verkar man inte kunna lita på...

Link to comment
Share on other sites

Som jag förstod det då jag reg.besiktade så medför det generella bullerintyget bara att det vin-specifika intyget är godkänt. Det räcker således ej att komma till SBP och hänvisa till det generella. Lyckligtvis så behövde jag dock ej använda intyget (fastän jag köpt det) , besiktningsmannen frågade bara om det var en ny bil och ja, det var det ju, saken var biff... :D Ibland har man tur!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Nope har köpt vinterbil...

Vad fick dig att ändra dig?

Du har ju fixat med allt möjligt på din för att kunna köra på vintern.

Rostskydd, backlampor etc om jag minns rätt. Var det inte din tjästebil dessutom?

I så fall är det nog den enda tjänstebilen som är avställd under vintern...

/Munspelsmannen

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer inte köra på vintern, med slask och salt även fast jag vinter fixat den. Kommer kanske lösa bilen efter tre år och vill då ha så lite mil och fin lack kvar...

Bilen är dock inte avställd, bara inställd i garaget. Och ja det är min firmabil. Kör Renault Laguna kombi alla andra dagar, med mina hundar i. Och den drar bara hälften 0.75 l / mil,

fast inget ljud... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...