Jump to content

Vad är det för fel...


Lars B

Recommended Posts

när det inte går att sälja en svensksåld 65:a ht. Intresset har varit synnerligen svalt. Bilen är i bra bruksskick och mycket delar följer med. Se annons under Bil säljes. Ge mig en vink om vad som är fel.

Lars B

Link to comment
Share on other sites

Årstiden och avståndet spelar nog in. Vägen till Sundsvall kan vara lång för många ...

Var en 66:a till salu i Göteborg i våras. Hände inget med den heller så de flyttade den till Stockholm. Tror de ställde ut den i någon av garagen där. Motorbörsgaraget eller Bilsportgaraget.

Link to comment
Share on other sites

Det är nog lite som Nicklas säger. Det finns många bilar till salu, titta på blocket bara. Och det är inte bara äldre bilar. Det finns mängder av Mustanger just nu. Och marknaden är inte så stor i förhållande till hur mycket som finns till försäljning. Priset på bensinen påverkar nog inte så mycket.

När det gäller din bil är det svårt att säga varför. Men den behöver lackas, det sitter fel motor i den och där finns rost, även om det är lite rost så ryggar många som inte vill renovera själva.

Det är saker som är dyra att fixa om man inte är händig. Och det är inte alla som är det, eller vill pyssla med det. Sen är det inte alla som tycker att en svensksåld bil är ett plus PGA. Att många har eller haft rost i sig.

Lägg du på vad som skall fixas på 90.000 så med lite jobb hittar du en mycket fin bil i USA för dom pengarna. Och dem som vill ha en bil att köra/tvätta på söndagarna med väljer en bil som är nyckelfärdig och nöjer sig inte med en i bruksskick.

Jag tror du har lite mellanläge på din bil. För en som vill/kan renovera till nyskick är den för dyr. För dom som vill ha den på söndagarna är det för mycket att börja fixa i förhållande till en "färdig" ponny. Bra lack, ingen rost etc, rätt motor etc.

Det är hur jag tänker runt din bil. Men jag håller med dig. Det är mycket gjort/nytt på bilen + delarna som kommer med.

Lycka till med din bil!

Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Inget fel alls. Min erfarenhet är att du får säkert en köpare men kanske inte just nu. Om du kan, så vänta till våren.

Alla entusiastbilar har en köpare, det handlar inte bara om priset. Svart med (om jag inte ser fel) röd inredning är en tilltalande kombination för många, så det är nog bara att vänta på köparen.

Jag har sett betydligt sämre bilar än din för dyrare pengar till salu, så det hänger nog inte på det. Jag har sett en privat importör annonsera sina hela tiden dåliga objekt (nästan alltid HT-bilar) för mellan 80- 0ch 130t/kr och också lyckas sälja dom.

En sak till är viktig. Var glad att du slipper alla köpare som ska pruta osett på telefon, för att sen inte köpa bilen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...