Jump to content

Recommended Posts

Efter att övervägt att sälja Mach1:an, har ja nu börjat renovering..

Ett klokt beslut att behålla bilen!

/Fredde

ja, jag hoppas det. gillar dina fälgar, har du nån stor bild på bilen och dessa?

bredd, offset? däck? Modell?

Kan ju inte åka runt med 14" plåt....

• 2 months later...

Vinter och vinter, nu är det ju vår och ca 1½ månad sena hämtade jag mina grejer till mustangen. Får tillfälligt förvaras i lagårn då jag monterar takskjutsportar på garaget. Mustangen står lite ivägen men är nerplockad i molekyler och får stå kvar.

Lite av vad jag fick ses på bilden.

bl. a. bladfjädrar, kräng hämmare bak, KYB dämpare runt om, subframe conectors, Exportstag, rak och böjd monte carlo stag, GT grusplåt med

GT pipor och chromeringar. 3P- bälten fram, kompl bakljus till mina tidigare inköpta LEDljus då de gamla var moddade med folie som reflektorämne. 6 burkar ford blå motorfärg.

Vidare syns de tidigare köpa fälgarna och däcken samt de hårdare och kortare framfjädrarna, även optima batteriet kom med på bild.

mvh Tommy 8)

• 1 year later...
Skall byta delar av golvet, fortsätta med renoveringen av elsystemet, hoppas kunna lägga in den nya mattan till våren samt montera 3 punktsbältena som är på väg hem, hoppas även hinna med shelbysänkningen samt montera de nya 620 lbs fjädrarna fram.

Flytta bak och installera det nya optimabatteriet i skuff.

Den nyrenoverade bakaxeln skall få nya bladfjädrar som är på väg över havet. Likaså KYB dämpare runt om samt 3/4" kräng hämmare bak subframeconectors, exportstag, montecarlostag samt ett nytt bakljuskit är på väg hem. De gamla var modifierade med folie för att reflektera ljuset! Vill ha nya fina till mina led lampor med rinnande blinkers. Har även planerat för att klona till GT med ny gt grusplåt samt gt pipor.

He-He undrar hur mycket som verkligen blir gjort i vinter.

Idag var det riktigt kallt för 1:a ggn i år -8C(Småland). :--

Nästa beställning blir skivkonv. kit kompl. med bromssservo.

Skivbromskit bak ligger hemma i garaget och väntar, nästan komplett. 8)

Nya rullbälten är projektet för mig.

Vad har du köpt för bälten? Är det trepunktsrullbälten både fram och bak.

Behöver också rullbälten helst även trepunkts bak. Var handlar du för någonstans?

Blir frakten dyr från USA?

Peter/Rullbälten,,, Tror jag köpte dem från Mustang Unlimited. Köpte bara rullbälten fram, bak har jag inte funderat på än,, men troligtvis blir det några midjebälten,,,Kika runt lite bland onlinekatalogerna typ npd mustang unlimited mfl. De flesta har bälten, det kan skilja en del i pris för samma produkter. Vet ej om de jag köpte var billigare än nån annanstans, de åkte med i en större beställning.

Jag rekommenderar dig att beställa så många grejer som möjligt på en och samma gång än att beställa en grej då och en grej sedan. Det blir dyrt med frakter etc. Så länge det inte är extremt stort eller tungt så är det billigaste sättet att beställa själv eller med nån kompis.

Större delar tar genom de firmor som tar hem med container, dock tar det ett par månader att få hem grejerna.

Jag anlitar för det mesta Ekströms Import i Malmö med gott resultat, men det finns fler som håller på.

Skall du köpa genom Mustang Unlimited så hör av dig till mig,, kanske en gemensam beställning?,,då jag skall beställa lite pryttlar till mina bilar inom kort,,

mvh Tommy 8)

Jag har inga bälten alls fram nu, bara midjebälten bak, så nästa vinter planerar jag att få monterat nya bälten i hela bilen. Har för mig jag läste en "guide" hur man monterar trepunktsbälten någonstans. Men vart var det?

• 9 months later...

Denna vinter sässong. Lär det inte bli så mycket gjort för mig. Skall in på opration, med ryggen. Kommer att bli sjukskriven länge. Så sommaren kommer att gå förlorad. Men jag har hunnit att byta till nya motor fästen. är grymt nöjd med dom. Köpte dom från TCP. Men jag skall fixa min snurrade bakaxel som slet sig. Tungt missöde. Sånt som händer, när man börjar vässa. Funderar på att bygga om hela bakvagnen. Har kollat på TCPs grejer. Verkar vara det bästa. Men inte billigaste. Har nya alu toppar på hyllan. som skall sättas dit. Är mycket spänd på dom. Dom ser tok bra ut. Har nu ett par grottis portade 69a toppar med cheva ventiler. ( Lite för man synda om det ska gå fort ) Dom har funkat kanon. Men man vill ju att det ska gå ännu fortare. Sen ska jag bygga ett nytt avgassystem. Har ett par schysta headers liggande i paket. Efter det har jag ett retligt fel, på störnings ljud i stereon. Så det bli att ta ut hela inredningen. Och dra om alla kablar. Så att dom ligger seperata. Från bak till fram. Ja jag tror det var allt. Berra

Gjort: Bytt till en ny Petronixfördelare, nya Edelbrock förgasare.

Skall göras: Plocka ur lådan och montera nya turbin. Renovera lådan och montera shift-kit. Plocka ur klumpen och sätta dit nya lameler.

Om jag hinner innan vårmönstringen i Lindesberg, bytta till originaltopparna som varit på utflykt :?