cmc1066 May 28, 2005 Report May 28, 2005 Japp, vilken är som sagt den "bästa" shortshiften på marknaden??finns ju mängder har hört att steedas tri-ax ska vara braAja, ge mig gärna ett förslag på vad jag ska köpa Citera
Mattias cmc 1746 May 28, 2005 Report May 28, 2005 Jag har Steedas Tri-ax och jag tycker den funkar utmärkt, problemet är bara att det viner/låter lite när man kör, men så är det tydligen alltid när man sätt på en short shifter, du kan läsa mer här: http://reviews.stangnet.com/showproduct ... ct=1&cat=2 Citera
87gt50 May 29, 2005 Report May 29, 2005 PRO 5.0 är den shifter som de flesta föredrar att använda over there. Många inställningsmöjligheter och hög kvalitet. www.pro50.comJag kör själv med Hurst och är nöjd med den, en klassiker som fortfarande fungerar utan anmärkning. www.mrgasket.comSteeda Tri-ax är den nyaste av de stora, och många säger att den är bra, jag har dock inte provat den själv. www.steeda.comNågot vinande har jag dock inte, förstår inte varför det skulle bli nåt oljud bara för att man byter shifter...mvhjocke Citera
Mattias cmc 1746 May 29, 2005 Report May 29, 2005 Något vinande har jag dock inte, förstår inte varför det skulle bli nåt oljud bara för att man byter shifter...Förstår faktsitk inte jag heller.. men på stangnets forum säger dom att det är normalt http://forums.stangnet.com/showthread.php?t=548780 , även hos steeda.comOch läser ni på den länken jag har postat innan ( http://reviews.stangnet.com/showproduct ... ct=1&cat=2 ) Så är det även många där som upplever samma vinande ljud."That noise is normal for an aftermarket shifter. No noise reducing rubber in there like stock." Citera
87gt50 May 29, 2005 Report May 29, 2005 jo, jag vet att gummit är borta, men man får nog vara bra känslig för att höra nåt oljud, iaf på min bil...mvhJocke Citera
olesch May 30, 2005 Report May 30, 2005 Jag har Tri-ax!Det hörs som man har tvärskurna kuggar i lådan =)Jag har testat att sätta på gummi bussningarna från orginal på Tri-ax shiftern, men då tappar man den fasta känslan i växlingarna.Men för mig är "ljudet" inget besvärligt. Dels hörs det fräckt samt att motorljudet tar upp det mesta! Citera
overlake CMC 1202 May 30, 2005 Report May 30, 2005 Har också Tri-axDen är skön men låter som sagt litegrann.Dom som åker med i bilen tror nästan att något är trasigt. Citera
Pernolf cmc 558 June 19, 2005 Report June 19, 2005 Det finns en gummiplatta att sätta mellan vaxelväljaren och Spaken, har ni såna i era som låter?Min är hur skön som helst, och lite lite granna hör man växellådan men det låter bara rejsigt...Steedas Tri-ax är helt klart en supernice short-throw shifter! Citera
Mattias cmc 1746 June 20, 2005 Report June 20, 2005 Det finns en gummiplatta att sätta mellan vaxelväljaren och Spaken, har ni såna i era som låter?Min är hur skön som helst, och lite lite granna hör man växellådan men det låter bara rejsigt...Steedas Tri-ax är helt klart en supernice short-throw shifter!Nopp jag har ingen sådant, vart kan man få tag på det gummit? Säljer du sådana? Citera
Pernolf cmc 558 June 20, 2005 Report June 20, 2005 Det finns en gummiplatta att sätta mellan vaxelväljaren och Spaken, har ni såna i era som låter?Min är hur skön som helst, och lite lite granna hör man växellådan men det låter bara rejsigt...Steedas Tri-ax är helt klart en supernice short-throw shifter!Nopp jag har ingen sådant, vart kan man få tag på det gummit? Säljer du sådana?[/quote:2856kgvv]Jepp det gor jag, kommer in veckan efter midsommar... Citera
overlake CMC 1202 June 21, 2005 Report June 21, 2005 Jag har såna men har inte skruvat på dom..Tystar dom mycket? Citera
Mattias cmc 1746 June 21, 2005 Report June 21, 2005 Det finns en gummiplatta att sätta mellan vaxelväljaren och Spaken, har ni såna i era som låter?Min är hur skön som helst, och lite lite granna hör man växellådan men det låter bara rejsigt...Steedas Tri-ax är helt klart en supernice short-throw shifter!Nopp jag har ingen sådant, vart kan man få tag på det gummit? Säljer du sådana?[/quote:3vo667g9]Jepp det gor jag, kommer in veckan efter midsommar...[/quote:3vo667g9]Vad kommer dom kosta? Citera
Pernolf cmc 558 June 21, 2005 Report June 21, 2005 Jag har såna men har inte skruvat på dom..Tystar dom mycket?Jag vet inte hur mycket dom tystar eftersom jag satte dit mina vid montering av shortshiftern...Men min later inte alls som ni beskriver er!Sa montera dom och aterkom med resultatet!Matteman>> maila mig pa info@pernolf.se sa ska jag beratta vad dom kostar... Citera
Recommended Posts