mikeo cmc 748 July 4, 2003 Report July 4, 2003 hej!!Jag håller på att renovera mitt bagagerum. Ja skulle gärna vilja veta vilken färg det bruka vara bagagerummet. Är det svart eller var det lackerat i bilens utvändiga färg?? mike Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 4, 2003 Report July 4, 2003 Hej.Årsmodell 64½-70 skall bagagerum lackeras med samma färgsom på kaross.På senare modeller så som 71-73 finns en speciel färg förbagagerum.Om du har den årsmodell där bagage skall målas i bilensfärg (lack) så skall alla andra delar som tank och övrigtej vara monterat. Citera
Tony.S CMC 2246 December 3, 2008 Report December 3, 2008 Hej,Denna färg är det den grå färgen till en -73a eller Citera
bjope45 December 3, 2008 Report December 3, 2008 Håller också på att renovera bagaget.Mitt problem är att få tag på "highland-green" färg....(tips emottages tacksamt!!)/Björn Citera
Tony.S CMC 2246 December 3, 2008 Report December 3, 2008 Jag säger bara, Hammarlack det går till allt Citera
Tobias CMC1505 December 3, 2008 Report December 3, 2008 Jag säger bara, Hammarlack det går till allt Tummen upp ! Citera
fast_back December 5, 2008 Report December 5, 2008 ja hammarlack är bra på att kapsla in rost, försvåra framtida lackeringar pga siliconeinnehåll mm. Har man betalat nånting för sin mustang skulle inte jag börja kladda med hammarlack i bagaget iaf. Citera
JanneJ December 5, 2008 Report December 5, 2008 Jag säger bara, Hammarlack det går till allt Tummen upp ! [/quote:281ym5co]! Citera
Tobias CMC1505 December 5, 2008 Report December 5, 2008 Fasen jag måste fått sjukt bra pris på min Musse om man tittar på hur ni värderar era. Värt. Citera
Tony.S CMC 2246 December 5, 2008 Report December 5, 2008 Gå in på www.hammerlite.se,där finns en likande kulör såg jag. Förrästen färgen innerhåller silikon och håller rost borta betydligt bättre än vanlig lack. 8 års rostgaranti har man dessutom grundat med zinkgalv innan,håller säkert bilen 36 år till jag har ju inte tänkt att köra min bil på saltade vintervägar,utan soliga sommardagar Citera
fast_back December 5, 2008 Report December 5, 2008 Finns ingen hammarlack i highland green, och hur snyggt är det med en "liknande" färg i bagaget.Gör ordentligt istället. Bort med rost, på med en bra 2k grund och topplack.Ser bättre ut och känns bättre! Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 5, 2008 Report December 5, 2008 Hej.Ett råd till dig Björn som söker färg till bagage, ring tillLGH och prata, han kan säkert hitta en nyans som passarfrån ett annat bilmärke eller kanske Ford.08-52030911 Lennart Björkman Citera
Tommyax December 9, 2008 Report December 9, 2008 Hammarlack är döden för våra bilar,Vill du se en billackerare gråta, säg Hammarlack./Tommy. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 9, 2008 Report December 9, 2008 Jag säger så här, det är fritt att använda vad NI villpå EGEN ENTUSIASTBIL, det är mer vanligt nu att man skruvar på eller gör ändringar på bilarna, är det intelite konstigt.Det kostiga är att vissa saker kan man göra hur somoch andra saker får man inte göra hur som, var gårgränsen, gör det NI vill med bilen det är ändå du somägare som skall vara nöjd.Jag tror också att även om bilarna (Mustangerna) blirlite mekade hit och dit så kommer dom att överleva MIG och många andra av oss flera gånger om.Använd den färg eller andra delar som NI vill haför att DU skall känna dig nöjd.Tappar ämnet lite här, som jag skrev så är detviktigt att vi alla mår bra av det vi gör och intemår illa av vad andra gör, efter 3600 inlägg ärdetta nog ett av minna sista. Citera
Daggis December 9, 2008 Report December 9, 2008 Varför är det ett av dina sista inlägg?Det vore synd om du slutade med att sprida din visdom som jag och andra newbies har nytta av. Citera
Tobias CMC1505 December 9, 2008 Report December 9, 2008 Med risk för varning;Hammarlack hammarlack hammarlaaack!Hammarlack hammarlack hammarlack! *sjunger hejar-ramsa*Tänk att det kan vara så skoj å retas! :-- Citera
bjope45 December 9, 2008 Report December 9, 2008 Jag håller med dig Lars!! Det viktigaste är ju trots allt att man får åka Mustang!!Hur den sen ser ut är ju en fråga om tycke och smak och, inte minst, plånbok.Visst drömmen vore väl att byta ut allt mot original men de flesta har nog vissa begränsningar.Mitt bagage tex kommer att bli så likt original som möjligt....och som jag har råd till..Hoppas verkligen du inte slutar med dina inlägg!!3600st är väl inte så många... /Björn Citera
Tony.S CMC 2246 December 9, 2008 Report December 9, 2008 Håller med dig till 100% Lasse. Det finns de som vill renovera till samma skick som den lämnade fabriken,då kostar det också. Givetvis om man nu får tag på en sådan orörd bil från USA,men hur många är det. Många är ihophafsade enbart för försäljning och fusklagade. Sedan finns de som vill modifiera en del men behålla originalutseendet, och de som bygger om helt. Hur många stylar inte om sina bilar idag :rollNär jag letade bil over there, ville jag hitta en bil med maching number original motorn till karossen och originalfärgen, det var det som intresserade mig mest,resten är bonus Citera
Recommended Posts