SpyderRyder %s den %s Report %s den %s (redigerad) Hej, jag upplever svårigheter att montera termostathuset på min 65 HT C-kod. Nu har jag slitit 4 packningar och det finns fortfarande lite läckage. Huset är nytt. Jag försökte endast med packning, sen med tätningsmedel (Biltema packningsklister 36-1776) och en gång monterade jag fel så att själva termostaten var förskjuten. Nu har jag beställt nya packningar men letar efter bästa sättet att montera allt. Nästa gången jag monterar allt kommer jag i alla fall dubbelkolla om huset är jämt. Tricket med att hålla termostaten på plats med ett band eller liknande har jag lärt mig och kommer iaktta detta framöver. Killarna på US-forumet rekommenderar Permatex 22071 (går ej att komma åt här) eller ingenting alls, bara papperspackningen. Hur gör ni? mvH SpyderRyder Ändrade %s av %s (%s) Citera
JanneJ %s den %s Report %s den %s Kolla så att du inte har någon spricka i termostathuset, det är gjutet och inte överdrivet starkt. Du kan också plana det mot ett slippapper på en plan yta. Termostaten håller jag så här vid montering: Citera
SpyderRyder igår den 11:56 Author Report igår den 11:56 Tack! och packningen då? Bara papper eller nån silikon eller packningsklister? Fanns en kille på US-forumet som även rekommenderade weatherstrip adhesive. Citera
JanneJ 22 timmar sedan Report 22 timmar sedan I en perfekt värld så skulle bägge ytorna vara plana och det räcka med en papperspackning, tyvärr får man nog räkna med att det inte är så.. Jag brukar använda Permatex eller Loctite packningsklister, ett ytterst tunt jämnt lager räcker. Varför man ska använda klister till dörr/fönsterlister förstår jag inte, svårt att tro att den är specad för temperaturer över 100°. Citera
Recommended Posts