MrTurbo_1645 May 4, 2005 Report May 4, 2005 Har idag gjort slutrycket inför Måndagens regbes. Vart en sådan där dag då det mesta som kan bråka har bråkat, men det löser säg ändå i slut änden. Det jag vet skall göras innan bes är att byta slangarna till vindrutespolarna samt montera reflexer bak. Som det syns på några bilder är ett av fästena till framhujulet lite stukad vilket gör min framvagnsinställning helt galen. Detta ska fixas snarast. Alla kullederna är okej, samtliga bromsbackar är bytta. Dock är glappet i styrsnäckan kvar så bilen lär vara som en ål på vägen, detta även påverkat av den illa inställda framvagnen. Att det skulle vara ett sådant jobb få bort gamla batterihyllan var otroligt. Samtliga av de fyra bultarna satt fruktansvärt. Den ena av den fick jag ta ur med polygrip! Ny hylla dock monterad nu. Lite rost car det under men inga stora grejer. Allt gummi har torrsprickor, hett i Texas. Har ju lister att byta, så brusar det mindre med. Regbes närmar sig!Spana igenom bilderna och säg vad ni tycker / tror nu. http://www.saab4fun.com/mustang04/index.html Citera
ht67 cmc 1502 May 4, 2005 Report May 4, 2005 Sjyssta bilder! Sen att det dessutom är en för mig rätt årgång gör det inte sämre... Nu kan jag jämnföra lite.Hur gick det med skadan? Ser lite otrevligt ut Citera
MrTurbo_1645 May 11, 2005 Author Report May 11, 2005 Ska handla lite: Vad heter denna här "balken" som staget sitter i?http://www.saab4fun.com/mustang04/image ... age34.htmlVad för stötdämpare rekomenderas till en Musse som skall glidas i mer är busköras? Citera
tiptop May 12, 2005 Report May 12, 2005 Har tittat på bilderna.Ser inte bra ut.Bilen verkar ha varit med omen olycka av något slag.Tycker att Du skall begära kompensation av säljaren av denna bil!Verkar inte seriöst med alla problem Du har.Hasse Citera
MrTurbo_1645 May 12, 2005 Author Report May 12, 2005 Har tittat på bilderna.Ser inte bra ut.Bilen verkar ha varit med omen olycka av något slag.Tycker att Du skall begära kompensation av säljaren av denna bil!Verkar inte seriöst med alla problem Du har.Hasse Nja, så illa är det inte. Troligen har de kört på en sten ,balkbiten är lätt att byta så det är ju bara att skaffa en ny. Att sedan bussningarna är uttorkade kan man ju förstå efter 38 år i varma Texas. Sedan vart det inte så mycket mer. Glappet i styrsnäckan var det t.o.m informerat om i annonsen. Vad heter den där biten nu då? Citera
jorsei May 12, 2005 Report May 12, 2005 Tjena.Går det inte att värma biten och knacka till den och svetsa fast den.Dom brukar bli lite sneda eftersom man ofta misshandlar dom vid billyft med domkraft.Bra bilder,kul att ha när man håller på och fixar.Lycka till.Jorma Citera
MrTurbo_1645 May 12, 2005 Author Report May 12, 2005 Tjena.Går det inte att värma biten och knacka till den och svetsa fast den.Dom brukar bli lite sneda eftersom man ofta misshandlar dom vid billyft med domkraft.Bra bilder,kul att ha när man håller på och fixar.Lycka till.JormaHum, kan kika på det. Om man tar loss den borde det gå att få någorlunda bra. Men 100% kan den aldrig bli. Ska nu ut och ta en tur i solen. Sååå skönt... Citera
riddaren May 20, 2005 Report May 20, 2005 Hej, Jag tittade på dina bilder och la märke till att oljetråget var rätt så intryckt på motorn. Det kan vara bra att se över, för om sugtratten inuti tråget kommer för nära botten kan det bli för dåligt flöde eller luft i oljan som ger dålig smörjning enligt vad jag hört.Motorn skär säkerligen inte för det men den kan nog slitas onödigt.Ville bara tipsa om det.Lycka till med bilen framöver! Citera
Radioman May 20, 2005 Report May 20, 2005 Hej, Jag tittade på dina bilder och la märke till att oljetråget var rätt så intryckt på motorn. Det kan vara bra att se över, för om sugtratten inuti tråget kommer för nära botten kan det bli för dåligt flöde eller luft i oljan som ger dålig smörjning enligt vad jag hörtExakt ! Jag har varit ute för det. Min "tratt" hade fått sig en kyss så den pekade snett uppåt en aning. Fastän jag hade full nivå med olja så räckte det inte till riktigt. Emellanåt försvann oljetrycket och det började ticka i lyftarna. Efter en stund kom det tillbaka och så höll det på sista två milen hem innan jag undersökte det hela. Lite tufft att köra hem med det men jag litade helt enkelt inte på oljetryckmätaren. Några mil innan hade detta inte uppträtt men vid en viss oljenivå så....Lagren hade klarat sig utan att påverkas men det är ju dumt att chansa ? Om det hade varit jag hade jag alltså genast plockat ner tråget och undersökt att oljepumpens tratt sitter rätt, efter den erfarenheten Bucklan bankar du ut med en handslägga och ett vedträ som du formar trubbigt där det skall träffa innifrån och ut. Barnens sandlåda blir fint mothåll. Sedan blästra och måla och det tråget duger i 38 år till Citera
