Jump to content

Försäkring


Danne H

Recommended Posts

Jag köpte en -05 V8 Cab i slutet av oktober förra året och tog då en körklar-försäkring från Folksam som gäller i sex månader.

Nu går den snart ut och jag skulle vilja ha lite tips på vilket bolag som erbjuder den bästa och billigaste helförsäkringen.

Danne H i Enköping

Link to comment
Share on other sites

Kolla i första hand med ditt vanliga bolag, d.v.s. där du har hemförsäkringen. Man får ju ofta "mängdrabatt". Sen så vet jag att If låg bra till då jag ringde runt en gång. Hursomhelst, det lönar sig att kolla runt!

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Ring runt själv ock kolla. Jag ringde runt till "alla" bolag, "wheelade å dealade", det slutade med att jag har Mussen(Ford försäkring) i ett bolag, huset(Trygg) i ett annat, dom andra bilarna i ett tredje(tennant) ! Helsnurrigt, men billigast totalt sett. Lyssna med Ford försäkring(=IF ?), tror dom har rabatt på IF:s hemförsäkring med typ 25% vilket gör att man kan komma billigt undan

Och, det går att pruta !!

Link to comment
Share on other sites

Ang insplanet, så kostar det ju inget att kolla, men jag tvivlar på att de kollar med alla bolag. De kollar nog bara med de bolag där de får bra provision (vem kan klandra dem för det?), själv hittade jag en som var mer än tvåtusen kr billigare per år än den dom kunde presentera. Så sätt dig ner o ring runt.

Link to comment
Share on other sites

Min helförsäkring på TH kostar 7.000:- helår och jag tror tyvärr att dom har slutat med denna billiga försäkring, men ring o kolla...Jag fick denna iom att jag tog leasing genom Nordea Finans (det var ett erbjudande då).

Lycka till :lol:

Link to comment
Share on other sites

kolla bara så de är att lita på om det händer något.. billigast = inte alltid bäst.

T.ex vi hade nerikeförsäkringar på våran sommarstuga, jättebilligt..

Frågade särskillt så det innefattade stöld..

-ja självklart, inga problem..

ok skit bra!

fick sedan inbrott..

När vi ringde o ville ha ersättning för prylarna som blev stulet (inga stora summor) så gällde det inte inventarier!?...

ne he? vad ska de stjäla då?.. huset?

-ja det kunde de ju inte riktigt svara på... Suck!

Bytte väldigt fort

( nötterna skickar fortfarande lappar om inbetalning av försäkring :? )

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...