May 10, 200519 yr comment_17519 Kaoset var bullerintyg, ett flertal A4-sidor med dispenser som krävdes m.m.Det var något om bilar reggade i annat land efter 1/1 2005 - men som sagt det löste sig tydligen så nu är det härligt muller som gäller
May 10, 200519 yr Author comment_17522 Tomgro, har du köpt din 05:a helt ny via firma eller beggad från USA??? Vore tacksam för detta om du kan svara på det.Varifrån fick du intygen och skulle man kunna få en kopia faxad så att jag kan visa detta för min beställarfirma i så fall.Tacksam för svar.Ring gärna 0708/95 00 90 så kan vi prata lite... Kenneth
May 11, 200519 yr Author comment_17584 Nu så är bilen klar förutom detta med bullerintyg/buller besiktning. Väntar ivrigt på att detta blir klart så att man kan börja gasa lite...Ha det gubbar...
September 15, 200519 yr comment_22183 Någon som haft problem med avgasintyg? Verkar som det är det stora problemet med min 2005:a (V6) nu. Vad krävs för intyg eller gör bilprovningen avgasmätningarna? Får olika svar från bilprovningen så dom verkar man inte kunna lita på...
September 15, 200519 yr comment_22209 Har hört att det numera skall finnas generellt bullerintyg, men det kanske inte är det du menar Det kanske är avgasvärden ..... Annars kan man ju alltid kontakta "expertis" www.importgaraget.seLycka till !
September 16, 200519 yr comment_22223 Som jag förstod det då jag reg.besiktade så medför det generella bullerintyget bara att det vin-specifika intyget är godkänt. Det räcker således ej att komma till SBP och hänvisa till det generella. Lyckligtvis så behövde jag dock ej använda intyget (fastän jag köpt det) , besiktningsmannen frågade bara om det var en ny bil och ja, det var det ju, saken var biff... Ibland har man tur!
October 25, 200519 yr Author comment_23166 Lycka till..........kan inte säga så mycker mer...Nu så åker bilen in i garaget, vi syns till våren...
November 6, 200519 yr comment_23427 Lycka till..........kan inte säga så mycker mer...Nu så åker bilen in i garaget, vi syns till våren...Skulle inte du köra din 05:a året runt?
November 9, 200519 yr comment_23486 Nope har köpt vinterbil...Vad fick dig att ändra dig?Du har ju fixat med allt möjligt på din för att kunna köra på vintern.Rostskydd, backlampor etc om jag minns rätt. Var det inte din tjästebil dessutom?I så fall är det nog den enda tjänstebilen som är avställd under vintern.../Munspelsmannen
November 11, 200519 yr Author comment_23539 Jag kommer inte köra på vintern, med slask och salt även fast jag vinter fixat den. Kommer kanske lösa bilen efter tre år och vill då ha så lite mil och fin lack kvar...Bilen är dock inte avställd, bara inställd i garaget. Och ja det är min firmabil. Kör Renault Laguna kombi alla andra dagar, med mina hundar i. Och den drar bara hälften 0.75 l / mil, fast inget ljud...