Leijon CMC 855 June 22, 2005 Report June 22, 2005 Hade en redovisning om bla SET, jänkebilar i allmänhet, mitt drömmjobb och givetvis mustanger, på arbetsförmedlingen idag. Fick frågan "vad ska man ha så mycket hästkrafter till??" Jag svarade att det var en "trygghetsfaktor", inte för att köra fort med men att använda när nöden kräver. Man vet att dom finns där om man behövde dem, och det gör att man känner sig trygg helt enkelt. Både ljudet och accet spelar nog en stor roll också.Hur ser ni på saken, hade varit kul att höra era kommentarer???Är det en macho grej, status grej eller är det en given faktor som bara SKA finnas i en jänkebil, eller något annat?? Varför har man en en enorm skruvkopressor??/Leijon Citera
Gäst June 22, 2005 Report June 22, 2005 Kan inte se många situationer framför mig där man kan "behöva" dem för att klara sig ur nån knipa, utan jag ser det mest som att det är kul! Att veta att man har dom och att kunna acca iväg som en dåre.Ska väl inte påstå att jag kör helt lagligt 100% av tiden som jag kör bil. Gäller bara att välja sin tillfällen då ingen kan komma till skada osv.Alltid kul med ett rödljusrace eller så Citera
sniffer June 22, 2005 Report June 22, 2005 Längst lakris vinner Ne skämt och sido. Men sen sak är ju klart och jag säger de igen. Muskler ger kärlek och kärlek får man ALDRIG nog av.. Citera
Mange June 23, 2005 Report June 23, 2005 Jisses vilken fråga! En sådan fråga kan väl bara komma i ett land där lagom är bäst (och inte som överallt annars där bäst är bäst).De (hyfsat) artiga svaren är väl något i stil med: "För att det är fränt/kul/skönt/häftigt!" eller "För att det ger en kick!" etc Jag hade nog övervägt att svara något i stil med: "För att det retar skiten ur avundsjuka svenssons som inte vågar ha en så frän bil för att man är rädd för vad frun/grannar/vännerna/jobbarkompisarna/mm ska tycka om en." Nåväl, ett av min motton i livet är "Måttfullhet dödar". Om man ska leva upp till det så behöver man inte bemöda sig med ett svar... Citera
Elvan June 23, 2005 Report June 23, 2005 Håller med Mange.Avundssjuka är ett stort hälsoproblem i Sverige.Hälsning Elvan Citera
Fredrik fd 863 June 23, 2005 Report June 23, 2005 Vad skall man med 3 par skor till, eller ett extra par hornbågade glasögon, eller 8 par trosor på en resa som varar 5 dagar. Det är ingen som frågar vad man med den åttonde ölen till (när man druckit sju), den skall bara vara där.Hästarna skall också "bara vara där"....Svara bara att du ÄLSKAR att betala besinskatt, att du minsann vet att det gör gott för samhället./ FredrikInte så många hästar per bil / MC, men många totalt...de skall bara vara där. Citera
pineman June 23, 2005 Report June 23, 2005 I mitt fall så tror jag att det är kul med bil som är en bil och inte bara ett transportmedel. Det ska vara K*K i grejerna, man ska känna att det finns nåt under huven, och att det är lite ovanligt.Bilen ska vara Amerikansk för det inger nåt skönt över det...Jag är ingen raggartyp som stilar utan bara vanlig svensson..... Citera
ht67 cmc 1502 June 25, 2005 Report June 25, 2005 En V8 utvecklar ett skönt vrid och ljudet är som musik för öronen. Att man sen kan få ut relativt mycket effekt gör ju det hela bara ännu roligare... Citera
sniffer July 5, 2005 Report July 5, 2005 Kanske för att man vill åka fort... Huu.. De låter sifsfarligt om man tänker på vildken hastighet man lär kunna komma upp i med rätt utväxling.Me tackar vet jag snabb acceleration. Citera
k-codekowboy July 6, 2005 Report July 6, 2005 Håller jag i når jag nog 200, men då varvar den en bit över 8. Vågar inte testa Citera
sniffer July 6, 2005 Report July 6, 2005 Hehe jo. Har heller aldrig vågat holla till 200 med orginal utväxling. Var du verklien orginal om du behöver varva så förbannat? Eller är de så hög från början? Citera
Laslo July 6, 2005 Report July 6, 2005 Är det inte nån detalj man lär byta om man ska varva över 7000 på en sån gammal järnspis. Hörde talas om nån typ av sprängning som skulle ske efter 7000 varv.Rätta mig gärna om jag är ute o cyklar. Citera
Gäst July 6, 2005 Report July 6, 2005 Har vart uppe i 180km/h mätarfart med min musse, och hade nog utan problem kunnat komma upp i 200km/h, men det vågade jag inte..Men bilen gick som ett ånglok på räls, stabil som attan Citera
sniffer July 6, 2005 Report July 6, 2005 Har vart uppe i 180km/h mätarfart med min musse, och hade nog utan problem kunnat komma upp i 200km/h, men det vågade jag inte..Men bilen gick som ett ånglok på räls, stabil som attan Jo den käns ju stabil. Bara för att man holler stadigt i ratten och inte vågar svänga Men iallafall. Tycker mustangen är ovanligt stabil (osänkt) i jämförelse med andra bilar från samma årtal jag kört. Är nog ändå en hel del tankar om att få en stabil bil på vägen när dom byggde den. Citera
Gäst July 7, 2005 Report July 7, 2005 Hehe, den är faktiskt stabil överlag på vägen, även i kurvor.. Sålänge man är försiktig med gasen så baken inte glider iväg..Sänkningen gör nog en del.. Citera
ht67 cmc 1502 July 7, 2005 Report July 7, 2005 Hmm, när jag drar på är jag snabbt uppe 140 Km/h och då är det snudd på aktiv dödshjälp, och då snackar vi rakt fram, kurvor är inte att tänka på! Jag vågar/vill inte köra så fort helt enkelt, men om väghållning, bromsar, styrning var perfekt så skulle min Musse nå 200+ km/h utan problem. Ska försöka fixa mer med väghållningen under vintern, dock tänker jag inte testa max hastigheten på den... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.