Jump to content

Priser


Jimmy_the_1

Recommended Posts

En V8 kostar väl runt 30000dollar, och bara det är ju med dagens kurs 220000kr...

sen tull 22000kr och på det momsen...

242000plus moms =302500kr...

sen kostar väl frakten gissningsvis 12000kr och sen ska den reggas och massa andra avgifter tillkommer på det, intyg, skrotningsvagifter osv

Kostnader för ombyggnad t.ex...

Så visst spar man pengar, men köper man hos bilfirma här i Sverige skyddas man av konsumentköplagen med garantier osv...

samt att en del firmor erbjuder ytterligare förmåner som fri första service osv.

Man får väga för och nackdelar, men jag håller inte med om att dom tar ut överpriser för 05:an.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har köpt min via en importör här i Sverige. Efter allt jävla strul det var med bullerintyg och Svensk Bilprovning så råder jag dig att inte ta hem själv du kommer få ett helvete. Har du tid att sitta i telefon på heltid, boka tider, besöka bilprovningen, fixa intyg, fixa nya intyg igen osv osv så klarar du nog detta galant. Efter min "bilresa" så skulle jag nog akta mig för att ta hem ny bil. Köp istället en beggad 05 så får du garanterat mindre problem...

Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Angående "överpriser" så kan väll tilläggas ( jag är ingen bilhandlare ) att dom ska väl ha sitt oxå. Får du betala dryga 400.000:- för en sprillans ny Musse V8 -05 så ska du komma ihåg att du får garantier i tre år eller 15.000 mil, du slipper allt krångel med den svenska byråkratin osv. Så avannsen på ca: 50.000 är i detta fall inte så mycket med tanke på allt skit du slipper.

Lycka till...igen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Angående "överpriser" så kan väll tilläggas ( jag är ingen bilhandlare ) att dom ska väl ha sitt oxå. Får du betala dryga 400.000:- för en sprillans ny Musse V8 -05 så ska du komma ihåg att du får garantier i tre år eller 15.000 mil, du slipper allt krångel med den svenska byråkratin osv. Så avannsen på ca: 50.000 är i detta fall inte så mycket med tanke på allt skit du slipper.

Lycka till...igen

måste Bilfirman lämna 3 år i garanti???

Link to comment
Share on other sites

Måste informera att jag har helt annan uppfattning än Pineman :)

Tog hem en 05:a privat, anlitade en expert för reggning m.m. det gick kanon, bara att hämta bilen då den var klar :!:

Det var några frågetecken kring bullerintyget men nu finns ju en generell dispans för detta så det skall ju inte vara några problem med det längre.

Allt gick smärtfritt och relativt enkelt.

Vad gäller garanti undrar jag vad den är värd egentligen, på försäkringen (vissa bolag) har man ju motorskadeförsäkring som tar motor, växellåda elektronik m.m. vad finns det då kvar att ge garanti på som kan vara värt den merkostnad som man förmodligen får betala.

Annars håller jag med Pineman att bilhandlare idkar ju ingen välgörenhet, det är ju deras levebröd, man kanske bör tänka på det ibland när man "dömer" prissättningen på vissa produkter :)

Jag kanske kan vara behjälplig om det är någon som är intresserad av att göra samma import som jag gjorde :!:

Link to comment
Share on other sites

Tja, svårt att säga vad som är ett juste pris. Såg att exclusive cars lagt ut sin första 05:a på blocket http://www.blocket.se/view/6000511.htm? ... c=1&city=0 429 tusen, ganska svettigt, särskilt med tanke på att bilden visar en V6:a med pony package :lol: Det jag skulle vilja veta är vad bilfirmorna som tar hem många bilar (nya) får betala.

Min gissning är att de får dem väsentligt billigare, säg några 100 $ under "invoice" . Sen så fraktar de säkert bilarna i flertal = lägre fraktkostn. + att dom antagligen tar bilarna via tyskland och betalar därmed 16-18% eller nåt i moms istället för 25%. I slutändan så innebär nog detta att de betalar 20-25 tkr mindre än vad svensson skulle lyckas med vifd köp av 1 bil...

Enligt mina beräkningar så blir det med nuvarande dollarkurs jävligt svårt att som privatperson få in en välutrustad V8 reggad och klar för under 320 tkr...

Link to comment
Share on other sites

Måste informera att jag har helt annan uppfattning än Pineman :)

Tog hem en 05:a privat, anlitade en expert för reggning m.m. det gick kanon, bara att hämta bilen då den var klar :!:

Det var några frågetecken kring bullerintyget men nu finns ju en generell dispans för detta så det skall ju inte vara några problem med det längre.

Allt gick smärtfritt och relativt enkelt.

Vad gäller garanti undrar jag vad den är värd egentligen, på försäkringen (vissa bolag) har man ju motorskadeförsäkring som tar motor, växellåda elektronik m.m. vad finns det då kvar att ge garanti på som kan vara värt den merkostnad som man förmodligen får betala.

Annars håller jag med Pineman att bilhandlare idkar ju ingen välgörenhet, det är ju deras levebröd, man kanske bör tänka på det ibland när man "dömer" prissättningen på vissa produkter :)

Jag kanske kan vara behjälplig om det är någon som är intresserad av att göra samma import som jag gjorde :!:

När tog du hem din bil? Nyligen eller. Jag var ganska tidigt ute och fick då ta en massa skit av bilprovningen iom att det var så nytt med denna bil. Kan bara gratulera dig för att det gick smidigt, jag hade kanske bara massa otur...
Link to comment
Share on other sites

Tja, svårt att säga vad som är ett juste pris. Såg att exclusive cars lagt ut sin första 05:a på blocket http://www.blocket.se/view/6000511.htm? ... c=1&city=0 429 tusen, ganska svettigt, särskilt med tanke på att bilden visar en V6:a med pony package :lol: Det jag skulle vilja veta är vad bilfirmorna som tar hem många bilar (nya) får betala.

Min gissning är att de får dem väsentligt billigare, säg några 100 $ under "invoice" . Sen så fraktar de säkert bilarna i flertal = lägre fraktkostn. + att dom antagligen tar bilarna via tyskland och betalar därmed 16-18% eller nåt i moms istället för 25%. I slutändan så innebär nog detta att de betalar 20-25 tkr mindre än vad svensson skulle lyckas med vifd köp av 1 bil...

Enligt mina beräkningar så blir det med nuvarande dollarkurs jävligt svårt att som privatperson få in en välutrustad V8 reggad och klar för under 320 tkr...

Som sagt avansen blir inte så stor på bilarna, men många bäckar små.....dom vill ju sälja så många som möjligt, då kommer vinsten..
Link to comment
Share on other sites

Tja, svårt att säga vad som är ett juste pris. Såg att exclusive cars lagt ut sin första 05:a på blocket http://www.blocket.se/view/6000511.htm? ... c=1&city=0 429 tusen, ganska svettigt, särskilt med tanke på att bilden visar en V6:a med pony package Det jag skulle vilja veta är vad bilfirmorna som tar hem många bilar (nya) får betala.

Pony package grille ..... aaaaaaaaaaaaaahhhhhh :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...