August 30, 200519 yr comment_21623 Kan någon rekommendera ett bra VATTENTÄTT bilkapell? Köpte ett på M icro, som jag trodde var bra, men det läckte som ett såll i förra skyfallet. Lika blött under som över kapellet.De där som de annonserar i biltidningarna:Tybond heter de väl. Någon som provat?
August 31, 200519 yr comment_21651 Hej jag har ett kapell från California car covers till familjebilen funkar perfekt Mvh Micke
September 1, 200519 yr Author comment_21688 Var finns ovanstående att få tag på? Ingen som har ett Tybond, som kan berätta om det är något att ha?
September 2, 200519 yr comment_21701 Har ett nytt kapell till övers.Köpt från USA men gjort i Kina tror jag.Mjukt, lätt och "luftigt", skall även klara väta, har ej testat själv.Flera bilder finns som jag kan e-posta.550 kr + porto och det kan bli ditt.Lasse
September 2, 200519 yr comment_21704 Vet inte om jag haft tur eller?? Jag köpte Biltemas lite dyrare (ca 400:-) variant av kapell för ett par år sedan och gjorde rent det i sommras ute. Spände upp det och tvättade och det blev svårt för inte släppte det igenom vatten som jag tänkt, utan snarare tvärsom det blev en damm mitt på istället. Däremot så kan man se i motljus igenom kapellet och även blåsa igenom det. Så för tätt är det inte heller utan ventilerar utan att släppa igenom vatten. Fast i kraftiga skyfall så kanske det inte står emot.Någon mer kanske testat det???
September 2, 200519 yr comment_21709 Jag har ett kapell från MICRO... tycker det fungerar bra.Klart att det blir lite fuktigt under vid regn, men det mestarinner av kapellet eller samlas i en pöl någonstans.. klartbättre än inget kapell alls.
September 2, 200519 yr Author comment_21742 Jo.men det blev inte lite fuktigt, det blev dyngsurt. Lika blött under som över.Men det var ju visserligen skyfall. Men ett bilkapell skall väl var tätt, eller... Därför efterlyser jag ett vattentätt dito!
September 3, 200519 yr comment_21760 Tror inte att ett kapell ska var helt tätt utan snarare kunna ventilera så att inte kondens bildas under.
September 6, 200519 yr comment_21860 Harald Nyborg säljer också lågpriskapell.Till Mustangen samtliga årsmodeller är det storlek LargeDet som Micro tar 500 tar de 250 för.De har också en billigare variant för 200:-.Båda ska "andas" enligt information.Har inte testat dem så jag kan inte uttala mig om kvaliteten.