Danne H February 14, 2006 Report February 14, 2006 Jag köpte en -05 V8 Cab i slutet av oktober förra året och tog då en körklar-försäkring från Folksam som gäller i sex månader.Nu går den snart ut och jag skulle vilja ha lite tips på vilket bolag som erbjuder den bästa och billigaste helförsäkringen.Danne H i Enköping Citera
hanwir February 14, 2006 Report February 14, 2006 Kolla i första hand med ditt vanliga bolag, d.v.s. där du har hemförsäkringen. Man får ju ofta "mängdrabatt". Sen så vet jag att If låg bra till då jag ringde runt en gång. Hursomhelst, det lönar sig att kolla runt!Lycka till! Citera
Daniel Linde February 14, 2006 Report February 14, 2006 Testa dom här: http://www.insplanet.comDom kikar vart det blir billigast åt dig, gratis.// Daniel Citera
AJ February 14, 2006 Report February 14, 2006 Ring runt själv ock kolla. Jag ringde runt till "alla" bolag, "wheelade å dealade", det slutade med att jag har Mussen(Ford försäkring) i ett bolag, huset(Trygg) i ett annat, dom andra bilarna i ett tredje(tennant) ! Helsnurrigt, men billigast totalt sett. Lyssna med Ford försäkring(=IF ?), tror dom har rabatt på IF:s hemförsäkring med typ 25% vilket gör att man kan komma billigt undanOch, det går att pruta !! Citera
KingCobra February 14, 2006 Report February 14, 2006 Ang insplanet, så kostar det ju inget att kolla, men jag tvivlar på att de kollar med alla bolag. De kollar nog bara med de bolag där de får bra provision (vem kan klandra dem för det?), själv hittade jag en som var mer än tvåtusen kr billigare per år än den dom kunde presentera. Så sätt dig ner o ring runt. Citera
pineman February 14, 2006 Report February 14, 2006 Min helförsäkring på TH kostar 7.000:- helår och jag tror tyvärr att dom har slutat med denna billiga försäkring, men ring o kolla...Jag fick denna iom att jag tog leasing genom Nordea Finans (det var ett erbjudande då).Lycka till Citera
Peter /Cobra February 15, 2006 Report February 15, 2006 kolla bara så de är att lita på om det händer något.. billigast = inte alltid bäst.T.ex vi hade nerikeförsäkringar på våran sommarstuga, jättebilligt..Frågade särskillt så det innefattade stöld.. -ja självklart, inga problem.. ok skit bra!fick sedan inbrott.. När vi ringde o ville ha ersättning för prylarna som blev stulet (inga stora summor) så gällde det inte inventarier!?... ne he? vad ska de stjäla då?.. huset?-ja det kunde de ju inte riktigt svara på... Suck!Bytte väldigt fort( nötterna skickar fortfarande lappar om inbetalning av försäkring ) Citera
pineman February 15, 2006 Report February 15, 2006 Trygg Hansa är nog så pass stora att det kanske går att lita på dom... Och det var ett erbjudande som jag fick av dom genom Nordea Finans iom leasingen...Så i vanliga fall kostar det säkert mellan 15.000-20.000:- Citera
Lindeberg January 11, 2007 Report January 11, 2007 15-20 tusen för försäkra mussen? Det låter extremt mycket i mitt tycke? Har ingen aning med tycker det låter ritkigkt mycket... Citera
Corvette January 11, 2007 Report January 11, 2007 ta en Ford försäkring på IF de kostar 8600 nu... men gudarna vet va de kommer kosta efter mars april med regeringens påhitt.... men vi får ju sänkta skatter iaf... Citera
Lindeberg January 12, 2007 Report January 12, 2007 8600:- för helförsäkring helår? Det var inte så blodigt tycker jag:D Citera
rane69 January 12, 2007 Report January 12, 2007 Jag skaffade helförsäkring till min GT-05 genom insplanet, valde Sveland försäkringar,betalar 5172kr helår...... Citera
Corvette January 15, 2007 Report January 15, 2007 oj de va billigt... men va e de för bolag... Citera
Recommended Posts