Jump to content

Skrap i hjulhus + före & efter bilder...


Recommended Posts

Köpte mig fälgar och däck i Fredags. Satt som en smäck på Mustangen men det skrapar i vänsterbak när man har med folk i bilen. Mina stötdämpare är dåliga och skall bytas men hjälper bara det? Eller kan det vara aktuellt med andra ingrepp? 235/60-15" är dim...

Såhär såg bilen ut INNAN;

http://www.saab4fun.com/mustang04/image ... age46.html

Den nya looken är denna;

http://www.saab4fun.com/mustang06/image ... mage5.html

Kan säga att jag putsat "lite" på lack & krom under några timmar med. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Läckert!!!

Hur mycket breddar fälgarna fram? Mina är lite väl breda, funderar på att gå tillbaka till plåt och navkapslar, är rätt snyggt det också.

Och, putsade du bilen själv? Vilka grejer körde du med då isåfall?

//Sven

Link to comment
Share on other sites

Tack grabbar! :)

Fälgarna breddade inte så mycket fram, jag körde med de BREDA däcken fram på crusingen, det skrapade så förbannat bak när jag fick folk i bilen. 235 fram och ingen servo, tjejen körde och fick bra träning för armar & axlar.. :roll:

Jag dränkte först in bilen i OK;s naturavfettning och så fick den stå en stund, spolade sedan NOGA och där efter tvätt med svamp och bilschampo. Använde tillsist lite autosol på de värst ansatt kromdelarna och sist Sonax snabbvax på sprayflaska över hela bilen...

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Har samma problem med min musse. Den skrapar i på innersidan av skärmkanten bak. Jag har samma dimension 235/60x15 på alla 4 hjulen och har nya fjädrar och stötdämpare runt om, det är för breda däck helt enkelt. Visserligen har jag en -65:a.

Men det handlar bara om ca 0,5cm. Vill du ha en enkel lösning så tycker jag du ska köpa hi-jackers istället för vanliga stötdämpare, då är det bara att pumpa i mer luft när det behövs så blir det hårdare och högre dämpare.

En kompis gjorde så på sin Firebird, blev perfekt! Den är original i övrigt.

Lycka till!

P.S Din bil blev ruskigt fin efter putsen och nya hjulen! D.S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...