MrTurbo_1645 May 20, 2005 Author Report May 20, 2005 Ska allt ta ett span på det. Har dock ej märkt av något tappat oljetryck, men man vet ju aldríg... Får bli vid nästa oljebyte här i sommar. Citera
Fredde77 May 20, 2005 Report May 20, 2005 Morsning,Köpte ett nytt oljetråg från Mustangs Umlimited till min motor i höstas. Tyckte att det kändes lite "tightare" än orginalet. Problemet är bara det att det inte är lätt att se om pick-up:en ligger närmare botten på tråget.Hur skall man kontrollera?? Det enda man kan göra är att mäta höjderna på trågen....Skillnaden är marginell. Hoppas det fungerar.... Citera
Radioman May 21, 2005 Report May 21, 2005 Morsning,Köpte ett nytt oljetråg från Mustangs Umlimited till min motor i höstas. Tyckte att det kändes lite "tightare" än orginalet. Problemet är bara det att det inte är lätt att se om pick-up:en ligger närmare botten på tråget.Hur skall man kontrollera?? Det enda man kan göra är att mäta höjderna på trågen....Skillnaden är marginell. Hoppas det fungerar.... För vanlig gat och buskörning med lite trim kan det knappast vara något problem men om man skall köra på strippen med höga varv hela tiden så är detta jätteviktigt. Kanske skall man då också ha ett större tråg och annan pump och ..... Det krävs mycket mer av allting när man kommer över en viss gräns för att grejorna skall hålla och fungera En annan sak. Det finns olika pickuper till t.ex. Cleveland som jag har. Den pumpen som sitter på nu har ingen extra sarg ner mot botten i tråget vilket det gör på en annan pump till en annan motor jag har liggandes. ?? Citera
429SCJ-R May 21, 2005 Report May 21, 2005 Morsning,Köpte ett nytt oljetråg från Mustangs Umlimited till min motor i höstas. Tyckte att det kändes lite "tightare" än orginalet. Problemet är bara det att det inte är lätt att se om pick-up:en ligger närmare botten på tråget.Hur skall man kontrollera?? Det enda man kan göra är att mäta höjderna på trågen....Skillnaden är marginell. Hoppas det fungerar.... Lägg en klump modellera på pickisen kläm dit tråget, så ser du avståndet. Citera
Fredde77 May 23, 2005 Report May 23, 2005 Morsning,Köpte ett nytt oljetråg från Mustangs Umlimited till min motor i höstas. Tyckte att det kändes lite "tightare" än orginalet. Problemet är bara det att det inte är lätt att se om pick-up:en ligger närmare botten på tråget.Hur skall man kontrollera?? Det enda man kan göra är att mäta höjderna på trågen....Skillnaden är marginell. Hoppas det fungerar.... Lägg en klump modellera på pickisen kläm dit tråget, så ser du avståndet.Morsning,Köpte ett nytt oljetråg från Mustangs Umlimited till min motor i höstas. Tyckte att det kändes lite "tightare" än orginalet. Problemet är bara det att det inte är lätt att se om pick-up:en ligger närmare botten på tråget.Hur skall man kontrollera?? Det enda man kan göra är att mäta höjderna på trågen....Skillnaden är marginell. Hoppas det fungerar.... För vanlig gat och buskörning med lite trim kan det knappast vara något problem men om man skall köra på strippen med höga varv hela tiden så är detta jätteviktigt. Kanske skall man då också ha ett större tråg och annan pump och ..... Det krävs mycket mer av allting när man kommer över en viss gräns för att grejorna skall hålla och fungera En annan sak. Det finns olika pickuper till t.ex. Cleveland som jag har. Den pumpen som sitter på nu har ingen extra sarg ner mot botten i tråget vilket det gör på en annan pump till en annan motor jag har liggandes. ??Tack för tipsen!/Fredde Citera
MrTurbo_1645 June 9, 2005 Author Report June 9, 2005 Vad heter denna här "balken" som staget sitter i?http://www.saab4fun.com/mustang04/image ... age34.htmlVad kallas den? Det är inte värt jobbet att försöka räta den, måste försöka hitta en annan...Casterstaget sitter ju i den, blir det "casterbalk" då? Citera
Fredde77 June 9, 2005 Report June 9, 2005 Caster-staget som du kallar det för heter på "mustang-språk" Strut bar. Därför vore väl "bracket for strut-bar" gångbart /Fredde Citera
MrTurbo_1645 June 9, 2005 Author Report June 9, 2005 Caster-staget som du kallar det för heter på "mustang-språk" Strut bar. Därför vore väl "bracket for strut-bar" gångbart /FreddeAha. Tack "bracket for strut-bar" Krångligt namn på en sådan enkel detalj... Ska leta lite... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.