Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fukt innanför lyktglaset...

Featured Replies

"This condensation is normal and will clear within 45 minutes of headlamp operation."

Har ni haft lampan lysande i 45min då? Utan att tillföra mer fukt.

PS Såg den första Mussen häruppe igår! Häftigt, en gul GT så den syntes. Den var sänkt (till normal europahöjd) och såg bra ut. Själv skulle jag aldrig våga en sådan färg dock...

  • Svar 59
  • Visingar 10,9k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Har också det problemet på min bil... Endast höger sida dock. Exclusive cars som jag köpte bilen hos har lovat att fixa det! Ibland är det bra med nybilsgaranti..! :)

  • Author

Sådär ja då var fukten fixad. Nu så kommer det inte in fukt= Tätt...

Fixade även tankröret = nu kan man tanka utan att svära

Kilometervisare, men det ser tyvärr lite tamare ut, och det borde stå 300 km/h som max inte bara 240 km/h

Sidomarkeringsljus fram (på sidan vid blinkers, ser skitsnyggt ut på kvällen) även dom röda bak.

nya sidoblinkers som också släppte in fukt.

Ska tvätta bilen när vädret blir bättre och bli ännu lyckligare.....

Kul för dig !!! Kan du inte lägga ut ett par bilder på bilen som den ser ut nu? Är duktigt avundssjuk på fuktfixen samt att du kan tanka som folk..... Vi får vårt fixat om en månad !!

Sådär ja då var fukten fixad. Nu så kommer det inte in fukt= Tätt...

Fixade även tankröret = nu kan man tanka utan att svära

Kilometervisare, men det ser tyvärr lite tamare ut, och det borde stå 300 km/h som max inte bara 240 km/h

Sidomarkeringsljus fram (på sidan vid blinkers, ser skitsnyggt ut på kvällen) även dom röda bak.

nya sidoblinkers som också släppte in fukt.

Ska tvätta bilen när vädret blir bättre och bli ännu lyckligare.....

Tack för rapporten, hoppas det löser fuktproblemet. Men det finns risk för att det är kondens som skapas av varierande lufttemperatur och då kan det vara ett problem om det är för tätt. Men jag hoppas det funkar!

Varför kilometervisare? Duger inte originalet, där finns ju både mph och km/h?

Bilder på moddarna vore kanon, särskilt sidoljusen! :)

Pineman:

Kan du inte redovisa lite mer detaljer?

Vad behöver man göra för att slippa fukt, tankproblem och hur fixade du kilometer/tim?

Bra för oss andra som också vill fixa...

Pineman:

Kan du inte redovisa lite mer detaljer?

Vad behöver man göra för att slippa fukt, tankproblem och hur fixade du kilometer/tim?

Bra för oss andra som också vill fixa...

Man koper kilometerplattan och byter ut den!

Prata med Exclusive Cars, dom har dessa...

Ser ut som om du har mussen i USA. Passa då på att gå till din dealer och få tanken utbytt och om du har "klonkande" ljud från framvagnen när du vrider hjulen vid stillastående och låg fart, få det fixat också. Det finns 2 TSB:s från FORD om dessa problem, 05-04-08 och 05-09-11. Tror FORD byter dessa på garantin.

/AJ

  • Author

Klonkande ljud i fram vagnen vad fan e det för nåt, har hört det oxå. Kan man få det på garantin.....

  • Author

Jag ska lägga ut bilder snart så att ni får de sidoljusen osv... ,Men jag kommer till Barkarby..kom ni oxå

Viss kondens finns kvar men konstigt nog så försvinner den när bilen stått en stund ( typ 5 minuter )...Det är iaf en jävla skillnad....Fan förut så var ljusen ständigt immade.....

Måste säga att detta är den bästa bil jag haft, , men lite småfel. men alla tittar sjukt ändå på bilen...

Jag tycker att FORD har lyckats...... :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Vill bara hålla med Pineman, Det är en GRYMT läcker bil. Tyvärr så blir det ju lätt så att man ser det negativa, tex tankningsproblem,fukt och "poppande" ljud från framvagnen. Fast det är ju bara 3 "små" problem som överskuggas av bilen som sådan, speciellt när man sitter bakom ratten. Har tyvärr blivit Mussemissbrukare, måste bara ut och åka en sväng varje dag.(minst 2 rödljus) Är snart uppe i 700 mil :-)

/AJ

Ser ut som om du har mussen i USA. Passa då på att gå till din dealer och få tanken utbytt och om du har "klonkande" ljud från framvagnen när du vrider hjulen vid stillastående och låg fart, få det fixat också. Det finns 2 TSB:s från FORD om dessa problem, 05-04-08 och 05-09-11. Tror FORD byter dessa på garantin.

/AJ

Tack för tipset - det ska jag naturligtvis göra.

Och så ska jag kontakta Exclusive Cars när jag kommer hem till Sverige (i vinter - suck...)

  • Author

Lite bilder på sidomarkeringsljusen. Tycker ni som inte fixat dessa gör det för bilen blir ännu snyggare. Håll till godo.

SKITSNYGGA BILDER !!! Tänk vilken vacker bilmodell det är!!!

Varför skulle man vilja ha nån annan bil för dom här pengarna?

Sidoljusen bara MÅSTE jag fixa också..... !!

Gissar att elen är dragen från början och det bara är lamporna som fattades?

  • Author

Ja, lamporna var bara urtagna i bak, men i fram var det tvunget att fixa lite med elen, Som ni ser så går dom på med p-ljuset. :D:D:D

Det står faktiskt i instruktionsboken att det är normalt med fukt i glasen.

Dom är inte täta pga tryckutjämning.... (bla bla?)

Men att det ska gå bort när man kör med lyset på en stund, ca 45 min.

Jag har dock noterat att det inte funkar på våra breddgrader i alla fall.

Kör dubbelt så länge med lyset på men fukten den är kvar...

  • Author

Såg i dag till min förvåning och blev ursinnig att (ja vad det nu heter) denna lilla metallbit som ligger för glödlampan så att ljuset går bakåt mot reflektorn var helt SÖNDERROSTAD...och detta såg inte verkstads killen när han tätade. Fan nu måste man åka tillbaks igen............

En annan sak, jag lämnade in bilen för motortvätt, gör inte detta själv med tanke på att många elkablar ser ut att ligga väldigt "nakna". Efter behandlingen som för övrigt innebar en tvätt på insidan i kupén så får jag se en 10 cm lång reva på insidan av vindrutan mitt i blickfånget. Dom tog på sig detta och nu ska man till glasmästaren oxå...

Puh..................

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Jag har likaså problem med fukt i halvljusen.

Senaste veckorna har ju vart ganska fuktiga minst sagt och det går ALDRIG bort.

Någon som vet vad för åtgärd som görs för att avhjälpa detta?

Borras ett litet dränering/ventilationshål?

// Patrik

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.